86

مرورری بر رویدادهای شرکتهای هلدینگ و شرکتهای زیرمجموعه آنها در صنعت پتروشیمی ایران درسال 1394

مرورری بر رویدادهای شرکتهای هلدینگ و شرکتهای زیرمجموعه آنها در صنعت پتروشیمی ایران درسال 1394
(یکشنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۴) ۰۸:۰۰

با توجه به‌سرعت تغیـــیرات محیطی، رقابت روز افزون سازمانها و نقش مهم شرکت‌های هلدینگ‌ اثربخشی شرکت‌های تابعه، ارتقای ارزش آفرینی و ایجاد هم‌افزایی واقعی، از محـُورهای اساسی مدیریت راهبردی در شرکت‌های هلدینگ به شمار می‌رود

بخش اول: هلدینگ چیست و چگونه باعث پیشرفت صنعت پتروشیمی میشود؟

هلدینگ چیست؟

هلدینگ از واژهء لاتین Hold به معنای نگه داشتن می‌آید. این مفهوم به معنای شرکتی است که مجموعه‌ای از شرکت‌ها، از لحاظ مدیریتی زیر نظر آن‌ها فعالیت می‌کنند.

اندیشمندان حوزه مدیریت و منابع انسانی اعتقاد دارند موفقیت شرکت‌های هلدینگ تحت تاثیر عوامل زیر است:

1- بینش ارزش آفرینی: هر سازمان هلدینگ ضروری است از یک اصل و دیدگاه ویژه­ای برای ایجاد ارزش آفرینی، برخوردار باشد.

2- ویژگی ممتاز: هر سازمان هلدینگ خصوصیات خود را (از قبیل مدل­های ذهنی، ساختار، سیستم­‌ها، عملیات و...) حول بینش مشخصی ایجاد می­کند.

3- کسب و کار محوری یا کانون تجارت: هر سازمان هلدینگ در زمینه یک کسب و کار خاص تخصص داشته و سایر فعالیت‌های خود را حول آن تنظیم و سازماندهی می­کند.

·        مدل­های ذهنی در رابطه با بینش‌ها، ارزش‌ها  و نگرش‌های مشترک مدیران ارشد هلدینگ

·        ساختار، سیستم ­ها و فرآیندهای شرکت مادر

·        عملیات، خدمات و منابع

·        نیروی انسانی و مهارتها به عنـوان عامل ارزش ­آفرین در سازمان هلدینگ

·        تعیین و معرفی موارد تمرکز یا عدم تمرکز

هلدینگ و صنعت پتروشیمی ایران

صنعت پتروشیمی با موضوع راهبری هلدینگ بیگانه نیست. شرکت پتروشیمی بندر امام را می‌توان اولین هلدینگ پتروشیمیایی دانست که یک زنجیره کامل از خوراک، واحدهای تولید فرآورده­های پایه (الفین)، یوتیلیتی، واحدهای تولید فرآورده‌های میانی (پلیمر­ها) و واحدهای پشتیبانی را در دل خود جای داده بود و از سالیان قبل به صورت یک مجموعه (هلدینگ) اداره می‌شد.

چرا هلدینگ‌ها در صنعت پتروشیمی مهم هستند؟

هلدینگ‌ها به چندین دلیل نقش بسیار مهمی‌در  بازارخرید وفروش مواد شیمیایی پایه دارند:

الف-به دلیل تعداد کم خریداران و فروشندگان در بازار نفت و پتروشیمی اصول بازار رقابتی کامل برقرار نیست و حجم بالای نقدینگی مورد نیاز و امکان اعمال نظرات خریداران در قراردادهای بلندت مدت تاثیر امکان تامین نقدینگی در قیمت گذاری را دو چندان‌‌‌‌ می‌سازد.

ب-به دلیل سهامی بودن اغلب شرکت‌های تولیدی و معامله آن‌ها در بازار بورس امکان خرید سهام تعیین کننده و کنترل مدیریت این شرکت‌ها توسط گروه‌ها و هلدینگ‌‌های مالی بسیار معمول است.

ج-هلدینگ‌‌های مالی با امکان خرید و مالکیت تاسیسات جانبی چون لنگر گاه و بنادر، تاسیسات تامین برق و یوتیلیتی‌ها امکان ایجاد مزیت‌‌های نسبی و یا اعمال نظرات خود به تولیدکنندگان را دارند.

د-هلدینگ‌‌‌هایی که مالک شرکت‌های تولیدی هستند‌‌‌‌ می‌توانند بخشنامه‌‌‌هایی را در کمیسیون‌‌های معاملات خود به تصویب برسانند که به‌صورت مستقیم یا غیرمستقیم بر سایر رقبا فشار بیاورند.

توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی با استفاده از ظرفیت هلدینگ­ها

با توجه به‌سرعت تغیـــیرات محیطی، رقابت روز افزون سازمانها و نقش مهم شرکت‌های هلدینگ‌یا شرکت‌های مــادر  اثربخشی شرکت‌های تابعه، ارتقای ارزش آفرینی و ایجاد هم‌افزایی واقعی، از محـُورهای اساسی مدیریت راهبردی در شرکت‌های هلدینگ به شمار میرود.

مهم‌ترین ارکان ایجاد یک فرصت سرمایه‌گذاری در صنایع پائین دست پتروشیمی مواد اولیه، بازار، فناوری و سرمایه هستند. هلدینگ‌ها بطور مستقیم و با شدت بیشتر بر دو رکن سرمایه و بازار موثر هستند. البته بطور غیر مستقیم و یا با شدت کمتر بر فناوری و تامین خوراک نیز اثرگذار هستند.

افراد و یا شرکتها در این سه قالب در بازار حضور می یابند: شرکت‌های بزرگ، هلدینگ‌ها و شرکت‌های سرمایه‌گذاری. باتوجه به اینکه سهم بزرگی از صنایع پایین دستی پتروشیمی‌شامل شرکت‌های کوچک است؛ لذا ایجاد هلدینگ‌های متنوع تاثیر بسزایی در موفقیت بازار این صنایع دارد. در این حالت هلدینگ‌ها با استفاده از ویژگی­های ذاتی خود (که شبیه شرکت‌های بزرگ است) و بازاریابی موفق تر از طریق تشکیل برند قوی، تنوع سبد محصولات، افزایش مزیت­های نسبی نظیر کاهش قیمت تمام شده، افزایش قدرت چانه زنی و افزایش کیفیت محصولات و . . . باعث حفظ و ارتقای بازار صنایع پایین دستی پتروشیمی (خصوصا بازارهای صادراتی) و نهایتا توسعه آن می‌گردند. برای تبیین بهتر این نقش کافی است نگاهی به برخی بازارهای هدف صنایع پایین دستی پتروشیمی‌داشته باشیم. برای مثال کل واردات کشور عراق در سال 2014 رقم 45 میلیارد دلاری بوده که 5/4 میلیارد دلار یعنی10درصد آن سهم صنایع پایین دستی پتروشیمی است. همچنین بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد طی سه سال آینده نیاز عراق به صنایع پایین دستی پتروشیمی‌دو برابر می‌شود. بنابراین باید برای این شرایط و حضور قدرتمند در این بازار برنامه‌ریزی داشته باشیم.

یکی دیگر از قابلیت‌های شرکت‌های هلدینگ ارائه خدمات پورتفولیو (سبد پروژه است). پورتفولیو در واقع مجموعه ای از طرح ها، پروژه‌ها یا عملیات‌ها می باشند که بصورت گروهی جهت تحقق اهداف استراتژیک مدیریت می­شوند.

پورتفولیو

 به این مفهوم اســـت که کجا باید منابع نقد را سرمایه گذاری کرد تا بهترین‌ سود یا بازده را برای کل هلدینگ به دســت آورد.

 در واقع،  تشخیص ستاد برای نوع‌تجارت قابل ســــرمایه‌گذاری ، منشا ارزش آفرینی ستاد وهم‌ افزایی است. یک شرکت هلدینگ ممکن است چندین پرتفولیو بطور همزمان داشته باشد. این پتانسیل دفتر توســــعه صنایع پایین دستی پتروشیمی را بر آن داشت تا از آن در جهت توسعه همگون این صنایع با رویکرد مناطق محروم و مرزی و با هدف کسب بازارهای صادراتی مجاور بهره بگیرد. البته میزان موفقیت این راهبرد در گرو ارائه بسته‌های حمایتی ویژه دولت و انتخاب صحیح شرکت‌های هلدینگ است.

بزرگترین هلدینگ‌‌های صنعت پتروشیمی کشور

برای درک ابعاد نقش و توان صنعت پتروشیمی کشور ابتدا تعدادی از شرکت‌های هلدینگ مجموعه شرکت‌هایی را که بخشی یا تمامی فعالیت آن‌ها در حوزه پتروشیمی کشور است معرفی می‌شود:

شرکت پتروشیمی (هلدینگ خلیج فارس)

 با ارزش برآورد شده حدود ۶ میلیارد دلار  شامل چند شرکت است که اهم آن‌ها  نوری(برزویه)، بندرامام (ره)، بوعلی‌‌‌‌، فجر، پتروشیمی بین‌الملل، خوزستان، پارس، اروند، تندگویان است.

گروه گسترش نفت و گاز پارسیان 

که سهام آن در بازار بورس تهران معامله می‌شود در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین شرکت سرمایه‌گذاری نفت،گاز و پتروشیمی‌ در ایران است که از  اهم شرکت‌های زیرمجموعه می‌توان به حفاری شمال، شرکت اویک،شرکت پالایش نفت شیراز، شرکت پتروشیمی مارون و شرکت پتروشیمی‌تبریز اشاره کرد.

شرکت سرمایه‌گذاری نفت و گاز و پتروشیمی‌تامین(تاپیکو)

بزرگ‌ترین هلدینگ متعلق به شرکت سرمایه‌گذاری تأمین اجتماعی است که دارای سهام در شرکت‌های تولیدی و سرمایه گذاری  صنعت پتروشیمی است.

شرکت گسترش انرژی پاسارگاد 

این شرکت سرمایه‌گذاری گسترده‌ای را در ایجاد زنجیره ارزش شامل تولید متانول، EPDM  و پلی اتیلت‌‌های سبک و سنگین آغاز کرده است و در ادامه‌‌‌‌ می‌توان از هلدینگ‌هایی چون گروه سرمایه‌گذاری انتخاب و گروه پتروشیمی و سرمایه‌گذاری ایرانیان نام برد.

رقبای منطقه ای شرکت‌های پتروشیمی ایران

هلدینگ‌‌های بزرگی در خاورمیانه وجود دارند که‌‌‌‌ می‌توان آن‌ها را رقبای بالفعل و شاید همکاران بالقوه هلدینگ‌‌های ایرانی دانست.

از جمله این هلدینگ‌ها‌‌‌‌ می‌توان از بروج امارات که متعلق به شرکت نفت امارات و هلدینگ بورالیس است و با حدود ۴ میلیارد دلار دارائی دارای واحدهای بزرگ تولید پلی اولفینیست نام برد.

 اکوئیت کویت  نیز با حدود ۳ میلیارد دلار دارایی مالکیت زنجیره‌‌های تولیدی را از نفت تا زنجیره‌‌های نهایی پلیمری داراست.

سیپکم عربستان سعودی یا همان هلدینگ جزیره نیز با حدود ۶ میلیارد دلار دارای واحدهای تولید محصولات راهبردی صنعت پتروشیمی چون استیلن‌‌‌‌، اسید استیک و انیدرید است.

سابیک و التصنیع عربستان سعودی با دارایی‌‌‌هایی به ترتیب برابر ۹ و ۱٫۵ میلیارد دلار از هلدینگ‌‌های بزرگی هستند که سابیک بطور ویژه بر تولید تمامی محصولات پتروشیمی اولفبنی، آروماتیکی و صنایع پایین دستی تمرکز داشته و التصنیع نیز جزو هلدینگ‌‌‌هایی است که نیمی از شرکت‌های زیر مجموعه آن به بخش تولید پلی اولفینی‌ها اختصاص دارد که از جمله‌‌‌‌ می‌توان به شرکت صحارا اشاره کرد.

مساعید نیز هلدینگ بزرگی که در کشور قطر است دارای سهام عمده در صنایع پتروشیمی این کشور محسوب می‌شود.

سائوک و زواری عمان نیز از هلدینگ‌‌های فعال در منطقه بوده که بطور ویژه در منطقه اقتصادی زهار فعال هستند.

بخش دوم: مرورری بر رویدادهای شرکتهای هلدینگ و شرکتهای زیرمجموعه آنها در صنعت پتروشیمی ایران درسال 1394

 هلدینگ خلیج‌فارس

ماه

رویداد

توضیحات

خرداد

توسعه ونیران با سرمایه گذاری هلدینگ خلیج فارس

پس از کنار گذاشته شدن شریک خارجی

مذاکره اروپایی ها با هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی جم

 

مهر

مذاکره ده ها شرکت خارجی با بزرگترین هلدینگ پتروشیمی ایران برای همکاری

دومین شرکت برتر پتروشیمی خاورمیانه

اجرای 2/6 میلیون یورو طرح در هلدینگ خلیج فارس

توسعه واحدهای موجود، اجرای طرح های جدی با توجه به نیاز کشورو بازار دنیا و توجه به مقوله اچ. اس. ای

تزریق منابع مالی جدید در پتروشیمی های هنگام و ونیران

هم اکنون پیشرفت طرح های پتروشیمی هنگام، هرمز و صدف به ترتیب 21، 5 و 16 درصد است

درآمد پتروشیمی های خلیج فارس کاهش می یابد

درآمد شرکت های پتروشیمی خلیج فارس طی12ماه منتهی به ژوئن سال2015حدود20تا30درصد کاهش یافته است.

تولید حدود 10 میلیون تن محصول در شش ماه نخست سال

تحقق 91 درصد از برنامه های تولیدی

آبان

سبد محصولات هلدینگ خلیج فارس متنوع می‌شود

رسیدن به ظرفیت 100 درصدی تا سال 1397

پتروشیمی خوزستان جان تازه ای می گیرد

شرکت هلدینگ خلیج فارس برنامه های حمایتی ویژه ای برای پتروشیمی خوزستان در نظر گرفته است

دی

حضور هلدینگ خلیج فارس در توسعه صنعت پتروشیمی با 15 میلیارد یورو سرمایه گذاری

با هدف توسعه ظرفیت تولید

بهمن

مخالفت جهانگیری با واگذاری باقیمانده سهام هلدینگ خلیج فارس

20 درصد از سهام هلدینگ خلیج فارس در اختیار شرکت ملی صنایع پتروشیمی است

صنایع پتروشیمی خلیج فارس برترین شرکت در همایش 100 شرکت برتر ایران شد

رتبه اول در درشاخص فروش بیشترین دارایی بیشترین صادرات بالاترین ارزش بازار و بالاترین ارزش افزوده

 

شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ خلیجفارس

ماه

رویداد

توضیحات

پتروشیمی اروند

خرداد

تولید بیش از 340 هزار تن محصول در پتروشیمی اروند

محصولات: کلر، کاستیک، EDC، VCM، S-PVC و E-PVC

مهر

تولید 137 هزار تن محصول توسط بزرگترینPVCکشور

پتروشیمی اروند بزرگترین زنجیره تولید PVC در جهان

پتروشیمی نوری

مرداد

جایگاه نخست پتروشیمی نوری در صادرات محصولات پتروشیمی

پتروشیمی نوری در تیرماه امسال با 16.7 و 17.5 درصد به ترتیب از لحاظ تناژ و ارزش صادرات جایگاه نخست را در میان پتروشیمی های کشور به خود اختصاص داده است.

اخذ تندیس و لوح تقدیر تکریم ارباب رجوع سال 93 در سطح وزارت نفت

شرکت پتروشیمی نوری مفتخر به اخذ تندیس و لوح تقدیر طرح تکریم ارباب رجوع سال 1393 در سطح وزارت نفت شد.

رتبه سوم مرکز سلامت کار پتروشیمی نوری در ارزیابی عملکرد درمانگاه های منطقه پارس

مرکز سلامت کار مجتمع پتروشیمی نوری در ارزیابی عملکرد مراکز سلامت کار و درمانگاه های شرکت های منطقه پارس، حائز رتبه سوم گردید.

شهریور

انعقاد قراداد 500 میلیارد ریالی پروژه جداسازی ترکیبات سبک (LTE) در پتروشیمی نوری

در راستای ایجاد ثبات ظرفیت تولیدات پتروشیمی نوری، قرارداد بزرگ پروژه جداسازی ترکیبات سبک ( LTE ) شرکت پتروشیمی نوری، در روزهای پایانی مردادماه سال 1394 منعقد گردید.

مهر

پتروشیمی های زاگرس، نوری و بندرامام برترین صادرکنندگان

در نیمه نخست امسال پتروشیمی های زاگرس، نوری و بندرامام به ترتیب رتبه اول تا سوم را در زمینه صادرات محصولات پتروشیمی از لحاظ تناژ به دست آورده اند.

پتروشیمی مبین

اردیبهشت

عرضه اولیه پتروشیمی مبین در بورس تهران

تعداد 997 میلیون و 640 هزار سهم معادل 7 درصد از سهام شرکت پتروشیمی مبین متعلق به شرکت هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس به عنوان 490 امین شرکت پذیرفته شده در نماد " مبین" جهت کشف قیمت عرضه خواهد شد

پتروشیمی بوعلی سینا

اردیبهشت

تولید پتروشیمی بوعلی سینا تثبیت می‌شود

همزمان با افزایش خوراک در سال 94

خرداد

مدیرعامل جدید شرکت پتروشیمی بوعلی سینا منصوب شد

دکتر محمدرضا صاحب نسق

آبان

تولید 129 هزار تن انواع محصولات آروماتیکی در پتروشیمی بوعلی سینا

نظیر پارازایلین و ارتوزایلین و بنزن جهت مصرف داخلی و صادرات

پتروشیمی‌تندگویان

مرداد

مهار آتش سوزی در پتروشیمی‌شهیدتندگویان

به دلیل نشتی ناگهانی از مکانیکال سیل یکی از پمپ های انتقال خوراک فاز 1 شرکت

شهریور

پایان موفقیت آمیز پروژه طراحی، ساخت، نصب و بهره برداری اسکرابر در پتروشیمی‌شهید تندگویان

یکی از ضعف های واحدهای پلیمری فاز 2 این شرکت نوع طراحی وعملکرد اسپری کندانسور خلاء آن بود

آبان

تولید 388 هزار تن محصول استراتژیک در پتروشیمی‌تندگویان

محصولاتی استراتژیک همچون اسید ترفتالیک خالص، پلی اتیلن ترفتالات گرید بطری، پلی اتیلن ترفتالات گرید الیاف، پلی اتیلن ترفتالات گرید فیلم و پلی اتیلن ترفتالات گرید آمورف در پتروشیمی‌شهید تندگویان تولید می‌شود.

آذر

پایان موفقیت آمیزپروژه افزایش ظرفیتPOLGYپتروشیمی‌شهیدتندگویان

پتروشیمی‌شهید تندگویان بزرگترین تولید کنند پلی اتیلن ترفتالات(PET)و اسید ترفتالیک خالص(PTA)در کشور

پتروشیمی خوزستان

مرداد

تولید دوباره رزین های جامد اپوکسی در پتروشیمی خوزستان

تولید سالیانه سه هزار تن رزین های جامد در چهار درجه (گرید) از جمله، E10 و E12 و همچنین E11P و E11T برای مصرف در صنایع رنگ، چسب و پوشش‌ها ی سطحی از اهدافی است که سال جاری شرکت پتروشیمی خوزستان به دنبال کسب آن است

شهریور

آغاز دوره های توانمند سازی کارکنان در پتروشیمی خوزستان

با هدف کاهش تهدیدات محیطی و افزایش توان رقابتی

مهر

همزمان با ایران پلاست دهم؛ عرضه نسل جدید پلی کربنات‌های ایرانی / اعلام جزئیات 10 ویژگی جدید پلی کربنات‌ها

 

آبان

پتروشیمی خوزستان جان تازه ای می گیرد

با حمایت هلدینگ خلیج‌فارس

بهمن

شرکت پتروشیمی خوزستان صنعت برگزیده محیط زیست شد

با اتکا به چشم انداز و خط مشی سبز

پتروشیمی فجر

فروردین

تایید عملکرد محیط زیستی پتروشیمی فجر در یک رقابت جهانی

شرکت پتروشیمی فجر در گردهمایی سالانه جایزه جهانی عصر سبز، موفق به دریافت تندیس و گواهینامه شد.

خرداد

پتروشیمی فجر میزبان هفتمین اجلاس بازرگانی و ساخت داخل

با حضور شرکت‌های پالایش نفت پتروشیمی آبادان و ملی حفاری ایران

مرداد

کسب گواهینامه بین‌المللی سیستم مدیریت اطلاعات توسط پتروشیمی فجر

براساس استاندارد ISO 27001

 

آذر

شرکت پتروشیمی فجر، اولین گزارش پایداری خود را منتشر کرد

برای هم‌طراز کردن خود با شرکت‌های معتبر دنیا

تقدیر از پتروشیمی فجر، به عنوان حامی صادرکنندگان

در هفتمین همایش تجلیل از صادرکنندگان استان تهران

دی

پتروشیمی فجر به عنوان شرکت برتر در حمایت از اقتصاد بومی

با رقم خرید داخلی 4300 میلیارد ریال کالاهای مورد نیاز خود از داخل استان

بهمن

رشد 36 پله ای فروش در پتروشیمی فجر

در هجدهمین همایش ۱۰۰ شرکت برتر ایران

پتروشیمی فجر در آستانه ورود به بازار سرمایه

 

پتروشیمی فجر چهاردهمین شرکت تازه وارد بورس در سال 94

با عرضه اولیه 145 میلیون سهم از 200 میلیون سهم قابل عرضه معادل 8 درصد، هر سهم این شرکت تازه وارد 1150 تومان کشف قیمت شد.

پتروشیمی کارون

مرداد

پیشرفت 97.7 درصدی فاز دوم پتروشیمی کارون

پتروشیمی کارون که نخستین تولیدکننده ایزوسیانات در خاورمیانه است

دی

پتروشیمی کارون نخستین تولید کننده نیترو بنزن خاورمیانه شد

بزرگترین و تنها واحد تولید کننده نیترو بنزن در سطح خاورمیانه

نشت گاز در پتروشیمی کارون مهار شد

نشت گاز از ناحیه کمپرسور off gasدر فاز 1 پتروشیمی کارون

پتروشیمی مهر

مرداد

تولید 120 هزار تن محصول در پتروشیمی مهر

پتروشیمی مهر در چهار ماهه نخست امسال در مجموع بیش از 120 هزار تن محصول تولید کرده است.

پتروشیمی بندر امام

فروردین

پتروشیمی بندرامام در آستانه تولید پنج میلیون تنی در سال

شرکت سهامی پتروشیمی بندرامام در پایان سال 1393 با تولید بیش از 4 میلیون و 977 هزار و 20 تن محصولات پتروشیمیایی نسبت به مدت مشابه سال قبل یک درصد افزایش تولید را محقق نمود.

اردیبهشت

تولید بیش از برنامه شش محصول در پتروشیمی بندرامام

واحد های تولیدی پلی اتیلن سبک(LD)، پروپیلن (PP) و پلی وینیل کلراید (PVC) از شرکت بسپاران بندرامام و واحدهای کلرآلکالی(CA)، اتیلن دی کلراید (EDC) و وینیل کلراید (VC) در شرکت کیمیا بندرامام موفق شدند درپایان سال 1393 تولید بیش از برنامه تعیین شده محصولات را محقق نمایند.

تیر

بازسازی 80درصدی پتروشیمی بندر امام

 

آبان

مانور موفقیت آمیز مهار نشت گاز مخازن وینیل کلراید منومر در پتروشیمی بندر امام

مانور مدیریت کنترل بحران با سناریوی نشت گاز در مخازنVCMپتروشیمی بندر امام با موفقیت کامل انجام و کلیه مراحل عملیاتی مورد ممیزی و ارزیابی فنی قرار گرفت.

پتروشیمی پارس

اردیبهشت

آتش سوزی پتروشیمی پارس مهار شد

 

خرداد

واحد استحصال اتان پتروشیمی پارس در مدار تولید قرار گرفت

واحد استحصال اتان پتروشیمی پارس که چندی پیش از مدار خارج شده بود با تلاش شبانه روزی متخصصان داخلی بار دیگر در مدار تولید قرار گرفت.

پتروشیمی آریاساسول

 

شرکتهای زیرمجموعه هلدینگ سرمایهگذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین (تاپیکو)

ماه

رویداد

توضیحات

پتروشیمی ایلام

فروردین

پتروشیمی ایلام سبب اشتغال زائی در منطقه می‌شود

حصول این مجتمع، سالانه ٤٦٠ هزار تن اتیلن، ١٢٠ هزار تن پروپیلن و ١٤٠ هزارتن بنزین پیرولیز، ٨٥ هزار تن برش‌ها ی چهار کربنه و ٣٣ هزار تن نفت کوره است

شهریور

پتروشیمی ایلام در مسیر توسعه

مدیرعامل هلدینگ خلیج فارس طی ماه های گذشته چندین بار به این شهر سفر کرده و برنامه های تدوین شده برای توسعه هرچه سریع تر این شرکت به ویژه اجرای واحد الفین آن را به دقت زیر نظر گرفته است.

 

مهر

تولید بالغ بر 78 هزار تن محصول پلی اتیلن سنگین در پتروشیمی ایلام

در شش ماه نخست امسال

آبان

ایلام قطب سوم صنعت پتروشیمی کشور

 

پتروشیمی فن‌آوران

تیر

تولید متانول فن آوران در سال گذشته رکورد زد

در سال 93 واحد متانول پتروشیمی فن آوران با ثبت رکورد جدید تولید توانست بیش از ظرفیت اسمی نصب شده یک میلیون تنی تولید داشته باشد.

مرداد

صادرات محصولات پتروشیمی فن آوران به کشورهای آسیایی

متانول و اسید استیک محصولات صادراتی پتروشیمی فن آوران است که به کشورهای چین، هند و ترکیه صادر می‌شود.

آبان

صادرات 448 هزار تن محصول در نیمه نخست امسال

بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته پتروشیمی فن آوران امسال می بایست بیش از 1.2 میلیون تن محصول تولید کند.

سهام پتروشیمی فن آوران روی مدار رشد

شرکت پتروشیمی فن آوران در 6 ماه نخست امسال مبلغ یک هزار و 947 میلیارد و 520 میلیون ریال سود خالص داشت .

آذر

تحقق 136 درصد از اهداف صادراتی در پتروشیمی فن آوران

پتروشیمی فن آوران در 7 ماهه نخست امسال 514 هزار تن محصول به ارزش 154 هزار دلار به خارج از کشور صادرات داشته که این میزان معادل 136 درصد عملکرد به برنامه است.

پتروشیمی مارون

اردیبهشت

گام های بلند پتروشیمی مارون برای افزایش صادرات

این مجتمع پتروشیمی افزون بر تامین نیاز داخل حدود 30 درصد محصولات تولیدی خود را صادرات می کند.

شهریور

مارون دومین تولیدکننده بزرگ پتروشیمی در ایران

بر اساس آمارهای موجود پتروشیمی مارون با کسب 9.31 درصد از سهم تولید در مرداد ماه امسال بعد از پتروشیمی بندرامام جایگاه دوم در بین تولیدکنندگان محصولات پتروشیمی را بدست آورد.

آبان

تولید 2.2 میلیون تن محصول در پتروشیمی مارون

پتروشیمی مارون با تولید 2.2 میلیون تن محصول پتروشیمی در نیمه نخست امسال بیش از 9.4 درصد از کل محصولات تولیدی پتروشیمی کشور را به خود اختصاص داده است.

پتروشیمی غدیر

فروردین

پتروشیمی غدیر در آستانه ورود به فرابورس

هفته آخر فروردین

اردیبهشت

برگزاری مناقصه ایرانی در غدیر

مدیرعامل شرکت پتروشیمی غدیر با اشاره به دستور العمل ابلاغی به واحد ای.سی.ام گفت: این واحد امسال باید از کاتالیست ساخت داخل استفاده کند و مناقصه مربوطه نیز بر همین مبنا برگزار می‌شود .

تیر

احداث واحدهای پایین دستی پی وی سی در پتروشیمی غدیر

پتروشییمی غدیر با هدف تکمیل زنجبره ارزش به دنبال ساخت واحدهای پائین دستی است.

پتروشیمی جم

خرداد

مذاکره اروپایی ها با هلدینگ خلیج فارس و پتروشیمی جم

 

مرداد

تولید موفقیت آمیز گرید پایپ مشکی (CRP100 Black) در شرکت پتروشیمی جم

مدیر عامل شرکت پتروشیمی جم از تولید PE100 مشکی برای اولین بار در کشور توسط پتروشیمی جم خبرداد.

اولین بار در کشور گرید پایپ مشکی در پتروشیمی جم تولید شد

رئیس کارخانه پلی اتیلن سنگین: با راه اندازی خط تولید PE100 مشکی در مجتمع پتروشیمی جم نیاز کشور به واردات این کالای استراتژیک تا حدودی مرتفع خواهد شد.

مهر

اولین همایش منطقه ای خوردگی در پتروشیمی جم برگزار شد

اولین همایش خوردگی در صنعت نفت گاز و پتروشیمی با حضور اساتید، متخصصان، دانشجویان و کارکنان شاغل در صنعت در شرکت پتروشیمی جم برگزار شد.

آذر

پیشتازی پتروشیمی جم بر بازار داخلی کشور

پتروشیمی جم با اختلاف 10 درصدی از رقبای خود توانست در مهر ماه امسال بیشترین سهم را از نظر ارزش فروش محصولات پتروشیمی در کشور به خود اختصاص دهد.

بهمن

پتروشیمی جم پیشتاز پتروشیمی ها شد

در معاملات روز 13 بهمن بازار سهام، در گروه شیمیایی 74 میلیون و 720 هزار سهم به ارزش 284 میلیارد و 905 میلیون ریال خریداری شد .

پتروشیمی مروارید

فروردین

صرفه جویی انرژی 3.5 میلیون دلاری در پتروشیمی مروارید

شرکت پتروشیمی مروارید در سال 1393، موفق به صرفه جویی انرژی بالغ بر 3.5 میلیون دلار شد که این رقم نسبت به سال قبل رشد قابل توجهی داشته است.

شهریور

واحدMEGپتروشیمی مروارید به پیشرفت حدود 96 درصدی رسید

هم اکنون پروژه منو اتیلن گلایکول(MEG)پتروشیمی مروارید ماهانه حدود 0.19 درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

برگزاری جلسه شورای راهبردی حراست پتروشیمی های منطقه پارس به میزبانی مروارید

 

تعمیرات اساسی پتروشیمی مروارید با موفقیت انجام شد

این تعمیرات در یک فرایند 8 روزه با محوریت اتصال خطوط فرایندیواحد الفین به واحدMEGو با حضور بیش از 200 نفر از افراد رسمی و پیمانکار و جذب حدود 150 نفر نیروی فنی از خارج از سازمان با عملیات دکک نمودن کوره ها و پرچ خطوط تعمیرات اساسی پتروشیمی مروارید آغاز و به پایان رسید.

آبان

شمارش معکوس برای تولید محصول در واحدMEGپتروشیمی مروارید

پیشرفت فیزیکی واحدMEGپتروشیمی مروارید از مرز 98 درصد گذشت.

پتروشیمی‌شازند

خرداد

افتتاح پروژه حفاظت کاتدی مجتمع پتروشیمی‌شازند

راه اندازی پروژه حفاظت کاتدی مجتمع پتروشیمی‌شازند باهدف رفع مشکل سیستم قدیمی و تحت پوشش قرار دادن طرح های توسعه و کف مخازن افتتاح شد.

شهریور

تولید محصولات پتروشیمی با 100 درصد ظرفیت در استان مرکزی

پتروشیمی‌شازند هم اکنون با 100.3 درصد ظرفیت اسمی خود در حال تولید محصولات پتروشیمی است.

مهر

ساخت نسل جدید کلمپس ها در شرکت پتروشیمی‌شازند

با توان متخصصان و مهندسین شرکت پتروشیمی‌شازند نسل جدید کلمپس ها در این شرکت طراحی و تولید شد.

پتروشیمی خراسان

خرداد

ساخت فاز دوم طرح پتروشیمی خراسان آغاز شد

با دستور رئیس جمهوری

شهریور

افزایش تولید اوره در پتروشیمی خراسان

مدیرعامل پتروشیمی خراسان گفت : با استقرار و نصب برج استریپر 170 تنی، تولید اوره پتروشیمی خراسان افزایش می یابد .

مهر

تعمیرات اساسی در پتروشیمی خراسان

با گذشت قریب چهار سال از تداوم تولید در پتروشیمی خراسان، واحدهای صنعتی این شرکت با انگیزه تعمیرات اساسی از مدار تولید خارج شد.

دی

پتروشیمی خراسان شرکت برتر در کنترل تولید محصول شد

 

بهمن

مدیرعامل جدید پتروشیمی خراسان منصوب شد

هیئت مدیره شرکت پتروشیمی خراسان مدیر عامل جدید این شرکت را منصوب کرد و سید اسماعیل موسوی ترشیزی به عنوان مدیرعامل پتروشیمی خراسان انتخاب شد.

اسفند

پتروشیمی خراسان واحد صنعتی قابل تقدیر در محیط زیست شد

شرکت پتروشمی خراسان موفق به دریافت جایزه و لوح به پاس صیانت از محیط زیست شد.

پتروشیمی آبادان

آبان

25 میلیارد تومان اوراق سلف پتروشیمی آبادان در کمتر از ٦٠ ثانیه فروش رفت

مرحله نخست اوراق سلف استاندارد پی وی سی شرکت پتروشیمی آبادان برای تامین سرمایه در گردش این شرکت از طریق بورس کالای ایران به فروش رسید.

جزییات تامین مالی پتروشیمی آبادان از بورس کالای ایران

رضه اولیه اوراق سلف استاندارد پی . وی .سی شرکت پتروشیمی آبادان به روش " عرضه گسترده با قیمت ثابت" تا سقف۹۵۰۰تن و با قیمت۲۶.۳۱۶ریال به ازای هر کیلوگرم (۱۳.۱۵۸.۰۰۰ریال به ازای هر قرارداد)، از طریق شبکه کارگزاران بورس کالای ایران در روز شنبه (۹آبانماه) امسال انجام می‌شود و معاملات ثانویه آن از تاریخ۲۳آبانماه سال جاری لغایت۹آبانماه سال۹۵ادامه می یابد.

بهمن

رشد 5 درصدی قیمت پتروشیمی آبادان

در معاملات روز 4 بهمن بازار سهام، در گروه شیمیایی 35 میلیون سهم به ارزش 110 میلیارد ریال خریداری شد.

پتروشیمی مرجان

مهر

بالاترین میزان پیشرفت فیزیکی در پتروشیمی مرجان

پتروشیمی متانول هفتم (مرجان) با بیش از 3.16 درصد پیشرفت فیزیکی در مرداد ماه امسال بالاترین رکورد پیشرفت فیزیکی را نسبت به سایر طرح های در دست اجرا در صنعت پتروشیمی به خود اختصاص داد.

بهمن

ساخت طرح پتروشیمی مرجان از نیمه گذشت

پیشرفت فیزیکی ساخت طرح پتروشیمی متانول هفتم (مرجان) با 3.29 درصد پیشرفت فیزیکی در دی ماه امسال به بیش از 54 درصد رسید.

پتروشیمی فارابی

PIIC Group

شرکتهای زیرمجموعه گروه پتروشیمی سرمایهگذاری ایرانیان

ماه

رویداد

توضیحات

پتروشیمی دهدشت

اردیبهشت

پتروشیمی دهدشت در فرابورس به مزایده می‌رود

بلوک 19.87درصدی سهام پتروشیمی دهدشت، 30 اردیبهشت‌ماه در بازار سوم فرابورس ایران عرضه می‌شود.

مهر

ساخت پتروشیمی دهدشت شتاب می گیرد

عملیات ساخت پتروشیمی دهدشت با تفاهم میان شرکت ملی صنایع پتروشیمی، هلدینگ خلیج فارس و سرمایه گذاران بخش خصوصی بزودی شتاب می گیرد.

پتروشیمی بروجن

تیر

خرید تکنولوژی پتروشیمی بروجن از بازل آلمان

 

پتروشیمی بروجن یکی از چهار پتروشیمی طرح های دنا است که اکنون در مرحله خرید تکنولوژی و مهندسی قرار دارد.

پتروشیمی کازرون

مرداد

سهامشرکت پتروشیمی کازرون در آستانه واگذاری

 

شهریور

واگذاری بلوک دولتی یک پتروشیمی در فرابورس ایران

 

بلوک 19.78 درصدی سهام ‌شرکت‌ پتروشیمی کازرون، 22 شهریور‌ ماه در بازار پایه فرابورس ایران عرضه می‌شود .

پتروشیمی ارومیه

خرداد

راه اندازی واحد اسید سولفوریک پتروشیمی ارومیه

هم اکنون واحد اسید سولفوریک پتروشیمی ارومیه روزانه 150 تن اسید سولفوریک تولید می کند.

شهریور

جایگاه نخست پتروشیمی ارومیه در زمینه عملکرد تولید

بالاترین عملکرد تولید در مرداد ماه امسال در مقایسه با برنامه ماه خود را به ترتیب پتروشیمی های ارومیه، قائد بصیر (گلپایگان) و ایلام داشته اند.

پتروشیمی صدف عسلویه

اردیبهشت

مدیر عامل جدید شرکت شیمیایی صدف عسلویه منصوب شد

طی حکمی از سوی هیئت مدیره شرکت شیمیایی صدف عسلویه، مهندس احمد جزایری به سمت مدیر عامل این شرکت پتروشیمی منصوب شد.

مهر

عملیات اجرایی ساخت پتروشیمی صدف در عسلویه آغاز شد

 

صدف، ماده اولیه صنایع لاستیک و تایر کشور تامین می کند

پتروشیمی صدف به منظور تولید سالانه 136 هزار تن ESBR در منطقه ویژه پتروشیمی عسلویه احداث خواهد شد.

شهریور

واگذاری بلوک دولتی یک پتروشیمی در فرابورس ایران

 

بلوک 19.78 درصدی سهام ‌شرکت‌ پتروشیمی کازرون، 22 شهریور‌ ماه در بازار پایه فرابورس ایران عرضه می‌شود .

پتروشیمی لردگان

آبان

پیشرفت 34 درصدی در پتروشیمی لردگان

پیشرفت فیزیکی پتروشیمی لردگان تا پایان شهریور ماه امسال از مرز 34 درصد گذشته و هم اکنون از روند اجرایی مناسبی برخوردار است.

پتروشیمی ممسنی

پتروشیمی ایلام

پتروشیمی گچساران

پتروشیمی نوین

شرکتهای زیرمجموعه شرکت گروه گسترش نفت و گاز پارسیان

ماه

رویداد

توضیحات

پتروشیمی امیرکبیر

مهر

تولید 86 هزار تن محصول در پتروشیمی امیرکبیر

در مهرماه محقق شد

آبان

صادرات 5/17هزار تن محصول در پتروشیمی امیرکبیر

ارزش صادرات: 7/25 میلیون دلار

پتروشیمی‌شیراز

مرداد

شهرک صنعتی صنایع شیمیایی شیراز افتتاح شد

 

شهریور

بازدید مدیران وزارت نفت از واحد یک اوره و آمونیاک پتروشیمی‌شیراز

 

تولید 169 هزار تن محصول در پتروشیمی‌شیراز

پتروشیمی‌شیراز در مرداد ماه امسال بیش ا ز 169 هزار تن محصول تولید کرده است.

آذر

بالاترین راندمان تولید کشور در پتروشیمی‌شیراز

پتروشیمی‌شیراز در مهر ماه امسال با بیش از 108 درصد ظرفیت اسمی خود تولید داشته که این امر این مجتمع را نسبت به سایر مجتمع های پتروشیمی کشور متمایز و برتر ساخته است.

استقبال خریداران از متانول پتروشیمی‌شیراز

رینگ داخلی بورس انرژی ایران در روز 24 آذر، میزبان معامله متانول پتروشیمی‌شیراز و متانول پتروشیمی فن‌آوران بود.

پتروشیمی زاگرس

اردیبهشت

تصویب 3670 ریال سود برای هر سهم در مجمع عمومی عادی سالیانه شرکت پتروشیمی زاگرس

برای سال مالی منتهی به 1393/12/29

مهر

پتروشیمی های زاگرس، نوری و بندرامام برترین صادرکنندگان

در نیمه نخست امسال محقق شد

آذر

شرکت پتروشیمی زاگرس صادرکننده برترسال۱۳۹۴

در همایش تجلیل از صادرکنندگان برتر استان تهران

ارز آوری نیم میلیارد دلاری در پتروشیمی زاگرس

پتروشیمی زاگرس از ابتدای امسال تا پایان مهر ماه بیش از 1.77 میلیون تن محصول به ارزش 502 میلیون دلار به خارج از کشور صادر کرده است.

بهمن

پتروشیمی زاگرس، پنجاه و دومین شرکت برتر ایران

در همایش یکصد شرکت برتر ایران

پتروشیمی کرمانشاه

خرداد

نخستین واحد CDR صنعت پتروشیمی کشور افتتاح شد

نخستین واحد بازیافت دی اکسید کربن از دودکش ريفورمر واحد آمونیاک (CDR) صنعت پتروشیمی در کرمانشاه افتتاح شد.

تیر

جانی تازه در رگهای فاز دوم پتروشیمی کرمانشاه

با معرفی شدن این طرح به عنوان یکی از طرح های اولویت دار برای دریافت وام به صندوق توسعه ملی، این طرح وارد فاز جدیدی از اجرای می‌شود.

تولید 291 هزار تن محصول در پتروشیمی پلیمرکرمانشاه

ارسال این مجتمع به طور متوسط با 97 درصد ظرفیت خود تولید داشته است.

مهر

فرآیند تعویض کاتالیست رآکتور سنتز آمونیاک از نوع افقی پتروشیمی کرمانشاه

برای نخستین بار در ایران فرآیند تعویض کاتالیست رآکتور سنتز آمونیاک از نوع افقی در شرکت صنایع پتروشیمی کرمانشاه در حال انجام است.

آذر

پایان تعمیرات اساسی پتروشیمی کرمانشاه در کمتر از یک ماه

پتروشیمی کرمانشاه پس از پایان تعمیرات اساسی اکنون با ظرفیتی مطلوب در حال تولید است.

پتروشیمی پردیس

شهریور

پیشرفت 82.72 درصدی فاز 3 پتروشیمی پردیس

فاز سوم پتروشیمی پردیس تا پایان مرداد ماه امسال 82.72 درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

آبان

کسب رتبه سوم تولید از سوی پتروشیمی پردیس در کشور

پتروشیمی پردیس با کسب 8.43 درصد از کل تولید محصولات پتروشیمی در مهر ماه امسال توانست جایگاه سومین تولید کننده بزرگ کشور را به خود اختصاص دهد.

پتروشیمی کیان

آبان

آغاز تولید آزمایشی در مجتمع جدید بوتانول پتروشیمی کیان

این مجتمع از ظرفیت تولیدی معادل 330 هزار تن نرمال بوتانول و 11 هزار تن ایزوبوتانول در سال برخوردار است.

پتروشیمی‌تبریز

تیر

شرکت پتروشیمی‌تبریز در فهرست واگذاری سال 94 قرار گرفت

 

شهریور

مدیرعامل جدید پتروشیمی‌تبریز منصوب شد

مهندس نژادسلیم رئیس هیئت مدیره پتروشیمی‌تبریز، در حکمی سید جواد سلیمانی را به عنوان مدیر عامل جدید این شرکت منصوب کرد .

آبان

پتروشیمی‌تبریز رکورد دار خرید داخلی در صنعت پتروشیمی

پتروشیمی‌تبریز بالاترین خرید کالا و تجهیزات از تولیدکنندگان و سازندگان داخلی را از ابتدای امسال تا پایان شهریور ماه داشته است.

پتروشیمی‌ خراسان

پتروشیمی مارون

پتروشیمی پارس

شرکت بازرگانی پتروشیمی بین الملل

 

 سایر شرکتهای پتروشیمی

پتروشیمی رازی

ماه

رویداد

توضیحات

آبان

تولید 820 هزار تن محصول در پتروشیمی رازی

در نیمه نخست امسال محقق شد

آذر

سهم 8 درصدی پتروشیمی رازی در صادرات

پتروشیمی رازی در مهر ماه امسال 147 هزار تن صادرات محصول به ارزش 4.4 هزار دلار به خارج از کشور داشته که سهم تناژ صادرات این شرکت در میان دیگر شرکت‌های معادل 8 درصد است.

پتروشیمی لاله

ماه

رویداد

توضیحات

شهریور

تولید 29 هزار تن محصول در پتروشیمی لاله

پتروشیمی لاله در تیرماه امسال توانست با 102.6 درصد ظرفیت اسمی خود تولید محصول داشته و ششمین جایگاه پتروشیمی کشور را از نظر عملکرد به خود اختصاص دهد.

آبان

تولید با 106 درصد ظرفیت اسمی در پتروشیمی لاله

پتروشیمی لاله در شش ماهه نخست امسال با استفاده از 106 درصد ظرفیت اسمی خود توانست 172 هزار تن محصول تولید کند.

پتروشیمی‌تخت جمشید

ماه

رویداد

توضیحات

خرداد

فرابورس میزبان پتروشیمی‌تخت جمشید

بلوک 27.79 درصدی سهام ‌ شرکت‌ پتروشیمی‌تخت جمشید، 8 تیر‌ماه در بازار پایه فرابورس ایران عرضه می‌شود.

آبان

پیش راه اندازی پتروشیمی‌تخت جمشید

پتروشیمی‌تخت جمشید تا اواخر دی ماه امسال بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته وارد مرحله پیش راه اندازی می‌شود.

 

پتروشیمی کاویان

ماه

رویداد

توضیحات

فروردین

فاز 2 پتروشیمی کاویان بزودی به بهره برداری می رسد

فاز ٢ پتروشیمی کاویان بزودی و همزمان با دریافت خوراک به بهره برداری می رسد.

اردیبهشت

 

 

خرداد

فاز 2 کاویان آماده دریافت خوراک است

پتروشیمی کاویان با تولید و تزریق اتان فاز 15 و 16 پارس جنوبی تا پایان سال بطور کامل و با تمام ظرفیت فعالیت خواهد کرد.

شهریور

پتروشیمی کاویان 3 استاندارد بین المللی دریافت کرد

 

دی

دریافت منظم 20 تن اتان از فازهای 15 و 16 پارس جنوبی

مدیرعامل پتروشیمی کاویان با اشاره به دریافت اتان فازهای 15 و 16 پارس جنوبی در این مجتمع گفت: هم اکنون این مجتمع 20 تن در ساعت از این فاز اتان دریافت می کند.

پتروشیمی اصفهان

ماه

رویداد

توضیحات

اردیبهشت

صادرات 70 درصدی محصولات پتروشیمی اصفهان

144 هزار تن محصول پارسال در پتروشیمی اصفهان تولید شد که از این میزان 30 درصد در بازار داخلی مصرف شده و 70 درصد این محصولات صادر شد.

مهر

آمادگی پتروشیمی اصفهان برای افزایش تولید

مجتمع پتروشیمی اصفهان آمادگی دارد تا در صورت تامین کامل خوراک از سوی پالایشگاه اصفهان حجم تولید خود را افزایش دهد.

صادرات بیش از 43 میلیون دلار محصول در6 ماه نخست امسال

مدیرعامل پتروشیمی اصفهان با بیان این که 70 درصد تولیدات پتروشیمی اصفهان صادراتی است،گفت: ارزش کل محموله های صادراتی از ابتدای سال 43 میلیون و 168 هزار و یک دلار بوده است .

بهمن

افتتاح واحد بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با استفاده از کاتالیست تولید اکسیر نوین

مجتمع بنزین سازی پالایشگاه اصفهان با استفاده از کاتالیست تولید داخل با حضور معاون رییس جمهوری و رییس سازمان حفاظت محیط زیست و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران، افتتاح شد.

 

پتروشیمی خارک

ماه

رویداد

توضیحات

اردیبهشت

رشد 13 درصدی تولید در پتروشیمی خارک

پارسال با وجود تمام چالش‌ها، تولید در پتروشیمی خارک رشدی 13 درصدی را نسبت به سال 92 تجربه کرد.

پتروشیمی خارک میزبان پمپ BB3

پتروشیمی خارک برای نخستین بار در کشور میزبان پمپ BB3 که توسط کارشناسان ایرانی طراحی، ساخت و تست شده است، خواهد بود.

خرداد

ساخت فاز 2 تولید متانول پتروشیمی خارک

طرح توسعه فاز 2 تولید متانول پتروشیمی خارک با هدف افزایش ظرفیت با شتاب مطلوبی در حال ساخت است.

بهمن

اختصاص 1754 ریال سود به ازای هر سهم پتروشیمی خارک

شرکت پتروشیمی خارک در دوره 9 ماهه منتهی به 30 آذر ماه 94 مبلغ 8 هزار و 574 میلیارد و 414 میلیون ریال درآمد حاصل از فروش داشت.

پتروشیمی بیستون

ماه

رویداد

توضیحات

اردیبهشت

تولید پتروشیمی بیستون به بیش از 50 هزار تن می رسد

پارسال تعمیرات اساسی در واحدهای مختلف این پتروشیمی با موفقیتهمراه بود و در سال 93 پتروشیمی بیستون با 115 درصد ظرفیت تولید موفق شد درمدت 5 ماه بیش از 24 هزار تن محصول را روانه بازار کند.

پتروشیمی لرستان

ماه

رویداد

توضیحات

فروردین

تولید تجاری لرستان در بهار / 80 درصد محصولات صادر می‌شوند

پتروشیمی لرستان بزودی و پس از دریافت خوراک مورد نیاز تولید تجاری خود را آغاز خواهد کرد.

 

سمیه مردانه کارشناس دنیای اقتصاد

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی