راه اندازی بزرگترین واحد تبدیل متانول به الفین جهان درچین

راه اندازی بزرگترین واحد تبدیل متانول به الفین جهان درچین
(شنبه ۷ اسفند ۱۳۹۵) ۱۳:۳۹

بزرگترین واحد تبدیل متانول به الفین جهان که ازفناوری شرکت هانیول بهره می برددرچین راه اندازی شد.

به گزارش نیپنا به نقل از پایگاه تخصصی پلاست مارت، شرکت هانیول به تازگی ازراه اندازی واحد تبدیل متانول به الفین (MTO) شرکت پتروشیمی سیلبوت پس ازگذراندن موفقیت آمیزیک تست پیش راه اندازی 10 روزه خبر داد.
براساس این گزارش، واحد یادشده که ازفناوری شرکت UOP (از زیرمجموعه های هانیول) بهره می برد؛ با رسیدن به حداکثر ظرفیت خود قادربه تولید 833 هزار تن محصولات الفینی خواهد بود که این تاسیسات را به بزرگترین واحد تبدیل متانول به الفین جهان تبدیل می کند.
واحد جدید شرکت سیلبوت، واقع در استان جیانگسو چین، به تولید پروپیلن مورد استفاده برای تولید آکریلونیتریل خواهد پرداخت. این مجتمع همچنین تولیدکننده اتیلن برای تولید کوپلیمرهای اتیلن وینیل استات است. الفین های C4 مورد استفاده برای تولید بوتادین از دیگر محصولات تاسیسات شرکت سیلبوت خواهد بود.
مایک میلارد، معاون و مدیر کل شاخه فناوری فرآیند (Process Technology) و تجهیزات شرکت UOP هانیول، عنوان کرد: انتظار داریم چین ظرف پنج سال آینده بیش از 100 میلیارد دلاردر حوزه فناوری تبدیل زغال سنگ به محصولات شیمیایی سرمایه گذاری کند.
وی افزود: با در نظر گرفتن رشد سالانه به ترتیب هفت، 6 و چهار درصدی تقاضا برای پروپیلن، اتیلن و بوتادین در این کشور، فناوری پیشرفته تبدیل متانول به الفین شرکت ما راهکاری مطلوب برای تامین تقاضای فزاینده چین برای محصولات الفینی خواهد بود.

این گزارش می افزاید: شرکت سیلبوت فرآیند پیشرفته تبدیل متانول به الفین شرکت UOP را به دلایلی نظیر قابلیت این روش برای تولید بیشترین مقدار الفین های سبک با کمترین هزینه تولید، کمترین میزان مصرف کاتالیست و پایین ترین هزینه های عملیاتی انتخاب کرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی