امضای قرارداد تجاری سازی سیستم کنترل فرآیندهای پتروشیمی

امضای قرارداد تجاری سازی سیستم کنترل فرآیندهای پتروشیمی
(شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷) ۱۴:۵۴

قرارداد تجاری سازی سیستم کنترل فرآیند های پتروشیمی میان شرکت ساب ‌تک وشرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با حضور بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی امضا شد.

به گزارش خبرنگار نیپنا دربازدید معاون وزیر نفت درامور پتروشیمی از شرکت پژوهش و فناوری واحد اراک قرارداد DCS میان شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی و شرکت ساب ‌تک امضا شد که به موجب آن سیستم کنترل فرآیندهای پتروشیمی و پالایشگاهی به کمک متخصصان و پژوهشگران شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی بروزآوری و به تدریج بومی سازی خواهد شد.

بهزاد محمدی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز در حاشیه امضای این قرارداد در گفتگو با خبرنگار نیپنا اظهارکرد: شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی با یک شرکت داخلی قراردادی برای ارتقای سیستم های کنترل و انتقال این سیستم ها به صنعت انعقاد کرد. در این زمینه شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی ضمن همکاری در ارتقای این سیستم در بخش واگذاری به صنعت نیز مشارکت خواهد داشت.

این قراداد در راستای تجاری سازی سیستم کنترل ابزاردقیق  با بکارگیری فناوری داخلی می باشد.

 سیستم کنترل ابزار دقیق در صنعت پتروشیمی قلب یک واحد محسوب می شود که وظیفه آن کنترل شرایط تولید و ایمنی واحد می باشد.

به گزارش  روابط عمومی شرکت پژوهش وفناوری دانش طراحی و فناوری ساخت سیستم ­های کنترل فرآیند طی سال­های گذشته عمدتاً در انحصار کشورهایی همچون آمریکا، ژاپن و آلمان قرار داشته و اخیراً کشور چین نیز با ارایه­ محصولاتی به بازار جهانی این محصولات وارد شده است. با توجه به نقش حساس سیستم ­های کنترل فرآیند در بهره بر­داری از پلنت­های صنعتی در تمامی زیرساخت­های حیاتی و صنایع مادر از جمله نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی، صنایع کشور طی سال­های اخیر به ویژه در شرایط تحریم در تأمین تجهیزات مذکور با مشکلات جدی مواجه بوده و همواره وابستگی کشور در این زمینه به عنوان پاشنه­ آشیل صنایع نفت ایران مورد سوء استفاده­  کشورهای متخاصم قرار داشته است و این روند همواره کشور را هم در بحث تأمین تجهیزات و اقلام یدکی و هم پشتیبانی ­های فنی و خدمات پس از فروش با مشکلات عظیم مواجه ساخته و هزینه ­های هنگفتی را به کشور تحمیل کرده است.

از سوی دیگر وابستگی در تأمین سیستم­های کنترل به دیگر کشورها، حتی در شرایط عادی سیاسی و ارتباطات تجاری بین المللی مطلوب، خطر عمده ­ای را از بعد امنیت سایبری متوجه زیرساخت­ ها و صنایع حیاتی کشور می ­نماید و بنا بر نظر مدیران و مسئولان پدافند غیرعامل و خبرگان امنیت سایبری، یکی از راه­ کارهای اصولی تأمین امنیت سایبری صنایع و زیرساخت­ های کشور استفاده از محصولات بومی و داخلی در بخش سیستم­ های کنترل است.

شرکت «ساب تک کیش» که از سال 1392 با اتکا به توانمندی­ ها و تجربیات مدیران و کارشناسان خود پا به عرصه­  طراحی و تولید سیستم­های کنترل پیشرفته ­صنعتی گذاشته، در سال 1396 موفق شد نخستین نمونه از سیستم کنترل ساخت خود، با نام تجاری V-PAS را با موفقیت جهت پشت سر گذاشتن مراحل آزمون عملیاتی به صنعت پتروشیمی عرضه نماید.

شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی براساس رسالت خود مبنی بر توسعه­ فناوری­ های نوین مورد نیاز صنایع پتروشیمی کشور و نظر به اهمیت غیرقابل انکار سیستم ­های کنترل فرآیند در این عرصه و همچنین پس از اطمینان از عملکرد مناسب سیستم کنترل V-PAS اقدام به عقد قرارداد همکاری با شرکت ساب تک کیش کرده و در نظر دارد از طریق فراهم نمودن امکان بکارگیری این سیستم در شرایط واقعی عملیاتی، شرکت ساب تک کیش را در مسیر ارتقاء و تجاری سازی نهایی V-PAS یاری کند.




ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی