شماره 79

پیوستن به پتروشیمی از خیابان انقلاب (مهندس بیرمی)

پیوستن به پتروشیمی از خیابان انقلاب
(مهندس بیرمی)
(یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴) ۰۹:۰۸

پس از اخذ مدرک کارشناسی فیزیک در بهمن 1349، در آزمون کارشناسی ارشد شرکت کردم و پس از مدت اندکی با عنوان کمک استاد بخش فیزیک در دانشگاه شیراز مشغول به کار شدم.

ابتدای ترم دوم دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه شیراز برای خرید کتب آموزشی به تهران رفته بودم که در خیابان انقلاب فعلی تابلو شرکت نفت اسکو (Oil Service Company Of Iran) نظرم را به خود جلب کرد.

آگهی که مربوط به شرک صنایع پتروشیمی بود اعلام کرده بود که به تعدادی از افراد دارای مدرک لیسانس و فوق‌لیسانس فیزیک، ریاضی و شیمی با حقوق مناسب نیازمند هستند. همچنین گفته بود در یک دوره دو ساله تحصیل در دانشکده نفت آبادان به این افراد مدرک مهندسی اعطا خواهد شد و پس از آن با تضمین کار در مجتمع‌های پتروشیمی که در دست احداث بود، مشغول به فعالیت خواهند شد.

در آزمون ورودی صنایع پتروشیمی که شامل دو مرحله عملی و تئوری بود شرکت کردم و با موفقیت هر دو مرحله را پشت سر گذاشتم و وارد دانشکده نفت شدم. پس از سه سال تحصیل فشرده از دانشگاه نفت مدرک مهندسی برق دریافت کردم و در پایان سال تحصیلی 54-55 یعنی خرداد 1355 از دانشکده فارغ‌التحصیل شده و به پتروشیمی شیراز رفتم.

چون طرح توسعه پتروشیمی از اهمیت بالایی برخوردار بود و در حال پذیرش و تجدید نیروی انسانی و فعال بود، تعداد زیادی از نیروهای تازه کار را به بخش آموزش شیراز فرستاده بودند تا به صورت عملی و تئوری مورد آموزش و تمرین و فعالیت قرار بگیرند. از آنجایی که سابقه تدریس داشتم و به این کار علاقمند بودم اداره آموزش به بنده پیشنهاد داد که تا پیش از سفر و یا شروع کار در مجتمع پتروشیمی به تدریس مشغول شوم.

پس از اتمام دوره یک ساله در دانشگاه‌ هادسفیلد و شروع دوره‌های عملی در پالایشگاه شل و کارخانه "FOX BORO" که کم کم سر و صدای تغییر حکومت و پیروزی انقلاب اسلامی در ایران به گوش رسید و این کاملاً طبیعی بود که من و هم دوره‌ای‌هایم در انگلیس با شنیدن اخبار کشورمان مانند هر ایرانی وطن پرست دیگر خواهان بودیم در کنار هم وطنانمان باشیم و پس از هجده ماه اقامت در خارج از کشور برای ساختن سرزمینی آباد و لایق پیشرفت در صنعت و فناوری به میهن بازگشتیم.

با بازگشت به ایران کارم را در پتروشیمی شیراز از سر گرفتم و ابتدا به عنوان کارشناس مهندسی سیستم‌های کنترل و ابزار دقیق در کارخانه مشغول به کار شدم و پس از آن که کار طرح توسعه به طور جدی‌تر در مجتمع شروع شد به عنوان مهندس ناظر بر نصب تجهیزات ابزار دقیق منصوب شدم.

حدود 22 سال در شرکت سهامی پتروشیمی شیراز کار کردم، کارم از کارشناسی ابزار دقیق در خدمات فنی شروع شد و سپس با شروع مجدد کار ساختمانی طرح گسترش پتروشیمی شیراز با سمت کارشناس ارشد در بخش نظارت بر نصب تجهیزات ابزار دقیق ادامه پیدا کرد. پس از راه‌اندازی طرح، به عنوان رئیس تعمیرات ابزار دقیق واحد جدید و سپس رئیس تعمیرات ابزار دقیق کل مجتمع و پس از آن به ترتیب رئیس تعمیرات مکانیک کل مجتمع، معاون کل تعمیرات و نهایتاً رئیس خدمات فنی انجام وظیفه کردم.
ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی