شماره 79

مهندسی که شعر می گوید (مهندس جواد شریفیان)

مهندسی که شعر می گوید
(مهندس جواد شریفیان)
(یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۲۴

در سال 1347 در رشته شیمی دانشگاه تهران تحصیل کردم و پس از گذراندن دوره نظام وظیفه به استخدام شرکت نفت (شرکت ملی صنایع پتروشیمی) در آمدم، در سال 1353 پس از گذراندن دوره سه ساله در دانشکده نفت در رشته مهندسی شیمی، در پتروشیمی فارابی به کار مشغول شدم.

از سال 1356 تا 1369 در مجتمع‌های پتروشیمی، فارابی، رازی، و اراک، در سمت‌های سرپرست واحد، مهندسی فرآیند، سرپرستی آزمایشگاه، رئیس خدمات فنی و سرپرست واحد کامپیوتر شاغل بوده‌ام. در حدود یک سال هم در معاونت پژوهشی دانشگاه تهران مأموریت داشته ‌ام.

پس از انتقال به تهران، در امور هماهنگی، برنامه ریزی و کنترل تولید و سپس در امور بین‌الملل پتروشیمی کار کرده‌ام.

از زمان کودکی به هنرهای شعر و نقاشی بسیار علاقمند بودم و در دوران دبیرستان و دانشگاه چندین نمایشگاه نقاشی و کاریکاتور، به صورت جمعی یا انفرادی برگزار کرده‌ام.

کارنامه هنری من علاوه بر نقاشی، انتشار چهار مجموعه شعر و چند داستان کوتاه است.

مجموعه شعرهای: "مرثیه جویبار" در سال 1355، "خشونت دنیا یادم داد دوست بدارم" در سال 1373، "ستاره‌های عاشق" در سال 1380 و "آینه تاب بر می‌دارد" سال 1388. چند مجموعه شعر دیگر هم دارم که هنوز فرصت چاپ و انتشار آنها را نداشته‌ام.

از آغاز انتشار نشریه "پیام پتروشیمی" که با همت آقای ایزد دوست در سال 1369 صورت گرفت، تا پس از بازنشستگی با این نشریه، در زمینه شعر، کاریکاتور و طنز همکاری داشته‌ام.

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی