شماره 79

از مدیر ساختمان تا مدیر عاملی پتروشیمی تبریز (مهندس علیرضا صدری)

از مدیر ساختمان تا مدیر عاملی پتروشیمی تبریز
(مهندس علیرضا صدری)
(یکشنبه ۷ تیر ۱۳۹۴) ۱۰:۳۶

در سال 1362 از وزارت علوم و آموزش عالی استعفا کردم و وارد شرکت ملی گاز ایران شدم.

در شرکت ملی گاز ایران واحد گازرسانی به شمال غرب کشور مشغول بودم و از سال 1365 به عنوان رئیس گاز مایع منطقه شمال غرب کشور منصوب شدم و نهایتاً پس از مصوب شدن پتروشیمی تبریز در سال 1368 به عنوان مدیر نصب و ساختمان پتروشیمی تبریز از شرکت گاز به پتروشیمی تبریز منتقل شدم.

ساخت پتروشیمی تبریز با توجه به کمبود بودجه مشکلات عدیده‌ای داشت به عنوان مثال واحدهای الفین و پلی‌اتیلن ساخته شده بود ولی به علت عدم تخصیص بودجه برای آنها واحدهای یوتیلتی، الفین و پلی‌اتیلن را برای جلوگیری از زنگ زدگی با گازوئیل پر کردیم و نهایتاً در دیداری که آقای هاشمی رفسنجانی به عنوان رئیس جمهور از پتروشیمی تبریز داشتند از ایشان تقاضای مالی شد و ایشان بلافاصله به آقای آقازاده وزیر نفت دستور دادند که یکصد میلیون دلار ‌نفت پیش فروش کرده و به پتروشیمی تبریز برای احداث واحدهای یوتیلیتی تخصیص دهند و این کار انجام شد و نهایتاً ‌در 18 فروردین ماه سال 1376 فاز اول پتروشیمی تبریز شامل واحدهای الفین استخراج بنزن، پلی‌اتیلن، و قسمت‌هایی از واحد یوتیلیتی به دست آقای هاشمی رفسنجانی رئیس جمهور وقت افتتاح شد.

 ساخت فاز دوم پتروشیمی تبریز شامل واحدهای اتیلن، بنزن و استایرن منومر و پلی استایرن های انبساطی و مقاوم و معمولی و بقیه واحدهای Utility ادامه یافت تا اینکه در سال 1378 کلیه واحدها وارد مدار تولید شد.

در سال‌های 84 ـ 87 در ساخت و راه‌اندازی پروژه‌های بسیار بزرگ پتروشیمی کشور منجمله پتروشیمی آریاساسول و سایر پروژه‌ها همکاری داشتیم و نیروهای کارآمد را به شرکت‌های فوق مأمور می‌کردیم.

پس از اتمام کارهای ساختمان و نصب به عنوان معاون رئیس مجتمع تا سال 1379 انجام وظیفه کردم و در سال 1379 به عنوان رئیس مجتمع و عضو هیئت مدیره منصوب شدم. در سال 1382 مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره پتروشیمی تبریز شدم و نهایتاً ‌در اول شهریور ماه سال 1387 مفتخر به بازنشستگی از صنعت ‌نفت شدم.

مدت 24 سال در پتروشیمی تبریز کار کردم. در اوال شهریور 1387 از شرکت ‌نفت بازنشسته شدم پس از بازنشستگی در آبان ماه سال 1387 وارد شرکت پتروشیمی باختر شدم و به عنوان مدیرعامل شرکت پتروشیمی مهاباد کار را شروع کردم. قسمت عمده کار را از جمله تخصیص 253 میلیون یورو از بانک صنعت و معدن و یکصد و ده میلیارد تومان به صورت ریالی از بانک ملی و تقریباً تمام خریدهای خارجی و داخلی را انجام دادم و قرار‌دادهای لوله‌گذاری زیر زمینی و سیویل و ساخت مخازن و... را انجام و پتروشیمی مهاباد را ترک کردم (سال1390) و بعداً ‌به عنوان مشاور و بمدت 18ماه در پتروشیمی جم مشغول بودم که از فروردین سال 1392 در شرکت آب و نیروی مکران از طرف جناب آقای مهندس نعمت‌زاده به عنوان مدیرعامل منصوب شدم و تا بیست آبان ماه سال 1392 پیشرفت خوبی در پروژه فوق داشتیم. نهایتاً ‌از بیست آبان ماه سال 1392 مجدداً ‌بنا به درخواست سهامداران پتروشیمی تبریز به پتروشیمی تبریز برگشتم.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی