شماره 79

احیای ایرانول (علی مستاجران)

احیای ایرانول
(علی مستاجران)
(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۴۸

سال 1354 عازم نیویورک شدم. پس از ورود به نیویورک و فراگیری زبان، عازم تگزاس شدم و وارد دانشگاه A&l شدم و تحصیلات خود را در رشته مهندسی ساختمان شروع کردم.

پس از بازگشت به کشور در سال 63، به وزارت نفت مراجعه کردم. پس از مراحل درخواست کار و کاریابی و برای مصاحبه به شرکت ملی حفاری، مناطق نفت خیز جنوب، طراحی مهندسی نفت و شرکت صنایع ملی پتروشیمی برای پتروشیمی بندر امام دعوت شدم. اولین درخواست برای شروع به کار را از شرکت ملی حفاری اهواز دریافت کردم. از من برای شروع به کار در اداره تازه تاسیس مهندسی ساختمان شرکت ملی حفاری اهواز دعوت به همکاری شد.

وظیفه ما بازسازی کارگاه‌ها و مجموعه‌های باقی مانده از گذشته بود. مجموعه ساختمان‌ها و کارگاه­هایی که در منطقه کارون اهواز وجود داشت و همه آنها تخریب شده بود. کارکنان عملیات و آن­هایی که در پشتیبانی عملیات فعال بوند در حداقل امکانات مشغول خدمت بودند به هر روی پروژه‌های کوچک و بزرگ بر حسب نیاز و الویت‌ها بررسی و شروع گردیدند. از محوطه‌سازی و جمع آوری آب‌های سطحی فاضلاب تا احداث مجموعه‌های اداری، خانه­سازی، احداث مجموعه ساختمان‌های تخصصی حفاری اداره مهندسی ساختمان شرکت ملی حفاری اهواز به صورت بسیار موفقی شکل گرفته بود. و روز به روز توسعه می‌یافت و در بسیاری از پروژه‌ها به عنوان مدیر پروژه و همکار دخیل بودم.

در سال 1369 عملیات اجرای طرح آروماتیک اصفهان آغاز شده بود. در مرداد 1369 به این طرح منتقل شدم و به عنوان مسئول نظارت سیویل طرح شروع به کار کردم.

پس از انتقال از شرکت ملی حفاری به طرح آروماتیک اصفهان در تیر ماه سال 1369 به عنوان رئیس نظارت ساختمان سپس پس از راه‌اندازی اواخر سال 1371 به عنوان معاون تعمیرات و سپس رئیس تعمیرات و در مهر 1377 به عنوان رئیس مجتمع پتروشیمی اصفهان منصوب شدم.

در شهریور1390 از بنده برای مدیرعاملی شرکت نفت ایرانول دعوت کردند. این شرکت از لحاظ ساختار و تولید بسیار متنوع بود و تولید کننده انواع روغن پایه، انواع اکستراکت، انواع وکس، برایت استاک و PDA TAR و بیش از 100 نوع انواع روغن موتورهای بنزینی، صنعتی، ضد یخ و.... به عنوان یک تولید کننده نهایی، با شرکت‌های پتروشیمی قبلی که در آن‌ها کار می‌کردم بسیار متفاوت و با حاشیه‌های بیشتری بود.سه هدف اصلی یعنی رسیدن به 35% سهم بازار داخلی، افزایش 50% ارزش افزوده محصولات جانبی و افزایش دو برابری درآمد حاصل از صادرات برای شرکت برنامه‌ریزی شد. کمیته‌های مختلفی در بخش‌های گوناگون ایجاد شدکه به صورت جدی به فعالیت پرداختند.

 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی