شماره 79

با بازنشستگی ام موافقت نشد ( حبیب¬اله معصومیان)

با بازنشستگی ام موافقت نشد
( حبیب¬اله معصومیان)
(دوشنبه ۸ تیر ۱۳۹۴) ۱۱:۵۴

اولین پست سازمانی من در پتروشیمی شیراز مهندس فرایند واحدهای اوره و آمونیاک و اسید و نیترات بود. در آن زمان طرح گسترش پتروشیمی شیراز با ظرفیت‌های حدود 10 برابر واحد قدیمی در حال طراحی و نصب بود.

در سال 1367 مدیریت عملیات شرکت ملی صنایع پتروشیمی و پتروشیمی شیراز با انتقالی بنده به تهران موافقت کردند ولی انتقال عملاً از اول تیر ماه 1368 انجام شد. پس از موافقت مدیریت عملیات، با پست رئیس مهندسی طرح پتروشیمی خراسان به تهران منتقل شدم.

با تشکیل تیم بازسازی و راه‌اندازی شامل متخصصان پتروشیمی رازی و شیراز علاوه بر بازسازی اطاق کنترل که در بمباران کاملاً منهدم شده بود، با ایجاد 137 تغییر عمده و جزئی در واحد برای تسهیل راه‌اندازی و بهره‌برداری و بازرسی کلیه دستگاه‌ها ظرف مدت شش ماه واحد آماده راه‌اندازی گردید.

پس از آن به پتروشیمی خراسان منتقل شدم. اجرای این طرح همزمان با طرح‌های تبریز و اصفهان و فاز دوم اراک جزو طرح‌های 5 ساله اول به تصویب رسیده بود. در سال 1367 مطالعات اقتصادی طرح انجام و به دلیل پائین بودن نرخ کود اوره در ایران، غیر اقتصادی بودن طرح مطرح و سایر طرح‌ها به دلیل تولید مواد پلیمری در کشور تصویب و اتمام پترو شیمی بندر امام در اولویت قرار می‌گیرد و ردیف بودجه‌ای توسط سازمان برنامه و بودجه به این طرح از اختصاص نیافته بود.

در سال 1368 تأسیس شرکت‌های پتروشیمی خراسان و تبریز به تصویب رسید و اولین اعضای هیئت مدیره پتروشیمی خراسان در تاریخ 21/1/1369 توسط مجمع شرکت انتخاب گردیدند.

با مؤثر شدن قرارداد مهندسی و لزوم بررسی و تأیید مدارک تهیه شده توسط مشاور مهندسی نیاز به حضور تیمی از پتروشیمی خراسان در دفتر کلاگ بود که سرپرستی آن به عهده این جانب بود.

پس از راه‌اندازی پتروشیمی خراسان تقاضای بازنشستگی با 25 سال خدمت کردم که جناب آقای مهندس رهگذر موافقت نکرد و با توجه به آشنایی با مشکلات اینجانب از طریق شرکت بازرگانی پتروشیمی به مدت دو سال مأمور دفتر بازرگانی در لندن شدم.

با توجه به اشراف در  اجرای پروژه‌ها مدیر فنی و عضو کمیسیون معاملات پروژه‌های نوسازی آمونیاک‌های یک و دو و اوره شماره 1 پتروشیمی رازی را عهدار شدم این علاوه بر خریدهای سایر مجتمع‌های پتروشیمی بود.

دریافت گواهینامه ایزو 9002 از مؤسسه Lloyds برای شرکت،  جلب اعتماد فروشندگان خارجی جهت فروش کالا با تضمین شرکت بازرگانی لندن از توفیقاتی بود که در این دوره حاصل شد.

اولین بار در سال 1361 کار در سایت پروژه طرح گسترش پتروشیمی شیراز در واحد اوره را شروع کردم در آن موقع پیشرفت پروژه حدود 65% بود و مسئولیت ما هماهنگی پروژه و نظارت و بهبود برای راه‌اندازی آسان‌تر در زمان راه‌اندازی و سپس کل کار پیش راه‌اندازی و راه‌اندازی واحد بود.

در پایان 1378 به افتخار بازنشستگی نائل شدم و به عنوان قائم مقام مدیر عامل پتروشیمی جم در پروژه‌های فاز 2 آن پتروشیمی مشغول کار شدم. هم­چنین مدیر عامل شرکت خبرگان اندیش آفاق هستم که به عنوان شرکت مشاور مدیریت خدمت می‌کنیم.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی