85

سرمقاله

سرمقاله
(پنج شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۴) ۰۸:۰۰

چند وجهی هلدینگ

در راستای اجرای سیاست های اصل 44 شرکت های صنایع پتروشیمی به طور رسمی از سال 92 به این طرف با تغییر رویکردهایش بیشتر شرکت های وابسته خود را از بدنه حاکمیتی خارج کرد و به بخش خصوصی واگذار نمود که به این ترتیب بود تا شرکت های هلدینگی مثل هلدینگ خلیج فارس ، نفت و گاز پارسیان ، سرمایه گذاری غدیر و شستا ، تاپیکو و ... در صنعت پتروشیمی حضور پیدا کردند شرکت ملی صنایع پتروشیمی اعتقاد دارد که اگر این شرکت های خصوصی با هم متحد و یکپارچه شوند می توانند همان نقش گذشته صنعت پتروشیمی را در توسعه کشور دنبال نمایند و از طریق هم می توانند به عنوان هلدینگ های تخصصی مثل تشکیل هلدینگ متانول ، هلدینگ اوره و آمونیاک و .... بوجود آورند و نقش بسزایی در تولید جهانی و منطقه ایی و ... داشته باشند .

همچنین در قیمت گذاری محصولات و به عنوان یک مرجع اصلی نقش بسزایی را ایفاد کنند و از چندگانگی بوجود آمده، جلوگیری نمایند و تنوع و میزان تولید محصولات خود را بر اساس تقاضا و عرضه داخلی و جهانی تنظیم نمایند .

با توجه به این مهم و ضرورت هایش بر آن شدیم تا این شماره از نشریه الکترونیکی " پیام پتروشیمی " را به موضوع " هلدینگ ها " اختصاص دهیم و این موضوع را با در نظر گرفتن تجربیات و حتی نیروهایی که به طور مستقیم با آن برخورد داشته اند، مورد بررسی قرار داده ایم .

 

 رضا خلج - مدیر مسئول نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی