98

سرمقاله

سرمقاله
(دوشنبه ۱۵ خرداد ۱۳۹۶) ۰۸:۰۰

روابط عمومی به اقتضای شرایط خاص می بایست بر پایه تفکرات استراتژیک سازمان هدایت شود

روابط عمومی به اقتضای شرایط خاص می بایست بر پایه تفکرات استراتژیک سازمان هدایت شود و با یک تفکر آرمانی ، آینده اندیش و فرصت سازی پیش تازانه همراه با ژرف ترین آرامش معنوی به دور از شتاب زدگی و نگرانی از آینده اقدامات موثری را انجام دهد.

نقش روابط عمومی ها در آینده صرفا به نقش های تعریف شده گذشته محدود نخواهد بود بلکه یکی از ارکان توسعه اقتصادی، فرهنگی و حتی سیاسی و اجتماعی کشورها و منبع سرشار تولید ثروت خواهد بود .

روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی طی یک سال گذشته در راستای توسعه تکنولوژی و بالا بردن انتقال اطلاعات، اقدام به تعریف های جدید در روند فعالیت های روابط عمومی نموده و گام های مؤثری در زمینه احترام و پاسخگویی مسئولانه به خواست ها و نیازهای مخاطبان برداشته است همچنین کوشیده است با در اختیار داشتن یک برنامه جامع اطلاع رسانی و استفاده درست از رسانه، که از الزامات راهبردی روابط عمومی است، هریک از مجراهای اطلاع ‌رسانی، اعم از کاتالوگ، بروشور، رادیو پتروشیمی، وبگاه، لوح های فشرده، نمایشگاه، همایش، نشریه الکترونیکی درون سازمانی، فیلم، سرود و موارد مشابه در نیل به اهداف شرکت ملی صنایع پتروشیمی یاری رساند.

فقط دل بستن به خبرنویسی و ارسال اخبار به رسانه ها و گذاشتن آن در سایت سازمان و تمركز بر برگزاری کنفرانس‌های خبری، روابط عمومی‌ها را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند. از رسانه‌ها باید برای نیل به هدف‌های گوناگون، اعم از اطلاع‌یابی، اطلاع رسانی و آگاهی‌بخشی، ترغیب، اقناع و نفوذ در ذهن‌ها و قلب‌ها استفاده کرد.

بر ما واجب است که قالب و محتوای ارتباطات رسانه‌ای خود را به‌ سوی کارکردهای جدیدتری سوق دهیم.

استفاده از فناوری های اطلاعات و تنوع ابزارهای الکترونیکی در شرکت ملی صنایع پتروشیمی نه تنها باعث از بین رفتن موانع فیزیکی ارتباط بین مخاطبان و سازمانها گردیده بلکه با تغییر شکل و قیافه ارتباطات و آسان سازی و ساده نمودن روش های ارتباطی بر حسن ارتباط آنان نیز افزوده است.

روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی به‌ دلایل‌ ذکر شده اقدام  به راه اندازی ابزارهای مختلفت فناوری نموده است . که از این طریق‌ به :

- برقراری ارتباط مفید و مؤثر با افراد داخل‌ و خارج‌ سازمان‌

- آگاه‌ کردن‌، تشویق‌ و ترغیب سریعتر، راحت‌تر و با هزینه‌ کمتر افراد سازمان  به‌ اهداف‌ مدیران‌

- به نمایش گذاشتن تصاویر و فیلم های  افتتاحیه ها ، همایش ها ، نمایشگاه ها و .... 

- مصاحبه و بیان تجربیات و نظرات مدیران و کارشناسان صنعت پتروشیمی می پردازد.

آنچه که روشن است آن است که روابط عمومی‌ها با استفاده از «فناوری اطلاعات» می‌توانندموقعیت خود را تثبیت یا ارتقاء بدهند.

روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در راستا استفاده از خدمات الکترونیک در بخش های مختلف نظیر: اینستاگرام ، فیس بوک ، تویتر، کلوپ، لنزور ، آپارات ،  تلگرام ، رادیو و ... اقدام به تسریع در اطلاع رسانی نموده است .

درج گزارش های خبری و تصویری صنعت پتروشیمی در شبکه اجتماعی تلگرام ؛ رادیو پتروشیمی ، موشن گرافیک و  اینفوگرافیک  بصورت آنلاین  جهت تسهیل به اخبار صنعت پتروشیمی به نمایش گذاشته می شود .

یکی‌ از عواملی‌ که‌ در سرنوشت‌ هر سازمان اهمیت‌ و ارزش‌ اساسی‌ دارد و آنها را در نیل ‌به‌ هدف‌ها یاری‌ می‌دهد; کیفیت‌ رابطه‌ آنها با افراد و مؤسساتی‌ است‌ که‌ با آنها سروکار دارند و همچنین ‌با افکار عمومی‌ جامعه‌ای‌ است‌ که‌ در آن‌ به‌ فعالیت‌ مشغولند.

اکنون‌ به‌ عنوان‌ یک‌ اصل‌ اساسی‌ در مدیریت‌؛ پذیرفته‌ شده‌ که‌ سازمان‌ برای ‌رسیدن‌ هرچه‌ بهتر و راحت‌تر به‌ مقاصد خود نیازمند به‌ حسن‌ رابطه‌ و درک‌ متقابل‌ و توسعه‌ تفاهم‌ با یکدیگر و عموم‌ مردم‌ می‌باشند.

بر همین اساس در حال حاضر  بخش اعظمی از ارتباط روزانه کارکنان با شرکت و بالعکس همچنین بخش قابل توجهی از ارتباطات درون سازمانی از طریق مجموعه‌ای از ابزارهای فناوری اطلاعات و ارتباطات نظیر سایت خبری نیپنا صورت می‌گیرد.

درهمین راستا با طراحی اپلیکیشن موبایل بروشورها این امکان را برای همکاران صنعت پتروشیمی فراهم نموده ایم تا با نصب این نرم افزار به آخرین ویرایش بروشور طرح ها و مجتمع های پتروشیمی صنعت دسترسی پیدا کنند.

قدرت روابط عمومی در صلاحیت و صمیمیت آن است.

 با کوشش خردمندانه چنین روابط عمومی ای، می توان در مردم اعتقادی بوجودآورد که همواره به اقدامات سازمان و مدیران آن خوشبین بوده و اعتماد نمایند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی