102

ایران پلاست یازدهم فرصتی برای جذب سرمایه گذاری های جدید

ایران پلاست یازدهم فرصتی برای جذب سرمایه گذاری های جدید
(چهارشنبه ۱۵ شهریور ۱۳۹۶) ۰۸:۰۰

جذب سرمایه گذاری های جدید همگام با آشنایی با دستاوردها و فناوری های روز جهان از بارزترین مزایای یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست است.

 به گزارش پیام پتروشیمی این روزها علاقه مندی برای حضور شرکت های صاحب نام بین المللی در صنعت پتروشیمی کشورمان در حال افزایش است و شرکت های خارجی به دنبال انعقاد قراردادهای بلند مدت با ایران به منظور جبران فرصت های از دست رفته در دوران تحریم هستند .

 از سوی دیگر نمایشگاه یازدهم ایران پلاست فرصت و موقعیت بسیار مناسبی برای شرکت های داخلی است که به رایزنی و مذاکره با شرکت های بین المللی برای افزایش همکاری ها بپردازند و جایگاه واقعی خود را در عرصه های مختلف معرفی کنند .

پیام پتروشیمی با هدف تبیین بیشتر یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست و نحوه برگزاری این رویداد بزرگ بین المللی گفتگویی را با رضا خلج مدیر این نمایشگاه انجام داده است که متن این گفتگو در پی می آید:

 

فضای مثبت نمایشگاه ایران پلاست برای مذاکرات و گسترش همکاری در حوزه پتروشیمی را چگونه ارزیابی می کنید؟

در هر دوره نمایشگاهی نسبت به دوره های قبلی به دلیل ارائه فناوری های نوین و دست آوردهای جدید شرکت ها تغییراتی مشاهده می شود ولی با این اوصاف در دوره پساتحریم که درهای جهان رو به ایران گشوده شده است افزایش کیفیت نمایشگاه ایران پلاست دور از انتظار نیست و امسال نمایشگاهی متفاوت را شاهد خواهیم بود و باید در نظر داشت که به دلیل وجود فرصت های سرمایه گذاری و سودآوری در ایران وجود دارد و همین امر برای حضور شرکت های  ایرانی و خارجی فعال در زمینه صنعت پلاستیک ایجاد جذابیت می کند.  

همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست تولیدکنندگان، مصرف کننده‌ها، سازنده‌های تجهیزات در ایران و در خارج از کشور می‌توانند از آخرین پیشرفت‌ها در حوزه تولید، تکنولوژی و فناوری‌های مرتبط با صنایع تکمیلی پتروشیمی با خبر شوند و پیش بینی می‌شود در یازدهمین دوره برگزاری نمایشگاه ایران پلاست با مشارکت قابل قبول و بسیار بالایی از سوی مشارکت کنندگان معتبر بین‌المللی به ویژه از کشورهای اروپایی و داخلی روبرو شویم.

یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست در چهار گروه کالایی در وسعتی بالغ بر 32 هزار مترمربع (آمار نهایی شده تا به امروز) مهر ماه امسال درحالی برگزار خواهد شد که حضور نمایندگانی از 24 کشور جهان هم در این نمایشگاه تاکنون قطعی شده است.

 

آخرین آمارها از تعداد شرکت کنندگان و کشورهای حاضر در نمایشگاه چگونه است؟

استقبال شرکت های مختلف داخلی و خارجی از این رویداد بزرگ بین المللی همچنان در حال افزایش است و باید گفت که رکورد مشارکت شرکت‌های ایرانی و بین‌المللی در یازدهمین نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست شکسته شده و تاکنون آمار ثبت نام کنندگان این گردهمایی بزرگ صنایع تکمیلی پتروشیمی از مرز یک ‌هزار شرکت عبور کرده است.

آمارها حاکی از آن است که حضور نمایندگانی از کشورهای آلمان، چین، هند، قبرس، تایوان، فرانسه، ایتالیا، کره جنوبی، فنلاند، سوئیس، اتریش، صربستان، لوکزامبورگ، بلژیک، تایلند، جمهوری چک، یونان، دانمارک، هلند، اسپانیا، امارات متحده عربی، ژاپن، ترکیه، برخی از کشورهای حوزه خلیج فارس و ... در این نمایشگاه یازدهم ایران پلاست قطعی شده است.

 

بارزترین تفاوت نمایشگاه امسال با دوره های پیشین درچه بخش هایی است؟

بسیاری از محدودیت ها و تحریم های اقتصادی، بازرگانی و صنعتی خوشبختانه لغو شده و بررسی وضعیت ثبت نام و مراجعه شرکت های معتبر و صاحب نام فعال در صنایع پایین دستی پتروشیمی، پلاستیک و پلیمری جهان هم نشان می دهد که میزان مشارکت در نمایشگاه امسال از نظر کمی و کیفی قابل مقایسه با دوره‌های گذشته نیست.

از سوی دیگر سیاست شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست هم آن است که در این دوره با ایجاد شرایطی، فضا را برای حضور شرکت های صاحب فناوری، تکنولوژی و دانش فنی روز جهان در صنایع تکمیلی پتروشیمی به منظور حضور در نمایشگاه فراهم کند.

بنابراین پیش بینی می شود امسال ضمن به ثبت رسیدن رکوردهای جدید از نظر مشارکت، شاهد حضور شرکت های بزرگ بین المللی و صاحب عنوان در نمایشگاه یازدهم ایران پلاستیک باشیم که فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک می توانند از این فرصت برای همگرائی و هماهنگی بیشتر با شرکت های معتبر بین المللی به منظور به روز رسانی و نوسازی خطوط تولید و با رویکرد انتقال دانش و فن آوری حداکثر استفاده را بکنند.

ستاد برگزاری نمایشگاه امسال قصد دارد که با هماهنگی تشکل‌های صنفی زمینه سفر تجار، بازرگانان و خریداران محصولات، کالا، تجهیزات، خدمات فنی و مهندسی تولیدکنندگان و صنعتگران رابه ایران و به تهران و سپس بازدید آنها از نمایشگاه را فراهم کند.

بنابراین برای نمایشگاه یازدهم ایران پلاست پروژه ای به نام «فرودگاه تا فرودگاه» تعریف شده که با اجرای این طرح نمایشگاه ایران پلاست تسهیلاتی را همچون اقامت دو روزه رایگان به تجار و بازرگانان خارجی به ویژه از کشورهایی که جز بازارهای هدف صنایع تکمیلی پتروشیمی ایران هستند را ارائه می کند.

 

 نقش این گونه نمایشگاه های تخصصی را در مسیر کاهش خام فروشی و تحقق اقتصاد مقاومتی چگونه ارزیابی می کنید؟

استفاده از ظرفیت‌های موجود برای توسعه صنعت پتروشیمی ایران باید بر پایه یکدلی و با تمام توان برای تحقق اقتصاد مقاومتی باشد تا با تکیه بر توان داخل در مسیر رشد و توسعه صنعت پتروشیمی ایران گام برداریم و بدون تردید نمایشگاه ایران پلاست با توجه به کارکردهای خود می تواند در این مسیر نقش آفرین باشد و از طرفی می توان این نمایشگاه را از مصادیق بارز اقتصاد مقاومتی نام برد.

تحقق اقتصاد مقاومتی و جلوگیری از خام فروشی و خام سوزی از مهمترین برنامه های صنعت پتروشیمی ایران در نقشه راه این صنعت به شمار می رود و باید گفت پتروشیمی یکی از صنایع پیشتاز در تحقق اقتصاد مقاومتی و کاهش خام فروشی و خام سوزی است و باید از تمام ظرفیت های موجود در بخش های مختلف این صنعت بهره گرفت.

با توجه به شرایط موجود امید است که نتایج این نمایشگاه به تحقق اقتصاد مقاومتی در کشور کمک کند و با افزایش همکاری ها و تعاملات بین المللی و نیز انتقال فناوری، بتوانیم هم تامین کننده نیاز داخل و هم صادرکننده به کشورهای مختلف جهان باشیم

.

 توصیه شما برای شرکت های ایرانی فعال در صنایع پایین دستی پتروشیمی چیست؟

تجربه دوره های پیشین ایران پلاست نشان دهنده این مطلب است که صنایع پایین دستی پتروشیمی می توانند از فرصت این رویداد نمایشگاهی با هدف بهره گیری از فناوری و دانش روز جهان بهره گیرند و تعامل و همکاری با بزرگان پتروشیمی جهان را رقم بزنند.

در این میان باید به نقش مهم و تاثر گذار انجمن ها و تشکل ها نیز اشاره کرد چون حضور و نقش آفرینی آنها در نمایشگاه ایران پلاست می تواند در روند توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی تاثیر گذار باشد و حضور فعال بخش خصوصی بر کمیت و کیفیت نمایشگاه خواهد افزود.

 از سوی دیگر باید در نظر داشت که حضور شرکت کنندگان خارجی در این نمایشگاه دارای ویژگی های خاصی است و در این راستا خارجی ها با هدف حضور در بازار ایران برای طولانی مدت، حضور در طرح های توسعه ای و سرمایه گذاری در بخش های مختلف صنایع بالادستی و پایین دستی و همچنین فروش ماشین آلات و تجهیزات مورد نیاز در صنایع پایین دستی در این رویداد بزرگ نمایشگاهی حضور می یابند.

با توجه به موارد ذکر شده از تمامی شرکت های ایرانی درخواست داریم تا با معرفی فعالیت ها و دستاوردهای خود همکاری های داخلی و بین المللی خود را گسترش دهند تا با حرکت به سوی تولید محصولات نهایی با کیفیت و مرغوب بتوانیم جایگاه خود را در عرصه های مختلف ارتقا داده و تثبیت کنیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی