114

سرمقاله

سرمقاله
(یکشنبه ۱۵ مهر ۱۳۹۷) ۰۸:۰۰

دوازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست

رشد فزآینده ای که با راه اندازی پروژه های جدید پتروشیمی به لحاظ حجم و تنوع محصولات حاصل می شود، بستر مناسبی را برای توسعه صنایع پایین دستی به عنوان مصرف کنندگان محصولات پتروشیمی و تکمیل کننده زنجیره ارزش صنعت پتروشیمی فراهم نموده است.

پس توسعه فعالیت بخش خصوصی در حوزه پایین دستی مرتبط با نفت و گاز و پتروشیمی و تعامل و ارتباط بهتر صنایع بالا دستی و پایین دستی پتروشیمی توانسته است ضمن ایجاد ارزش افزوده بالاتر و اشتغال، زمینه بهتری را برای رقابت تولیدات داخلی در بازارهای جهانی فراهم نموده و جریان تحقق اقتصاد مقاومتی (تولید و اشتغال) را تقویت نماید.

اگر هدف بنیادی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را برنامه ریزی کلان، سیاست گذاری، تنظیم، بسترسازی و پشتیبانی توسعه پایدار صنعت پتروشیمی برای ارتقاء کیفیت زندگی بدانیم، در آینده ای نه چندان دور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی باید بتواند بر اساس سند چشم انداز به عنوان کارآمدترین سازمان توسعه ای در حوزه پتروشیمی در منطقه غرب آسیا فعالیت نماید.

دوزادهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست از 2 مهر به مدت 4 روز در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی جمهوری اسلامی ایران، که از آن به عنوان بزرگترین رویداد صنعت پلاستیک در منطقه خاورمیانه یاد می شود و جزء نمایشگاه های معتبر صنعت پلاستیک جهان برگزار گردید ،  با ورود به دوره جدید از محدودیت‌های بین‌المللی به ویژه در حوزه تامین دانش فنی، با همت صنعتگران توانستیم زمینه ای برای متنوع سازی بیشتر سبد تولید محصولات پتروشیمی و پلیمری در واحدهای موجود صنعت پتروشیمی ایجاد نماییم، به طوری که اکنون امکان تولید گریدهای جدید محصولات پلیمری برای نخستین بار در برخی از مجتمع‌های پتروشیمی کشور وجود داشته و بر همین اساس دفتر توسعه صنایع تکمیلی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از عرضه تعداد بیشتری گرید جدید محصولات پلیمری و پتروشیمی برای نخستین بار در بورس کالا به منظور تامین نیاز صنایع تکمیلی و پایین دستی پتروشیمی خبر داده است.

در این میان، نقش روابط عمومی ، مسلماً دارای نقش بسیار ممتازی در توسعه و اعتلای کشور و موقعیت بی همتای آن بوده و چون روابط عمومی در این صنایع، زمینه ها و چشم اندازهای تازه ای را در راه جذب مشارکت مردم نسبت به اهداف و راهبردهای آن و ایجاد اعتماد و همدلی در میان نیروهای فکری و تخصصی مرتبط با این صنایع را فراهم ننموده و بخشی از اهداف خود را که شامل بهبود مستمر فعالیت ها و فرآیندهای داخلی، افزایش بهره وری و اثربخشی نمایشگاه ها، سمینارهای علمی و نشست های مناسبتی، استفاده از فنون و ابزارهای مدرن در حوزه روابط عمومی، توسعه اطلاع یابی و اطلاع رسانی بمنظور اعتمادسازی در حوزه های مختلف صنعت نفت، بررسی عملکرد صنعت نفت در بین مردم از طریق امور تحقیقی، پژوهشی و افکارسنجی در چارچوب راهبردهای تدوین شده، افزایش کیفیت و پوشش اطلاع رسانی اخبار به بهترین نحو، تعمیق و توسعه ارتباطات به منظور تأمین منافع مشترک را بطور کامل به سرانجام نرسانده، بنابراین بطور ملموس و محسوس در می یابیم که روابط عمومی در حداقل حوزه پتروشیمی کمی نه تنها از اهداف کلان خود بازمانده، که به درستی نیز به وظیفه خود عمل ننموده است.

 رضا خلج - مسئول نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی
 

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی