117

سرمقاله

سرمقاله
(شنبه ۱۵ دی ۱۳۹۷) ۰۸:۰۰

روز صنعت پتروشیمی را به خانواده بزرگ صنعت پتروشیمی تبریک می گویم.

 

روز 8 دیماه، روز تجلیل از پیشگامان پیشرفت و سازندگی کشور است. روز تقدیر از صنعتگرانی که در پرتو انقلاب اسلامی و بی اعتنا به تحریم‌های مکرر بیگانگان،   تنها با استفاده از توانمندی های متعددکشور به ویژه در بخش صنعت پتروشیمی،  فرصت های بی بدیلی را در عرصه های داخلی، منطقه ای و بین المللی  برای کشوربه ارمغان آورده اند.

مدت ها پس از افتتاح واحد پتروشیمی تحت عنوان اوره و آمونیاک مرودشت ، انقلاب صنعت پتروشیمی در سال 1376 آغاز به شکل گرفتن کرد. در طول سالهای 1376 تا 1384 صنعت پتروشیمی خیز طلایی – تاریخی خود را برداشت و با تولید انواع محصولات پلیمری، اوره و آمونیاک و متانول برپایه خوراک گاز  طبیعی جهشی فراموش نشدنی در صنعت پتروشیمی ایجاد نمود.

دولت تدبیر و امید در طول سال های گذشته توانسته است بارقه های امید را در دل  اهالی صنعت ایجاد کند . با تمهیدات و زیر ساخت ها ی به وجود  آمده در کشور  طی  این سال ها، مسیر توسعه برای صنعت کشور هموار گردیده است. شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز  در طول سالهای گذشته از عمر دولت ، تمام توان علمی –تخصصی خود را به کار بسته است تا با یک راهبرد مشخص و دقیق منابع عظیم خدادادی را با ایجاد ارزش افزوده به ثروت ملی تبدیل کرده تا   بار دیگر این صنعت ارزش آفرین برگ جدید ی رادر اقتصاد جهانی رقم زند.

اینک و  با روند تغییر رویکرد صنعت پتروشیمی کشور، شرکت ملی صنایع پتروشیمی برنامه ریزی هایی را جهت تحقق جهش دوم این صنعت در نیم قرن دوم حیات خویش انجام داده است .موقعیت و مزیت های متعدد نسبی صنعت پتروشیمی، از جمله موقعیت جغرافیایی و ژئواستراتژیک، نیروی بالنده انسانی و زیر ساخت های  مناسب همزمان با توسعه پژوهشی و فناوری  در کشور و تقاضا برای خرید محصولات پتروشیمی ایران، فرصت های طلایی را برای شکوفایی و تحقق جهش دوم صنعت پتروشیمی در منطقه و جهان نوید می دهد.

جای بسی خوشحالی ست که اعلام کنم با پشتوانه همکاران پرتلاشم در مجموعه پتروشیمی ، صنعت پتروشیمی کشور را تا مرحله تکمیل زنجیره تولید محصولات و فراورده های صنعت نفت رشد و توسعه خواهیم داد.

درج روز صنعت پتروشیمی در سال نمای ایرانی به شکل کاملا نمادین یادمانی خوش از سالهای نه چندان دور بوده که مظهر تلاش مدیریت مبتنی بر منطق دانش و البته اراده ملی است . امید ما این است که به یاری  هم بتوانیم بار دیگر بارقه های "خلق ارزش ، پاسخگویی و تعهد به توسعه پایدار" را به منصه ظهور رسانده  و شاهد توسعه چشمگیر صنعت پتروشیمی با ابعاد و استانداردهای بین‌المللی باشیم.

 

 

 رضا خلج – مدیر مسئول نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی