سرمقاله

نوروز نامه

نوروز نامه
(چهارشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۷) ۰۸:۰۰

یا مقلب القلوب و الابصار یا مدبرالیل و النهار یا محول الحول و الاحوال حول حالنا الی احسن الحال

خدایای رحمان نوید میلاد سال نو را بر دوش نسیم بهاری گذاشت تا این امانت سبز را به رسم آغاز به خالق سپارد.

سپاس و ستایش مر خدای را که آفریدگار جهان است ، به نام خدای بهار و به نام خدایی که انسان را آفرید. نوروز آغاز سال جدید است و این روز برای همه ایرانیان و برای همه کسانی که ایران و ایرانی و فرهنگ غنی ایرانی را پاس می دارند در سراسر جهان روز مبارکی است و شادباش می گویم به همه همکاران عزیزم به همه ایرانیان سراسر جهان و به همه کسانی که نوروز و آیین های نوروزی را گرامی می دارند.

نوروز روز نو سال است ، روز کهنه قرنها ، روز شکرانه پیران و نشاط جوانان ،فصل زایش و رویش است که هرساله تکرار می شود، اما در عرصه حیات انسانی این تکرار به صورت پیدایش دوره هایی است که در هر دوره ای زندگی انسان کامل تر از دوره پیش است؛ نوروز رسم و باوری کهن است که خورشید را در موقع سال تحویل به گرد برج حمل می گرداند تا خورشید در آن طلوع کند وبادهای ناگهانی به وزیدن درآیند تا زمین در چنین روزی ایجاد شود ... گل های زمین در این روز خلق شوندو پاکیزه ترین جامه های خود را بر تن کنند تا به بهترین بوهای خوش، خود را خوشبو نمایند. پیر نوروز یادها در سر دارد ، یادواره هایی از پروردگار جهان که از بندگانش پیمان گرفت تا  او را پرستش کنند و به او شرک نورزند.

امیدوارم در سال پیش رو همه ما، همه بشریت و همه انسان هایی که حق زندگی دارند، از زندگی خوب و مطلوب برخوردار باشند و شاهد سالی باشیم که در آن تفاهم، دوستی و مساوات میان همه انسان ها بخصوص ما ایرانیان حاکم باشد و از فقر، فشار و خشونت اثری در آن نباشد.

دراین روز دعا می کنم . همان دعا که سه هزار سال پیش از این گفته اند :

منش بد ، شکست بیابد .

منش نیک ، پیروز شود .

دروغ ، شکست بیابد.

راستی بر آن پیروز شود .

 برگرسنگی و تشنگی .

اهریمن برکنش ناتوان شود .

و رو به گریز نهد.

 

نوروز بر شما فرخنده و خرم و خجسته باشد .

 

 

 رضا خلج - مدیر مسئول نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی