131

اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا در صنعت پتروشیمی

اتخاذ تدابیر لازم برای مقابله با ویروس کرونا در صنعت پتروشیمی
(شنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۸) ۰۸:۰۰

پیام پتروشیمی درگفتگوئی با ایوب بنوی سرپرست روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی وسخنگوی کمیته شرایط اضطراری NPC به بررسی آخرین اقدام های انجام شده پرداخته است که متن این گفتگو در پی می آید:

 ویروس کرونا از واپسین روزهای اسفند ماه کشورمان را درگیر خود کرده است و با توجه به این که سرعت انتشار این ویروس در برخی استان ها زیاد است کمبودهایی در برخی از بخش ها پدید آمد و شرکت ملی صنایع پتروشیمی با بهره گیری از توان شرکت پژوهش و فناوری و نیز سایر شرکت های پتروشیمی با جدیت به دنبال مقابله با ویروس کرونا و تولید مواد لازم در راستای ضد عفونی وایجاد محیطی عاری از هرگونه آلودگی هستند.

پیام پتروشیمی درگفتگوئی با ایوب بنوی سرپرست روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی  وسخنگوی کمیته شرایط اضطراری NPC به بررسی آخرین اقدام های انجام شده پرداخته است که متن این گفتگو در پی می آید:

الزام‌های پیشگیری و کنترل ابتلا به کرونا در صنعت نفت که از سوی وزارت نفت ابلاغ شد تا چه اندازه در صنعت پتروشیمی اجرایی شده است؟

به دنبال شیوع ویروس کرونا در کشورمان، پس از اعلام اطلاعیه‌های وزارت بهداشت  و نیز کارگروه «پیشگیری و مقابله با ویروس کرونای جدید» در وزارت نفت،  برای پیشگیری و مقابله با شیوع این بیماری، شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز همگام با دیگر نهادهای دولتی، مجموعه تمهیداتی را در این زمینه در دستور کار قرار داد.

نخستین نشست کمیته شرایط اضطراری ساختمان مرکزی شرکت ملی صنایع پتروشیمی در اولین روز از اسفندماه جاری تشکیل شد و به‌منظور پیشگیری از انتشار ویروس کرونا در شرکت و ارتقای سطح آگاهی همکاران به‌عنوان بخشی از آحاد جامعه، مجموعه تمهیدها و تدبیرهایی اندیشیده شد.

 صدور ۱۱ اطلاعیه، تشکیل ۶ جلسه کمیته شرایط اضطراری و ۲جلسه شورای عالی اضطراری در سطح شرکت، مکاتبه با واحدهای عملیاتی و صدور دستورالعمل‌های مورد نیاز از سوی مدیریت HSE، حذف ثبت ساعت از طریق اثر انگشت، قرار دادن ماده ضدعفونی دست در همه طبقات، ضدعفونی مراکز و محل‌های تماس افراد، کاهش مأموریت‌های اداری و پیگیری امور از طریق سایر روش‌ها از مناطق عملیاتی، شناسایی افراد در معرض خطر و انجام اقدام‌های مناسب برای کاهش رویارویی این افراد با محیط، حذف همه جلسات آموزشی و ورزشی، حذف معاینه‌های پزشکی غیرضرور، استفاده از ظروف یک‌بار مصرف و عدم تأمین غذا از بیرون شرکت و... از جمله تمهیدها و اقدام‌های پیشگرانه مؤثری بوده است که با همکاری کارکنان و مدیران شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دستور کار قرار گرفته است تا فضای کاری همکاران این مجموعه از آلودگی به ویروس‌های شایع فصل زمستان و به‌ویژه ویروس کرونا مصون بماند.

آیا مورد مشکوکی تاکنون در شرکت ملی صنایع پتروشیمی مشاهده شده است؟

خوشبختانه با بکارگیری اقدام‌های پیشگیرانه و دستورالعمل‌های بهداشتی یادشده، تا کنون هیچ مورد مشکوکی از ابتلا به بیماری کرونا در شرکت ملی صنایع پتروشیمی اتفاق نیفتاده است.

با توجه به ضرورت رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و حفظ سلامتی کارکنان و خانواده‌هایشان، امید است با همکاری همه مدیران و کارکنان خدوم و متعهد شرکت، صحت و سلامتی آنان برای انجام مناسب مأموریت‌های محوله مستدام و برقرار باشد.

 آیا در زمینه بحث اقامه نماز اقدامی انجام شده است؟

 بله،  پیرو نامه احمد مجیدی‌نسب، دبیر شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز وزارت نفت اقدام هایی موثر در شرکت ملی صنایع پتروشیمی انجام شده است و باید گفت که شورا در نامه‌ای خطاب به مدیران عامل چهار شرکت اصلی صنعت نفت برای پیشگیری و مقابله با انتشار ویروس کرونا، خواستار تعطیلی تمام نمازهای جماعت در صنعت نفت شد که ابلاغ دستورعمل مصوب برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا، و تعطیلی ۱۰ روزه نمازهای جماعت در صنعت نفت در NPC نیز اجرایی شد.

 گفتنی است که در متن نامه دبیر شورای فرهنگی و ستاد اقامه نماز وزارت نفت آمده است: نظر به رعایت اصول پیشگیری و شرایط خاص انتشار بیماری کرونا در محیط‌های اجتماعی و تجمعات انسانی و استفسار از ستاد اقامه نماز کشور و اهمیت صنایع نفت و گاز کشور و لزوم حفاظت از نیروی انسانی و پرسنل خدوم و متعهد آن،  همه نمازهای جماعت صنعت نفت از تاریخ هفتم اسفندماه ۱۳۹۸ به‌مدت ۱۰ روز تعطیل می‌شود و بر اساس شرایط کشور و میزان پیشگیری از آن درباره تمدید آن متعاقبا تصمیم‌گیری خواهد شد.

این دستورعمل در تاریخ ششم اسفندماه ۱۳۹۸ صادر شده است.

آیا از ظرفیت های شرکت پزوهش و فناوری برای تولید مواد ضد عفونى کننده به منظور مقابله با شیوع ویروس کرونا استفاده شد؟

تولید محلول آنتى سپتیک با برخوردارى از آزمایشگاه ها و تجهیزات شرکت پژوهش و فناورى پتروشیمی در حال انجام است و  بهزاد محمدى معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملى صنایع پتروشیمى به دنبال کمبود شدید مواد ضدعفونى کننده و به منظور تامین نیاز کارکنان شاغل در صنعت به ویژه در مناطق عسلویه و ماهشهر ، تولید این مواد را در دستور کار شرکت پژوهش و فناورى قرار داده است ،در این راستا کارکنان و محققین این شرکت با تلاش دلسوزانه و شبانه روزى توانستند تولید و مظروف سازى این مواد را به انجام رسانند.

مواد تولید شده جهت استفاده و توزیع به مناطق عسلویه و ماهشهر به تدریج ارسال می شود این در حالی است که اولین محموله تولیدى براى این مناطق عصر پنجشنبه هشتم اسفند ماه  به مقصد عسلویه و ماهشهرارسال شد که توسط کمیته هاى اضطرار این مناطق تحویل و توزیع می شود، همچنین به منظور تامین نیاز ادارات ستادى وزارت نفت تمهیداتى پیش بینى و اقدام شده است که طى روزهاى آتى تداوم خواهد یافت.

همچنین مهندس محمدى ضمن تشکر و قدردانى از زحمات مجدانه مدیر عامل و کارکنان شرکت پژوهش و فناورى و کمیته شرایط اضطرارى، دستور بکارگیرى تمام  ظرفیت ها و امکانات جهت تولید مستمر به منظور کاهش شیوع ویروس کرونا در جغرافیاى شهرى و صنعتى ،شامل اهالى شریف و کارکنان صنعت در این مناطق را به  رییس شوراى عالى شرایط اضطرارى صادر کرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی