دبیر انجمن خودروسازان اعلام کرد:

تامین کامل پلیمر مورد نیاز خودروسازان

تامین کامل پلیمر مورد نیاز خودروسازان
(شنبه ۱۰ خرداد ۱۳۹۹) ۱۱:۴۷

دبیر انجمن خودروسازان گفت: شرکت‌های پتروشیمی تامین کننده اصلی مواد پلیمری برای ساخت قطعات خودرو در کشور محسوب می‌شوند و نیاز این بازار را تامین می‌کنند.

احمد نعمت بخش، دبیر انجمن خودروسازان در گفتگو با خبرنگار نیپنا با بیان اینکه مواد پلیمری امروزه در صنعت خودروسازی و قطعه سازی نقش مهمی ایفا می‌کند، گفت: در شرایط کنونی شرکت‌های پتروشیمی برای تامین نیازهای بازار خودرو از جمله قطعه سازی کشور از هیچ کمکی فروگذار نکرده و به خوبی مواد اولیه این صنعت را تامین می‌کنند.
وی افزود: هرچند نیاز مواد پلیمری صنعت خودروسازی و قطعه سازی از طریق بورس کالا تامین می‌شود و در برخی مواقع نیز زیان‌هایی برای این شرکت‌ها به همراه داشته است، اما نقش مثبت پتروشیمی‌ها در صنعت خودروسازی و قطعه سازی قابل کتمان نیست.
نعمت بخش درباره جایگاه صنایع پتروشیمی در رونق اقتصادی کشور و جهش تولید، تصریح کرد: یکی از مزایای تحریم‌ها توجه بیشتر به صنایع پایین‌دستی در حوزه نفت و گاز است، زیرا موضوع نفت، پالایشگاه‌ها و پتروشیمی‌ها در دوران تحریم جدی‌تر گرفته شد و خو.شبختانه شاهد هستیم که مسئولان برای رونق صنایع پتروشیمی برنامه‌ریزی مدون کردند.

دبیر انجمن خودروسازان عنوان کرد: سرمایه‌گذاری در صنعت پتروشیمی بسیار حائز اهمیت است، بنابراین افزایش سرمایه‌گذاری در این صنعت با رعایت تکمیل زنجیره ارزش، توسعه متناسب و تولید محصولات مورد نیاز صنایع نهایی،می تواند در مسیر توسعه صنعتی کشور نقش آفرین باشد و بدون تردید  توسعه صنعت پتروشیمی می تواند بر بخش های مختلف صنعت خودروسازی ایران نیزتاثیرگذار باشد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی