نقش مهم سازندگان تجهیزات صنعت نفت در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی

نقش مهم سازندگان تجهیزات صنعت نفت در مسیر توسعه صنعت پتروشیمی
(دوشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۹) ۱۴:۱۱

رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت گفت: صنعت پتروشیمی بازاری جذاب، پربازده و مهم برای شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت محسوب می‌شود.

به گزارش نیپنا، مجید محمدپور، رئیس هیئت مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت امروز در نشستی خبری با بیان اینکه این انجمن در چند سال اخیر در پروژه‌های متعدد صنعت پتروشیمی حضور داشته است، گفت: انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت با کارفرمایان مختلف از جمله هلدینگ خلیج فارس همکاری داشته و تفاهم‌نامه‌ای نیز در این خصوص با این هلدینگ به امضا رسانده‌ است.

وی افزود: سال گذشته در نمایشگاه نفت کیش در خصوص افزایش سهم تجهیزات داخلی در صنعت پتروشیمی با مجموعه هلدینگ خلیج فارس تفاهم‌نامه‌ای امضا کردیم که دستاوردهای خوبی نیز داشته است.
محمدپور تصریح کرد: صنعت پتروشیمی بازاری جذاب، پربازده و سوده برای شرکت‌های سازنده تجهیزات صنعت نفت محسوب می‌شود. این انجمن همکاری‌های خوبی با صنعت پتروشیمی کشور داشته است.

محمد پور با اشاره به اینکه ۸۲۰ شرکت زیرمجموعه انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت هستند، ادامه‌داد:‌ از این تعداد ۱۸۲ شرکت دانش بنیان بوده و به همین تعداد نیز در صف تبدیل شدن به شرکت‌های دانش‌بنیان قرار دارند که در مجموع ۸۰ هزار شغل مستقیم و ۲۵۰ هزار شغل غیرمستقیم ایجاد کرده است.

وی افزود: با توجه به توان این شرکت‌ها،‌ ظرفیت ساخت تجهیزات صنعت نفت، معادل پنج میلیارد یورو برآورد می‌شود.

محمدپور با بیان این که ۴۷ درصد از این شرکت‌ها در تهران مستقر هستند، گفت:‌ ۱۱ درصد نیز در استان خوزستان قرار دارند و بقیه شرکت‌ها در سطح کشور گسترده هستند.

وی، به همکاری با معاونت علمی ریاست جمهوری برای ساماندهی شرکت‌های دانش‌بنیان فعال در این حوزه اشاره و اضافه‌کرد: در صورتی که شرایط اقتصادی بهتر شود و بتوانیم کرونا را کنترل کنیم، تا سال آینده ۱۰۰ شرکت دیگر عضو انجمن، دانش‌بنیان خواهند شد.

به گفته رئیس هیات مدیره انجمن سازندگان تجهیزات صنعت نفت ایران، اکنون امکان تولید بیش از ۸۵ درصد از تجهیزات مورد نیاز صنعت نفت، گاز، ‌پالایش و پتروشیمی در کشور وجود دارد.

وی تاکید کرد: ‌در حال حاضر در زمینه ساخت تجهیزات صنعت نفت در خاورمیانه رتبه نخست را داریم و این امکان وجود دارد که به عنوان هاب تجهیزات‌ساز منطقه تعریف شویم.



ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی