سرمقاله

پیام نوروزی سال 1400

پیام نوروزی سال 1400
(جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۹) ۰۸:۰۰

یامُقَلّب القُلوب وَ الاَبصار ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ یامُدَبّر الیل وَ النَهار یا مُحَول الحَول وَ الاَحوال ​ ​ ​ ​ ​ ​ ​ حَوِّل حالَنا اِلی اَحسَن الحال

 

به نام خدای بهار، خدای کمال‌بخش به آفرینش، خدایی که انسان را زنده و پویا و زندگی را برای انسان زیبا خواسته است. اینجانب فرارسیدن عید باستانی نوروز را به کلیه همکاران صنعت پتروشیمی به ‌ویژه همکاران تلاش‌گر و  عزیز شرکت ملی صنایع پتروشیمی صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم.

بهار یکی از باشکوه ترین جلوه های خدا در جهان هستی است که می توان با تماشای آن، نقبی به عالم معنا زد و راهی به سوی خدا یافت و جمال پروردگار را به تماشا نشست تا در تحولی شگرف نسیم مشک افشان و ترنم بلبلان شیرین بیان را به نظاره بنشینیم و  “یا مقلب القلوب ” گویان به ستایش آن جمیل بی نظیر به پا خیزیم.

نوروز نشانه‌ی تکاپوی طبیعی انسان در طول سال و ماه و روز و شب است و چون این حرکت باید به سمت کمال و تعالی باشد، هر عیدی یک مقطعی است برای اینکه ما بتوانیم یک مرحله‌ی جدیدی را آغاز کنیم. آنچه که من از صنعت پتروشیمی باور دارم، این است که  صنعت پتروشیمی در جاده‌ی پیشرفت و تعالی حرکت خوبی را آغاز کرده است. البته این حرکت که روز‌به‌روز هم شتاب بیشتری گرفته است، ناشی از زحمات و تلاش های پیشکسوتان صنعتگر در طول سالیان متمادی است و نیز مشارکت صنعتگران پتروشیمی که در پیشرفت اهداف راهبردی صنعت پتروشیمی سهم بسزایی داشته  است .

یکسال پیشرفت و توفیق این صنعت جز در سایه تلاش و همت تک تک همکاران خدوم قابل تحقق نبود. در پرتو زحمات در خور توجه جنابعالی و بی تردید پشتگرمی خانواده ارجمندتان است که این صنعت توانست در حیطه مأموریت های اصلی خود توفیقاتی حاصل نماید که درج آنها از حوصله این پیام خارج است.

از جمله اقدامات مهمی که در راستای توسعۀ این صنعت در سال گذشته انجام گرفت، می توان به دستاوردهای کم نظیر در عرصۀ افتتاح طرح های جهش دوم اشاره کرد. راه اندازی چندین طرح مهم صنعت پتروشیمی، بویژه پتروشیمی هگمتانه به منزلۀ اولین زنجیره تولید مواد پزشکی که صرف نظر از منافع اقتصادی آن، مبین ارادۀ تلاشگران صنعت پتروشیمی و اقدامات جهادگونه شان در شکست تحریم های اعمال شده از سوی استکبار جهانی است، از دیگر اقدامات برجستۀ تلاشگران صنعت پتروشیمی در سال جهش تولید به شمار می آید. افزون بر این، یکی از محوری‌ترین اهداف برنامه ششم توسعه تحقق نرخ رشد ۸ درصدی اقتصاد است که صنعت پتروشیمی با توجه مزیت‌هایی که دارد می‌تواند نقش مهمی در برآورده شدن این هدف داشته باشد. براساس سیاست‌های برنامه ششم توسعه ظرفیت تولید در صنعت پتروشیمی با بهره‌برداری از ۵۸ طرح توسعه‌ای باید به بیش از ۵۸ میلیون تن برسد.

پیشرفت و عظمتی که تاکنون طی بیش از نیم قرن در صنعت پتروشیمی محقق شده و دستاوردهای عظیمی که بزودی و طی برنامه ششم کشور در صنعت پتروشیمی با عنایات الهی محقق خواهند شد دستاورد ایمان، خودباوری، اراده، علم متعهدانه و عمل جهادگرانه و پایداری و مقاومت غیرتمندانه شما فرزندان بصیر، دلیر، توانمند و شایسته ایران اسلامی است که با عزم و پشتکار راسخ خود جلوه علمی- عملی و ایمانی دیگری از تاریخ توسعه مستقل و درون‌زای صنعتی کشورمان را در سال‌های گذشته و بویژه در سال‌ جهش تولید رقم زده‌اید.

ما به آینده امید داریم، دلبستۀ به این مرز و بوم‌ایم و امید داریم در سال جدید جامعه پتروشیمی خصوصا شرکت ملی صنایع پتروشیمی با همت و تلاش مضاعف و بهره‌گیری از تمامی ظرفیت‌های موجود به‌خصوص تمهید شرایط حضور فعال و مشارکت فعال همکاران محترم در پیشبرد اهداف راهبردی ، زمینه تحقق اهداف تبیینی سال جدید را فراهم نمایند.

 

ایوب بنوی - مدیر مسئول نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی