147

سرمقاله

سرمقاله
(دوشنبه ۱۵ شهریور ۱۴۰۰) ۰۸:۱۷

سال 1400 سال جهشی بزرگ برای صنعت پتروشیمی ایران

 

این ترانه ایی هست که از اواخر سال گذشته آغاز کرده ایم و با تکیه بر همت و تلاش صنعتگران توانمند پتروشیمی، در سال تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها  آن را فریاد می زنیم !

 

امسال، زمان به ثمر رسیدن درختی است ریشه دار در وجود ارزشمند مردان و زنانی که در هشت سال دفاع مقدس دستاوردهای سالهای پیش خود را با چنگ و دندان حفظ کرده اند و پس از پیروزی دراین میدان، این بار مصمم تر از گذشته بنیاد توسعه صنعتی در کشور عزیزمان را بنا نهادند.

مجتمع هایی در سال 1399-1400 با افتخار تقدیم ملت عزیزمان خواهیم کرد، نه حاصل 5 سال یا 10 سال تلاش ، که میوه شیرین بیش از نیم قرن خدمت به اقتصاد ایران زمین است .

قول داده ایم در سال 1400 توان خود را به کار گیریم تا در سال 1404 طرح های باقیمانده از جهش دوم و جهش سوم را به بهره برداری برسانیم و اینک که در اواخر دولت دوازدهم هستیم 17 طرح پتروشیمی با عنایت به خداوند متعال آماده افتتاح است .

در عین حال شرکت ملی صنایع پتروشیمی قرار است پیش قراول شعار تولید، پشتیبانی ها و مانع زدایی ها  در کشور باشد. و با توجه به اهتمام ویژه دولت در اجرای برنامه هفتم توسعه در سال 1400 روند افتتاح طرح های باقیمانده را شتاب بخشیم .

از امتیازات مهم صنعت پتروشیمی که دارای مزیت نسبی است، تأمین مواد اولیه آن در داخل کشور است. با گسترش صنعت پتروشیمی ضمن این که بسیاری از نیازهای داخلی رفع می شود، ارزش افزوده ماده خام نیز به داخل کــشور بازمــی گردد و باعث رونق هر چه بـیشتر اقتـصاد می شود.

شرکت ملی صنایع پتروشیمی به عنوان متولی تعیین قیمت خوراک محصولات پتروشیمی و چتر حمایتی دولت، بسیاری از فعالیت ها در زمینه صنایع پایین دستی را بر عهده گرفته است و با توجه به جذابیت ها و ویژگی های مثبتی که در این صنعت وجود دارد تحرک مناسبی به رشد و گسترش صنایع پایین دستی ایجاد کند. لیکن لازم است راهبردها و راهکارهایی اندیشیده شود تا حداکثر ظرفیت های ممکن در بخش صنایع تکمیلی به فعلیت رسیده و در نتیجه توسعه صنعتی و اقتصادی برای کشورمان به همراه داشته باشد.

همه موارد پیش گفته نشانی از سالی سخت و پرکار و البته پردستاورد برای صنعت پتروشیمی کشور است . سالی که از هم اکنون می توان سال جهشی بزرگ برای صنعت پتروشیمی نامش نهاد.


مدیر مسئول نشریه الکترونیکی پیام پتروشیمی 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی