156

عبور از کرونا در صنعت پتروشیمی اتحادیه اروپا- قسمت اول

عبور از کرونا در صنعت پتروشیمی اتحادیه اروپا- قسمت اول
(پنج شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۱) ۰۸:۰۰

یافته های اصلی - داده های سال ۲۰۲۱ نشان می‌دهد که میزان تولید محصولات شیمیایی به سطوح قبل از شروع پاندمی کووید ۱۹ رسیده است، این امر بیشتر به دلیل رشد 10.7 درصدی در محصول تولیدی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در طول سه فصل اول سال ۲۰۲۱ است.

 

- شاخص مصرف اقتصادی (ESI) اندکی افزایش یافته است و در سطوح بالا باقی مانده است: شاخص مصرف اقتصادی که در ماه ژوئیه سال ۲۰۲۱ به بالاترین سطح خود در طول تاریخ رسیده بود، همچنان همان سطح را  در ماه اکتبر سال ۲۰۲۱ نیز در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا حفظ کرد. سطح اطمینان در بخش های خدمات و ساختمان سازی بهبود پیدا کرده است اما در میان مصرف کنندگان ضعیف شده است.

- میزان نااطمینانی هنوز در مقایسه با سطوح قبل از پاندمی بالاست: نوع اطمینانی در میان مدیران صنعت افزایش یافته است، که این امر به طور بالقوه به عواملی همچون کمبود برخی نهادهای خاص و مواد اولیه ارتباط دارد. کمبود امکانات همچنان یکی از عوامل کلیدی این اتفاق است اگرچه اخیرا هم کمی کمرنگ شده است اما همچنان نقش مهمی را ایفا می کند.

- قیمت های بالا یکی از چالش‌های بسیاری است که کسب و کارها اخیراً با آن مواجه بوده اند. افزایش قیمت های انرژی باعث شده است که به صورت مستقیم قیمت برخی از محصولات شیمیایی انرژی بر افزایش یابد. افزایش قیمت برخی از محصولات (مانند نفت و فلزات) هزینه های عملیاتی و افزایش و حاشیه سود را کاهش داده است. قیمت ها در بخش پتروشیمی ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سطح سال گذشته در حدود ۲۸ درصد افزایش یافته است.

- میزان تولید محصولات شیمیایی در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با سطح سال گذشته ۷ درصد افزایش یافته است. بعد از شروع پاندمی کووید ۱۹ تولید محصولات شیمیایی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا، در مقایسه با دوره مشابه سال ۲۰۲۰ در حدود ۷ درصد درس فصل اول سال ۲۰۲۱ افزایش یافته است. تولید محصولات شیمیایی در سال ۲۰۲۱ در حدود ۳ درصد بالاتر از طرح تولید قبل از پاندمی کرونا بود.

- میزان صادرات تجاری محصولات شیمیایی در ماه ژوئن سال ۲۰۲۱ برای دومین بار متوالی کاهش پیدا کرد. میزان صادرات ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در هشت ماه اول سال ۲۰۲۱، ارزشی بالغ بر 128.2 میلیارد یورو داشته است، که این رقم ۱۵ درصد بالاتر از سطح سال ۲۰۲۰ و 8.4درصد بالاتر از تعیین سطح قبل از پاندمی است‌.

- تولید محصولات شیمیایی در چین از ماه فوریه سال ۲۰۲۱، برای هفتمین بار متوالی کاهش یافته است. تولید در بخش پتروشیمی چین در سال ۲۰۲۱ در مقایسه با اس ۱۰ سال قبل 11.5 درصد افزایش یافته است.

- میزان تولید محصولات شیمیایی در سال ۲۰۲۱ در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا به میزان ۵ درصد افزایش یافته است و انتظار می رود که این افزایش در سال ۲۰۲۲ به 2.5 درصد برسد. افزایش های اخیر قیمت های انرژی و  ادامه اختلال های زنجیره  عرضه ریسک های اعتباری بسیار بیشتری را برای فصل چهارم سال ۲۰۲۱ و اوایل سال ۲۰۲۲ ایجاد می کند. تولید محصولات شیمیایی در ۲۷ کشور عضو اتحادیه اروپا در سال ۲۰۲۱ به میزان ۵ درصد افزایش حقوق از ما انتظار می رود این افزایش در سال ۲۰۲۲ به 2.5 درصد برسد.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی