پتکم پروژه پتروشیمی راپید را بدست آورد

پتکم پروژه پتروشیمی راپید را بدست آورد
(چهارشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۴) ۲۰:۵۴

سه واحد در پروژه پتروشیمی راپید، یعنی گلیکول، پلیمرها و الاستومرها، با ظرفیت کل 2.7 میلیون تن در سال و درآمد 3.9 میلیارد دلار فعالیت خواهند کرد.

به گزارش نیپنا به نقل از تکنولوژی شیمیایی، شرکت مواد شیمیایی پتروناس مالزی، پتکم، پروژه توسعه پالایشگاه و پتروشیمی مجتمع راپید را به ارزش 13 هزار MYR معادل 3035.94 هزار دلار از شرکت سهامی پالایش و پتروشیمی پتروناس خریداری کرد.

در حال حاضر بخش زیادی از هزینه خرید به فروشنده پرداخت شده است . این پروژه نه تنها از صنعت انرژی کشور حمایت  خواهد کرد بلکه به شرکت های محلی نیز کمک می کند تا از طریق مشارکت با سرمایه گذاران داخلی و خارجی مقدمات توسعه صنعت پتروشیمی در کشور را فراهم کند

بر اساس این قرارداد،پتروکم  بخش های گلیکول، پلیمر و الاستومرها ی شرکت پتروناس را در اختیار خواهد گرفت.

پروژه پتروشیمی راپید در پنگرانگ، جوهور، مالزی احداث شده و بخشی از مجتمع های نفتی بومی پنگرانگ در مالزی (PIPC) خواهد بود که بصورت استراتژیک در یکی از شلوغ ترین خطوط حمل و نقل جهان واقع شده است.

این پروژه در مساحتی حدود 20 هزار جریب واقع شده است و ضمن حمایت از صنعت پتروشیمی مالزی، به شرکت های محلی این امکان را می دهد تا برای سرمایه گذاری در فن آوری های جدید، محصولات جدید و ایجاد فرصت های شغلی با سرمایه گذاران داخلی و خارجی مشارکت داشته باشند.

منطقه پنگرانگ مرکز پالایشگاه های نفت، کارخانه کراکر نفتا، کارخانه های پتروشیمی، واردات گاز طبیعی مایع (LNG) و یک کارخانه گازسازی مجدد است

رئیس شرکت پتکم و مدیر اجرایی سازالی حمزه گفت:پروژه های پتروشیمی راپید، منجر به تقویت صنعت پتروشیمی ما، و تولید محصولات اساسی و همزمان با آن تولید مشتقات انتخابی و در نهایت باعث تولید تخصصی و ایجاد راه حل های متنوع در صنعت پتروشیمی کشور می شود.

وی  افزود :ما مشتاقانه منتظر گسترش محصولات این شرکت و ایجاد مناطق کلیدی برای تولید مواد شیمیایی متفاوت و افزایش ظرفیت تولید نهایی همه محصولات پتروشیمی هستیم تا در نهایت در بازار آسیای جنوب شرقی جایگاه رو به رشدی برای صنعت پتروشیمی کشور فراهم کنیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی