تلفیق هنر و صنعت درکرانه های خلیج فارس

تلفیق هنر و صنعت درکرانه های خلیج فارس
(یکشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۶) ۱۴:۵۶

چهارمین جشنواره فیلم وعکس فناوری و صنعتی (فردا) با هدف معرفی فعالیت‌ها، توانمندی‌ها ودستاوردهای کشور در بخش‌های مختلف علمی، فناوری، نوآوری و صنعتی و با شعار «روایتی ازفناوری وکسب وکار ایرانی» برگزارشد.

 به گزارش خبرنگار نیپنا،آئین اختتامیه چهارمین جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی (فردا ) امروزیکشنبه (10 اردیبهشت ماه) درپتروشیمی مبین با مشارکت چندین شرکت پتروشیمی برگزار شد.

بر اساس این گزارش ،مرضیه شاهدایی مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی درپیامی به این رویداد هنری اظهارکرد: ما این جشنواره را متعلق به خود می دانیم و زآن حمایت خواهیم کرد وبی ‌گمان آنچه امروز دراین مراسم رخ می‌دهد شعاعی از تحقق امیدها و آرزوهای ماست که در قالب یک رویداد هنری با حضور هنرمندان و دانشگاهیان فرهیخته آشکار می شود.

وی ادامه داد: براساس مطالعه ای که در مورد جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی داشتم دریافته ام که در این جشنواره جمعی دانشگاهی وجوان به دنبال تحقق اهدافی همچون کمک به توسعه فرهنگی صنعتی، ایجاد ارتباط وهم افزایی بین مراکز صنعتی و هنرمندان، کمک به فرهنگ مستندسازی تصویری در کشور،
شاهدایی تصریح کرد: معرفی و نمایش فعالیت‌ها و دستاوردهای بخش های مختلف و فناوری و صنعتی کشور، ارتقاء غرور ملی و تقویت روحیه خودباوری در آحاد جامعه و در نهایت کمک به توسعه صنعت و فناوری هستند
وی افزود: این اهداف، بسیار اهداف بلند و متعالی هستند و هر یک از ما باید در حد امکانات خود در کنار این جمع جوان و دانشگاهی قرار بگیریم و در رسیدن به این اهداف آنها را یاری کنیم.
شاهدایی در مورد اساس جشنواره هنری فردا گفت: اصل و اساس این جشنواره که به نوبه خود کاری خلاقانه و ابتکاری است، بهره‌گیری از قابلیت‌های بالای هنر فیلم و سینما به عنوان هنر های اثرگذار در توسعه فرهنگ صنعتی است. فرهنگی که جامعه ایرانی برای طی کردن مراحل رشد و توسعه و رسیدن به پیشرفت و پیشرفته شدن به شدت به آن نیاز دارد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی ادامه داد: همه ما می‌دانیم که صنعت و فناوری بی هیچ تردید به هنر محتاج است اما کمتر از این قابلیت ها استفاده می کنیم، آنقدر درگیر مسایل روزمره و مدیریتی خود شده ایم که این اصل اساسی را فراموش می‌کنیم.
وی افزود: معتقدم در هر مرکز صنعتی باید هنرمندانی حضور داشته باشند و رفت آمد کنند تا هم فضا را تلطیف نمایند و هم با وجود آنان بسیاری از نیازهای شناخته شده و شناخته نشده صنعت بازشناسی شود مدیران ما حرف‌ها و سخنان زیادی دارند که در دفتر ها و جلسات آنان محبوس می ماند و جامعه از این سخنان به خوبی آگاه نمی شود ؛ در مراکز صنعتی ما زیبایی های بی‌شماری وجود دارد که خیلی‌ها از آن بی بهره اند؛ هر گوشه از صنعت و فناوری ما میتواند کلاس درسی باشد برای ناظرانی که موضوعات صنعت را رصد می کنند بی تردید و موانست و همنشینی صنعتگران، دانشگاهیان و هنرمندان در همه سطوح حرفه ای و تجربی، باعث اوج گیری و حرکت سریع برای رشد تولید ملی است.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی خاطر نشان کرد: مسئله دیگراین است که خدمات ، آثار و برکات صنعت در جغرافیای خود چگونه باید بیان شود؟ مگر غیر از این است که باید هنرمندانی در کنار مدیران صنعتی باشند تا نگرش های مدیران صنایع را در قاب هنر را به زبان مردم عادی ترجمه و به نمایش بگذارند؟ شوق درونی خود را پنهان نمی کنیم و صریح و صمیمی جایگاه ارجمند همه شما را ارج می نهیم و خوشحالیم که جشنواره فیلم و عکس فناوری و صنعتی موضوع مهم و مورد نظر ما را جستجو می کند ما این جشنواره را از آن خود می‌دانیم و انشالله از آن حمایت خواهیم کرد.

وی در پایان افزود: باید امید داشت که این برنامه هدفمند توانسته باشد در فرایند رشد اهالی و اصحاب هنر و صنعت موثر واقع شده باشد البته به زعم ما این گونه برنامه‌ها و آثار و نتایج آن به تدریج گسترش می یابد و این مقوله در یک روند طولانی مدت خواهد توانست که به خوبی نتایج خود را آشکار سازد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی