101

استراتژی های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران (بخش دوم)

استراتژی های شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران (بخش دوم)
(یکشنبه ۱۵ اَمرداد ۱۳۹۶) ۰۸:۰۰

در برنامه ریزی استراتژیک اهداف، سیاست ها و استراتژی های یک سازمان با توجه به آرزوها، ماموریت و ارزش های بنیادی تعیین می شوند.

در برنامه ریزی استراتژیک نقاط قوت و ضعف داخلی سازمان و فرصت ها و تهدیدهایی که برخواسته از عوامل محیطی هستند نیز تعیین کننده هستند. در قسمت قبل گام های شکل گیری مدل مدیریت استراتژیک را تشریح کردیم و بخشی از ماتریس SWOT را توضیح دادیم. در این بخش طبقه بندی استراتژی ها بر اساس این ماتریس و مدل مدیریت استراتژیک را مطرح خواهیم کرد.

طبقه بندی استراتژی ها بر اساس ماتریس SWOT

جدول 1- استراتژی های SO (استراتژی های پایه برای نقاط قوت و فرصت ها):

 استراتژیاستراتژی

جدول 2- استراتژی های ST (استراتژی های دفاعی- بر اساس نقاط قوت و تهدیدها

 استراتژیاستراتژی

جدول 3- استراتژی های W-T (استراتژی های نجات- بر اساس نقاط ضعف و تهدیدها)

 استراتژی

جدول 4- استراتژی های W-O (استراتژی های توسعه- نقاط ضعف و فرصت ها)

 استراتژیاستراتژی

مدل مدیریت استراتژیک

با ترکیب مدل برنامه ریزی استراتژیک و کارت امتیاز متوازن که در جدول 5 آمده است، همراه با برنامه ریزی عملیاتی و بودجه ریزی و بکارگیری کنترل، مدل مدیریت استراتژیک را به ما نشان می دهد که در نمودار 1 آمده است.

جدول 5- طبقه بندی استراتژی ها بر اساس روش کارت امتیاز متوازن (BSC)

 استراتژیاستراتژی

 

  نمودار 1- مدل مدیریت استراتژیک

 استراتژی

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی