104

سرمایه گذاری در گاز شیل و افزایش اشتغال در صنعت پتروشیمی آمریکا تا سال 2020

سرمایه گذاری در گاز شیل و افزایش اشتغال در صنعت پتروشیمی آمریکا تا سال 2020
(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶) ۰۸:۰۰

بازده و اشتغال ایجادشده در صنعت پتروشیمی از طریق رقابت و گسترش تولید در این صنعت، قابل ملاحظه است.

 سرمایه گذاری هایی که تا به امروز اعلام شده اند، ظرفیت بسیار زیادی از مزیت تولیدرا در ده سال آینده به ارمغان خواهند آورد. آمریکا به دلیل داشتن گاز شیل، در میان دیگر کشورهای جهان به عنوان تولیدکنندهای،با هزینه کمتر، درصنعت پتروشیمیمحسوب می شود. به همین دلیل، انتظار می رود که میزان استفاده از ظرفیت سرمایه گذاری های جدید بیشتر شود، و نیز انتظارمی رود که سرمایه گذاری جدید منجر به افزایش تولید به میزان8/66 میلیارد دلار در محصولات جدیدصنعت پتروشیمی شود. با افزایشتولید به میزان8/66 میلیارد دلار (دلار سال 2012) در صنعت پتروشیمی آمریکا به طور مستقیم تقریبا46.000 شغل با درآمد بالا ایجاد می شود. به دلیل اینکه این شغل ها از درآمد بالایی برخوردار هستند، اثرات القایی بسیاری خواهند داشت.

جدول شماره 1- تاثیر اقتصادی گسترش تولید در صنعت پتروشیمی آمریکا با از سرگیری رقابت در حوزه گاز شیل، 2020

سرمایه گذاری

علاوه براین، افزایش رقابت ناشی از کشف گاز شیل و گسترش تولید در صنعت پتروشیمی آمریکا منجر به خرید مواد خام، خدمات و موارد دیگر در زنجیره عرضه، خواهد شد. بنابراین، از طریق اثرات غیرمستقیم، 264.000 شغل دیگر در زنجیره اشتغال از طریق افزایش تولید در صنعت پتروشیمیایجاد خواهد شد.

در نهایت، دستمزدهای کارگران جدید در صنعت پتروشیمی ی و کارگران موجود در سراسر زنجیره عرضه صرف هزینه های خانوار و مالیات ها می شود، که این امر خود به ایجاد تقریبا 226.000 شغل القا شده از طریق واکنش اقتصاد به تغییرات هزینه های خانوار می شود که این امر به دلیل درآمدی است که از طریق اثرات مستقیم و غیر مستقیم ایجاد می شود.به علاوه،افزایش تولید به میزان8/66میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی (با از سرگیری رقابت بر سر گاز شیل)، منجر به افزایش تولید به میزان201 میلیارد دلاردر اقتصادو ایجاد تقریبا 537.000 شغل در آمریکا با دستمزد 34 میلیارد دلار خواهد شد. این موضوع درست زمانی اتفاق می افتد که میلیونها آمریکایی بیکار هستند. علاه براین، شغل های جدید، در درجه اول مربوط به بخش خصوصی خواهند بود.

نمودارشماره 1- تعداد مشاغل ایجاد شده در طول مرحله سرمایه گذاری

سرمایه گذاری

پس از یک دهه افول در فرآیند صنعتی شدن، تجهیزات و ماشین آلات جدیدی به منظور گسترش صنعت پتروشیمی مورد نیاز است. 7/71 میلیارد دلار سرمایه گذاری می تواند به طور متوسط سالانه44.000 شغل به صورت مستقیم، به ویژه در صنایع بزرگ تولید تجهیزات، ایجاد کند. در طول سال 2015، هنگامی که سرمایه گذاری ها به اوج خود خواهند رسید، تقریبا 100.000 شغل به صورت مستقیم ایجاد می شوند. در یک دوره ده ساله، به طور کلی 485.000 شغل به صورت مستقیم از طریق مزیت گاز اتان، که توسط صنعت پتروشیمی توسعه می یابد، ایجاد خواهد شد (جزئیات بیشتر را در جدول شماره 2 مشاهده کنید). علاوه براین، از طریق تاثیرات زنجیره عرضه، سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی، سالانه به طور متوسط23000 شغل را به صورت غیر مستقیم تامین خواهد کرد. بنابراین، به طور کلی 258000 شغل در طول یک دوره ده ساله در صنایع زنجیره تامین ایجاد خواهد شد. این شغل ها در صنایعی هستند که به تامین مواد و خدمات برای شرکت هایی می پردازند که امکانات و تجهیزات شیمیایی جدیدی را تولید می کنند. سرانجام، میزان دستمزد کارگران در کل سرمایه گذاری زنجیره تامین، به طور متوسط سالانه 40.000 شغل مازاد را، به ویژه در جوامع کوچک تر، ایجاد می کند. در یک دوره سرمایه گذاری ده ساله، به طور کلی 442.000 از این شغل های القایی از طریق هزینه های خانوار کارگرانی ایجاد می شوند که به طور مستقیم و غیرمستقیم به وسیله سرمایه گذاری صنعت پتروشیمیمورد حمایت قرار می گیرند. به طور کلی، سرمایه گذاری ده ساله به میزان 7/71میلیارد دلار در صنعت پتروشیمی آمریکا، 2/1 میلیون شغل در طول یک دورهسرمایه گذاری ده سالهو 9/67 میلیارد دلار دستمزد را تامین خواهد کرد.

جدول شماره 2-تاثیر اقتصادی از طریق سرمایه گذاری در صنعت شیمیایی، 2020-2010

سرمایه گذاری  

درآمدهای مالیاتی

شورای پتروشیمی آمریکا[1]تخمین زده است که درآمدهای مازاد مالیاتی که در همه بخش ها به دلیلافزایش فعالیت اقتصادی ایجاد می شوند، ناشی ازتولید گاز شیل در صنعت پتروشیمی است.جدول شماره 3، جزئیات درآمدهای مالیاتفدرالی، دولتی و محلی را نشان می دهد که از طریق توسعه صنعت پتروشیمی در سال 2020 ایجاد خواهند شد. شغل های ایجاد شده دیگری که باعث افزایش تولید می گردند، دردریافت های مالیاتی مشمول امتیاز می شوند. مالیات های فدرالی دستمزدها، خانوار، و شرکت ها به تولید 7/7 میلیارد دلار در سال میانجامد. در سطح دولتی و محلی، 4/5 میلیارد دلاربه صورت مازاد در هرسال تولید می گردد.

جدول شماره 3- تاثیر مالیات از طریق توسعه تولید در صنعت مواد شیمیایی با ازسرگیری رقابتی که بر سر گاز شیل است، 2020 (میلیارد دلار)

 سرمایه گذاری

همچنین درآمدهای قابل ملاحظهای ناشی از مالیات از طریق سرمایه گذاری به میزان7/71 میلیارد دلار بر روی ماشین آلات و تجهیزات جدید، ایجاد می شوند. جدول شماره 4درآمدهای مالیاتیفدرالی، دولتی و محلی را نشان می دهد که از طریق تاثیر اقتصادی در طول دورهسرمایه گذاریده سالهایجاد می شوند.در طول دوره ده ساله سرمایه گذاری، به طور کلی دریافت های مالیاتی 0/13 میلیارد دلار خواهد بود، در حالیکه دریافت های دولتی و محلی برابر با 0/7 میلیارد دلار است. به رغم اینکه تاثیر ناشی از سرمایه گذاری بر روی ماشین آلات و تجهیزاتبه دلیل وجود کارخانه های جدید، به تدریجکمتر می شود، درآمدها و شغل هایی که این نوع سرمایه گذاری ایجاد می کند، در طول عدم تعادل مالی مورد استقبال قرار خواهندگرفت.

جدول شماره 4- تاثیر مالیات ناشی از سرمایه گذاری بر روی گاز شیل. 2020-2012 (میلیارد دلار)

 سرمایه گذاری



[1]American Chemistry Council (ACC)

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی