104

معرفی هلدینگ کراتون

معرفی هلدینگ کراتون
(دوشنبه ۱۵ آبان ۱۳۹۶) ۰۸:۰۰

این شرکت محصولات پتروشیمی تجدیدپذیر و پلیمرهای تخصصی را تولید می کند تا بتواند نیازهای مشتریان و بازار را تامین کند. این شرکت با تولید مواد تجدیدپذیر نشان داده است که علاوه بر منافع کوتاه مدت، پایداری و افزایش کارایی در بلندمدت را نیز مدنظر قرار می دهد.

این شرکت بر اساس ارزش هایی کار می کند که در طول زمان ثابت مانده اند و در این راستا همواره در نظر داشته اند که مجموع رفتار آنها ایمن، صادقانه و اخلاقی باشد. در هلدینگ پتروشیمی کراتون، همیشه راه حل هایی ارائه می شود که ضمن ایجاد سودآوری از طریق نوآوری حفاظت از محیط زیست نیز مد نظر قرار می گیرد.

نقاط قوت هلدینگ پتروشیمی کراتون

1.      پیشرو در تولید کوپلیمراستایرنبوتادین در جهان: این شرکت با تولید تقریبا 1.437 میلیون دلار آمریکا فروش کوپلیمراستایرن بوتادین و حجم 303 هزار تن در سال در صدر تولیدکنندگان این محصول در دنیا قرار دارد.

2.       تخصص فنی برتر و نوآوری در تولید محصول: این شرکت توانسته است از بدو تاسیس تاکنون با برنامه ریزی دقیق برند خود را در تولید کوپلیمراستایرن بوتادین در سطح جهانی مطرح کند و این کار را از طریق تعهد به نوآوری و تخصص فنی برتر در ارائه خدمات انجام می دهد.

3.       روابط قوی با مشتریان: در طول 50 سال گذشته این هلدینگ همواره سعی کرده است که روابط بسیار خوب و مفیدی با مشتریان خود داشته باشد و حتی خدمات پس از فروش خود را به نحوی ارائه دهد که رضایت کامل آنها جذب شود.

4.       کلاس جهانی سطح تولید و عملیات: در حال حاضر این هلدینگ تنها تولید کننده و صادرکننده کوپلیمراستایرن بوتادین در چهار قاره یعنی آمریکای شمالی، آمریکای جنوبی، اروپا و آسیا است.

5.      تنوع مشتریان، مصرف کنندگان نهایی و جغرافیا: ما 800 نوع محصول را به در بازارهای متنوع در بیش از 60 کشور جهان عرضه می کنیم.

تاریخچه تاسیس و توسعه هلدینگ پتروشیمی کراتون

ریشه شکل گیری شرکت کراتون به نقش آن در توسعه تولید الاستومرهای ترموپلاستیک بر پایه استایرن که می تواند به برنامه تولید لاستیک مصنوعی در طول جنگ جهانی دوم در دولت آمریکا نسبت داده شود. بین سال های 1942 و 1945 این برنامه منجر به تولید نوع جدیدی از لاستیک مصنوعی با پایه استایرن بوتادین(SBR) شد و همین امر باعث شد که در طول جنگ جهانی کارخانه هایی تاسیس شود که بتواند تایر اتومبیل های نظامی را تولید کند.

در سال 1955 دولت تصمیم گرفته بود که هلدینگ خود را بفروشد شرکت پتروشیمی شل، که عرضه کننده بوتادین به کارخانه های تولید لاستیک مصنوعی با پایه استایرن بوتادین بود، یکی از این کارخانه ها را در تورانس کالیفرنیا خرید. این بخش تازه تاسیس تولید الاستومرها در شرکت پتروشیمی شل در طول زمان متحول شد و به شرکتی تبدیل شد که امروزه تحت عنوان کراتون شناخته می شود.

دهه های 1950 و 1960 فناوری تولید پلیمر شیمیایی به سرعت رشد و پیشرفت می کند

دهه های 1950 و 1960 زمان توسعه سریع علم شیمی تولید پلیمر بود. در اواخر دهه 1950، شرکت شل محصولی را به بازار عرضه کرد که یک نوع پلی ایزوپرن آنی یونیک بود و برای جوش دادن کالاهای لاستیکی به کار می رفت تا میزان کشسانی لاستیک را بیش از SBR افزایش می داد. آنها قادر بودند که موادی با خاصیت کشسانی فوق العاده بالا تولید کنند که بدون نیاز به جوش دادن می توانستند در صورت حرارت دیدن به اشکال مختلفی در بیایند (ترموپلاستیک ها). همه این کارها تنها با اضافه کردن منومراستایرن به روند پلیمریزه کردن ایزوپرن آنیونی در یک روند متوالی قابل انجام بود.

کشف جدید باعث شد که تولید پلیمرها وارد یک مرحله جدید و انقلابی شود که بعدها «ساختار نانو» با و ویژگی های حیرت انگیز نام گرفت. این الاستومرهای ترموپلاستیکی با الهام از کراتوس(Kratos)، خدای قدرت و برادر نایکی(Nike)، کراتون(Kraton) نامیده شد. در طول ماه ها و سال های بعد از آن، پلیمرهای جدید و بهبودهای دیگری نیز رخ داد. اگرچه، کلید موفقیت این تولیدات در توسعه و تجاری سازی کاربردهایی بود که در اثر استفاده از خواص و مزیت های کوپلیمرها به وجود آمده بود.

دهه 1960: کفش، اولین کاربرد پلیمرکراتون

در سال 1964، کارخانه تورانسکراتون(Kraton’s Torrance) برای اولین بار پلیمرهای Dکراتون و ترکیبات استایرن بوتادین استایرن(SBS) را برای استفاده در ساخت کفش تولید کرد. تقریبا در همان زمان اولین ماشین چرخشی تزریق مستقیم برای تولید کفش نیز در آلمان به مرحله بهره برداری رسید. مهندسان کراتون دریافتند که تزریق ترکیبات لاستیکی کراتون مذاب باعث افزایش سرعت تولید کفش در مقایسه با روش جوش دادن زیره کفش خواهد شد، ضمن اینکه زیره کفش ویژگی های بهتری در مقایسه با زیره های PVC (سبک تر و مقاوم تر در مقابل آب) خواهد داشت.

عمومیت یافتن استفاده از کفش های زمینی (کفش هایی که زیره های کلفت و پاشنه های نازک داشتند) باعث شد که تقاضا برای بلوک های کوپلیمریاستایرن بوتادین استایرن افزایش یابد و همین امر باعث شد که در سال 1971 ساخت یک بلوک اختصاصی برای تولید کوپلیمرها در کارخانه بلپری(Belpre)در ایالت اوهایو (Ohio)در دستور کار قرار گیرد.

دهه 1970: فشار انقلابی تولید چسب های حساس

استفاده از کوپلیمرهای استایرنیک در چسب ها و انواع درزگیرها برای اولین بار در سال 1965 صورت گرفت و در طول همه این سال ها به عنوان کی از مهم ترین کاربردهای محصولات تولیدی این شرکت باقی مانده است. پلیمرهای کراتونD ( استایرن ایزوپرن استایرن(SIS) و استایرن بوتادین استایرن(SBS)) فرمولاسیون ساده را با خاصیت چسبناکی ادغام می کند تا بتوانند هم در جامدات سخت و هم در کابرد حلال ها یا به عنوان یک ماده مذاب داغ مورد استفاده قرار گیرند. کاربردهای مواد مذاب داغ که دوستدار محیط زیست هستند، امروزه یکی از پر کاربردترین روش ها برای استفاده از کوپلیمرهای بلوک استایرنیک هستند (که برای تولید چسب بسته بندی، انواع برچسب و چسب پوشک بچه استفاده می شوند.)

پلیمرهای Gکراتون، کوپلیمرهایاستایرنبوتادین نیز در اواخر دهه 1960 برای اولین بار تولید شدند. این مواد خاصیت کشسانی و انعطاف پذیری بسیار بالایی دارند یکی دیگر از مزایای آنها خواص ضد زنگ، ضد اشعه UV و ضد هوا هستند. ضمن اینکه قابلیت تحمل دمای بسیار بالا را داشته و ثبات بسیار زیادی در فرآیند پردازش دارند. پلیمرهای Gکراتون امروزه به طور گسترده ای برای تولید دسته ها و دستگیره های نرم و مقاوم، ترکیبات کشسان در پوشک بچه، ژل های روغنی مورد استفاده در ارتباطات از راه دور و کاربردهای پزشکی، غلیظ کننده های پروپیلن شفاف، اصلاح کننده های موثر ترموپلاستیک های مهندسی شده، درزگیرها، لوازم آرایشی، و بسیاری دیگر از کاربردهای نوآورانه مورد استفاده قرار می گیرند.

دهه 1980: نوآوری در تولید سقف و جاده در سراسر دنیا

در سال 1967، تست های اولیه از بلوک کوپلیمرهای مورد استفاده در سقف و جاده آغاز شد. اگرچه، استفاده از SBS در ساخت سقف چندان متداول نبود اما از دهه 1970 در اروپا و از دهه 1980 در ایالات متحده آمریکا آغاز شد. در این زمان سقف های تجاری مجبور به استفاده از عایق شدند و همین امر باعث شد که استفاده از حرارت و مواد کشسان در تولید سقف ها افزایش یافت. همین امر باعث شکست زود هنگام طرح های مربوط به سقف آسفالته شد. نمدهای مقاوم تر و انعطاف پذیرتری که از SBS در تولید آنها استفاده شده بود به آسفالت اضافه شد و کیفیت این نوع سقف ها را به طور چشمگیری بهبود بخشید.

فناوری های مربوط به جاده سازی در اوایل دهه 1990 متحول شد، زمانی که استانداردسازی مواد باعث شد که میزان استفاده از SBS افزایش یافته و آسفالت ها اصلاح شوند، مخصوصا برای آب و هوایی که نوسانات بسیار زیادی داشتند.

دهه 1990: ترکیبات کراتون برای ساختن مواد نرم اما مقاوم ایده آل هستند

بازار مواد نرم اما مقاوم یک روند جدیدی از افزایش ارزش افزوده را در بازار مصرف نهایی از اتومبیل گرفته تا لوازم ورزشی ایجاد کرده اند. این فناوری شامل استفاده از یک لایه پلیمر بسیار نازک بر روی یک لایه ضخیم و سخت از ترموپلاستیک است. این ترکیب یک سطح اصطکاکی و ضدآب، با کاهش لغزندگی ایجاد می کند که باعث می شود مقاومت، خاصیت عایق حرارت و برق این ماده بیش از پیش افزایش یابد.


ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی