روز خوب مارون و زاگرس در فرابورس

روز خوب مارون و زاگرس در فرابورس
(چهارشنبه ۱۸ بهمن ۱۳۹۶) ۱۶:۱۹

نمادهای پتروشیمی مارون و پتروشیمی زاگرس در کنار سرمایه گذاری مس سرچشمه بیشترین تاثیر مثبت را بر آیفکس داشتند.

به گزارش خبرنگار نیپنا،  در جریان معاملات امروز  چهارشنبه( 18 بهمن ماه) در بورس تهران  یک میلیارد و 377 میلیون سهم، حق تقدم و اوراق بهادار به ارزش سه هزار و 553 میلیارد ریال در 61 هزار و 262 نوبت خرید و فروش شد.
بر اساس این گزارش ، بررسی شاخص های اصلی بازار سرمایه نشان می دهد شاخص قیمت (وزنی - ارزشی) که در آن ارزش سهام شرکت های بزرگ اثر بیشتری بر شاخص می گذارد 124 واحد و شاخص کل (هم وزن) که در آن ارزش و وزن همه شرکت های بزرگ و کوچک در محاسبه شاخص کل، یکسان در نظر گرفته می شود، 30 واحد رشد کرده است.
شاخص قیمت (هم وزن) که بیانگر سطح عمومی قیمت سهام شرکت های پذیرفته شده در بورس است، 22 واحد و شاخص آزاد شناور که بیانگر آن بخش از سهام شرکت هاست که قابل معامله در بورس باشد، 497 واحد بالا رفته است.
شاخص بازار اول که به شرکت هایی اختصاص دارد که از نظر سرمایه، سودآوری و درصد سهام آزاد شناور شرایط بهتری دارند، 371 واحد و شاخص بازار دوم بورس 333 واحد رشد کرد.
نمادهای فولاد (فولاد مبارکه)، تاپیکو (سرمایه گذاری نفت وگاز تامین)، فملی (ملی صنایع مس)، پترول (گروه پتروشیمی سرمایه گذاری ایرانیان) و فخوز (فولاد خوزستان) در معاملات امروز بیشترین تاثیر مثبت را رشد شاخص داشتند، اما مبین (پتروشیمی مبین)، وامید (گروه مدیریت سرمایه گذاری امید) و رمپنا (مپنا) از بالاترین تاثیر منفی برخوردار بودند.
فرابورس ایران معاملات آخرین روز کاری خود در این هفته را با رشد 17 واحدی (1.5 درصدی) شاخص و خرید و فروش 252 میلیون ورقه به ارزش یک‌هزار و 363 میلیارد ریال به پایان رساند.
در روزهای گذشته، آیفکس (شاخص فرابورس) روندی نزولی داشت اما امروز 17 واحد افزایش یافت که متاثر از سبزپوشی نمادهای مورد معامله در گروه‌های پالایشی، پتروشیمی و فلزات اساسی بود.



ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی