152

جایگاه موفق پتروشیمی آپادانا و اهمیت آموزش زبان انگلیسی

جایگاه موفق پتروشیمی آپادانا و اهمیت آموزش زبان انگلیسی
(جمعه ۱۵ بهمن ۱۴۰۰) ۰۸:۰۰

در راستای اجرای برنامه سوم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی کشور و به منظور دستیابی به بازارهای جهانی و کسب سهم مناسبی از بازار متانول، شرکت پتروشیمی آپادانا خلیج فارس در سال 1390 با هدف راه اندازی طرح تولید 1.650.000 تن متانول با خلوص %99.99 در سال تاسیس شده است.

هدف از آموزش زبان انگلیسی به کارکنان در پتروشیمی آپادانا

 

این مساله از سه منظر قابل بررسی و تامل است؛ شرکت پتروشیمی آپادانا در حال حاضر با هدف راه اندازی طرح تولید متانول به عنوان پروژه مشغول است و برای ساخت و راه اندازی این طرح  به دانش فنی، ارتباط با لایسنسور و گاها خرید تجهیزات از خارج کشور نیاز است. بدین سبب کارکنان برای فهم بهتر مفاهیم فنی ، انجام مذاکرات و عقد قراردادها ، حضور موثر در جلسات با فروشندگان خارجی نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارند.  

همچنین شرکت آپادانا در آینده‌ای نزدیک یک شرکت تولیدکننده است، پس برای استمرار تولید نیاز به تجهیزات و قطعات یدکی ، مواد شیمیایی و کاتالیست دارد. این تجهیزات معمولا از شرکت‌های خارجی و توسط واحد خرید خارجی خریداری می‌گردد بنابراین کارکنان برای انجام مذاکرات و عقد قرارداد جهت تهیه و خرید اقلام لازم، نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارند.

رویکرد بعدی در خصوص نوع فعالیت پتروشیمی آپادانا است. شرکت آپادانا یک شرکت صادرات گراست و تمام بازارهای هدف این شرکت، بازارهای خارجی هستند. مذاکره، بازاریابی و عقد قرارداد و ارتباط مستمر با شرکای تجاری و مشتریان خارجی و نیز خدمات قابل ارائه به مشتریان همگی نیازمند تسلط به زبان انگلیسی است. پس دستیابی به یک جایگاه موفق در این بازارها دانش زبان انگلیسی را در تمام سطوح شرکت به ویژه واحد بازرگانی می‌طلبد.

 

گروه‌های مهم آموزش زبان سازمانی در پتروشیمی آپادانا

 

موسسه باران در آموزش زبان انگلیسی به پتروشیمی آپادانا با دو گروه مهم مواجه بود که از سطح زبانی متفاوتی برخوردار بودند گروه اول؛ مدیران مجموعه بودند که به واسطهی مسئولیت هایشان شرایط و  آموزشی متفاوت نسبت به گروه دوم را طلب می‌کردند. گروه دوم؛ کارکنان شاغل در بخش‌های مختلف همچون بازرگانی، مالی ،اداری و ... بودند که با توجه به سطح، نیاز و گروه شغلی در کلاس‌های مختلف قرار می‌گیرند.

 

مهم‌ترین وجه تمایز موسسه باران

 

زبان انگلیسی یک زبان بین‌المللی است و به ما کمک می‌کند که به صورت روزانه از آخرین اطلاعات در خصوص سازمان‌ها مطلع شویم. مسلما هرچقدر که سواد، دانش و آگاهی افراد در سازمان بالاتر رود به سطح استانداردهای بین‌المللی نزدیکتر شده و در نهایت این تغییرات مثبت به تعالی فرهنگ سازمانی کمک می‌کند.

یکی از اقدامات مهمی که موسسه باران در ابتدای همکاری با سازمان‌ها انجام می‌دهد شناسایی فرهنگ آن سازمان است زیرا توجه به موضوعات دیگر سازمانی در کنار ارتقاء زبان انگلیسی بسیار مهم است که این کار از طریق همفکری با مدیرعامل و افراد تصمیم‌گیر صورت می‌گیرد.

مهم‌ترین وجه تمایز باران با سایر آموزشگاه‌های زبان، روش تدریس نوین و موثر این موسسه است که مهم‌ترین دلیل برای انتخاب باران توسط پتروشیمی آپادانا می‌باشد.

 

شروع پاندومی کرونا به‌عنوان یک معضل جهانی

شروع پاندومی کرونا به عنوان یک تحول جهانی باعث تغییرات بسیار در فرآیند آموزش شد که از قضا باران از قبل به عنوان دغدغه آموزشی بزرگسالان به آن فکر کرده و دوره‌های غیرحضوری را برپا کرده بود.

باران با آغاز دوره‌ی پاندومی کرونا همچنان به حرکت مستمر خود ادامه داد و متوقف نشد. کلاس‌های غیرحضوری موسسه باران با قوت پیش رفت و کلاس‌های حضوری تهران و سایت عسلویه هم به شکل کلاس آنلاین به فرآیند آموزش ادامه داد. همراه بودن همیشگی باران حس بسیار خوبی را به شما انتقال می‌دهد.

 

نتایجی لذت بخش از همکاری و آموزشی متفاوت

 

خوشبختانه به علت روش تدریس مدرن، اساتید مجرب و فضای خوب و دوستانه کلاس‌ها کارکنان و مدیران با رده‌های سنی مختلف به حضور در کلاس‌ها علاقه نشان دادند که این خود به تنهایی نشانگر عملکرد صحیح این موسسه می باشد.

پس از گذشت چند ماه از کلاس‌ها ، تاثیر آموزش کاملا هویدا گشت و زبان آموزان رضایت خود را اینگونه اعلام کردند:

ارتباط موثرتر با فروشندگان خارجی

فهم بهتر نقشه ها و مدارک

بهبود توانایی درک مسائل و ایجاد ارتباط متقابل در جلسات

پیشرفت در انجام مکاتبات به زبان انگلیسی

 

تجربه‌ی آپادانا منحصربفرد و غیرقابل تکرار نیست. این تجربه در همکاری باران با هر سازمان دیگر که آموزش را به مثابه‌ سرمایه‌گذاری درک کرده باشد تکرارپذیر و دست‌یافتنی است. بدون شک اولین قدم در طی همراهانه‌ی این مسیر جلسات آنلاین و حضوری شناخت اولیه و نیازسنجی است. تیم‌های پشتیبانی، آموزش و توسعه‌ی باران منتظر دیدار با شما هستند.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی