راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع مهندسی بهداشت پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس

راه‌اندازی آزمایشگاه مرجع مهندسی بهداشت پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس
(شنبه ۲۸ دی ۱۳۸۷) ۱۴:۲۴

این در حالی است که نزدیکترین آزمایشگاه میکروبی به منطقه صنعتی در 80 کیلومتری عسلویه واقع گردیده است. لذا بدلیل مشکلات ارسال نمونه، HSE شرکتها نظارت کمتری بر وضعیت سلامت آب شرب و مصرفی در مجتمع و پیمانکاران خود دارند.

آزمایشگاه مرجع مهندسی بهداشت پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پارس (عسلویه) افتتاح شد.
مهندس دشتی، رئیس HSEQ پتروشیمی منطقه پارس در گفتگو با نیپنا در بیان ضرورت تاسیس آزمایشگاه مهندسی بهداشت در منطقه پارس جنوبی گفت: در حال حاضر در منطقه پارس جنوبی بیش از 15 مجتمع پتروشیمی و پالایشگاهی و دهها شرکت های پیمانکاری با حدود 50000 پرسنل شاغل در حال ساخت و یا بهره بردای هستند. آب شرب و مصرفی این مجموعه توسط حدود 25 آب شیرین کن تامین شده و توسط تانکرهای مختلف حمل می شود. در برخی موارد نیز آب مورد نیاز مستقیماً از چاه تامین می شود. این سیستم تامین و توزیع آب در مواقع بروز اپیدمی بیماریهای منتلقه از طریق آب نظیر وبا، آمیبیازیس، اسهال خونی و ... از پتانسیل خطر بالایی برخوردار است. بطور مثال در سیستم حمل و نقل تانکری، احتمال بروز آلودگی ثانویه بالا است. این در حالی است که نزدیکترین آزمایشگاه میکروبی به منطقه صنعتی در 80 کیلومتری عسلویه واقع گردیده است. لذا بدلیل مشکلات ارسال نمونه، HSE شرکتها نظارت کمتری بر وضعیت سلامت آب شرب و مصرفی در مجتمع و پیمانکاران خود دارند.
وی از دیگر ضرورتهای تاسیس آزمایشگاه مهندسی بهداشت، پایش و اندازه گیری عوامل زیان آور فیزیکی، شیمیایی و ارگونومیکی محیط کار دانست و گفت:  کارگاهها و کارخانجات مطابق قوانین موجود و به منظور صیانت از نیروی انسانی که اصلی ترین سرمایه های پیشرفت محسوب می شوند موظفند سالیانه اقدام به ارزیابی عوامل آسیب رسان محیط کار خود نظیر صدا، ارتعاش، آلاینده های شیمیایی خطرناک، ریسک فاکتورهای ارگونومیکی، پرتوها و میدانهای الکتریکی و مغناطیسی و... نمایند اما با توجه به اینکه استقرار اغلب شرکتهای ارائه دهنده خدمات مهندسی بهداشت حرفه ای در مراکز استانها می باشد، انتقال نمونه ها تا این مراکز با تاخیر انجام شده که این امر موجب بروز خطا در نتایج شده و بدلیل جابجایی پرسنل و نقل و انتقال تجهیزات اندازه گیری هزینه بالاتری نیز در بر دارد.
لذا آزمایشگاه مهندسی بهداشت با هدف سهولت در دسترسی به آزمایشگاه، افزایش دقت در آنالیز نمونه ها، کاهش هزینه آزمایشات، جلوگیری از بروز شرایط بحرانی، ایجاد زمینه اجرایی شدن قوانین و دستورالعمل های بهداشتی تاسیس شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی