اولین نمایشگاه محیط ‌زیست استان خوزستان افتتاح شد

اولین نمایشگاه محیط ‌زیست استان خوزستان افتتاح شد
(دوشنبه ۳۰ دی ۱۳۸۷) ۱۲:۳۷

18 شرکت پتروشیمی از جمله شرکتهای اروند، امیرکبیر، بندرامام، بوعلی‌سینا،‌ پایانه‌ها و مخازن، تندگویان ، خوزستان، رازی، رجال، شیمی‌بافت، عملیات غیرصنعتی، فارابی، فجر، فن‌آوران، کارون، مارون، نوید زرشیمی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از شرکتهای حاضر در نمایشگاه بودند.

اولین نمایشگاه محیط ‌زیست استان خوزستان با حضور فعال جمعی از شرکتها، سازمان‌ها و ارگان‌های استان خوزستان صبح دوشنبه 23 دی ماه 1387 افتتاح شد و تا 26 دی ادامه داشت.
در این نمایشگاه که در محل نمایشگاه‌های بین‌المللی اهواز دایر شد شرکتهای پتروشیمی مستقر در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توانمندی‌های خود در عرصه محیط‌زیست به منصه ظهور گذاشتند. هدف از ایجاد شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی توسعه صنعت و فناوری در کشور و استان با رعایت اصول حفاظت منابع طبیعی آبی، خاکی و اتمسفری و همچنین توسعه پایدار می‌باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه، به رغم اینکه نمایشگاه محیط ‌زیست اولین دوره برگزاری خود را در استان خوزستان تجربه می‌کند، حضور حداکثری و فعال شرکتهای پتروشیمی منطقه ویژه در نمایشگاه محیط‌ زیست نشانگر اهمیت ویژه به جایگاه مهم و حساس محیط‌زیست در بین شرکتهای پتروشیمی این منطقه می‌باشد. 18 شرکت پتروشیمی از جمله شرکتهای اروند، امیرکبیر، بندرامام، بوعلی‌سینا،‌ پایانه‌ها و مخازن، تندگویان ، خوزستان، رازی، رجال، شیمی‌بافت، عملیات غیرصنعتی، فارابی، فجر، فن‌آوران، کارون، مارون، نوید زرشیمی و سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی از شرکتهای حاضر در نمایشگاه بودند.
با توجه به نزدیکی مجتمع‌های پتروشیمی به خورهای منطقه ماهشهر، انواع آزمایش‌های محیط‌زیست با هدف حفظ محیط‌زیست و کنترل ورود پساب‌های صنعتی به آب‌های منطقه به طور مستمر و شبانه‌روزی انجام می‌گیرد . هم اکنون آزمایشگاه محیط‌زیست سازمان منطقه ویژه به عنوان یکی از مجهز‌ترین آزمایشگاه‌های محیط‌زیست در زمینه آنالیز آب و پساب،‌ خاک، هوا و صوت در منطقه فعالیت می‌کند.
واحد گشت و نمونه برداری آزمایشگاه محیط ‌زیست سازمان منطقه ویژه با هدف تعیین مشخصات کیفی آب از محل‌های تخلیه پساب‌های صنعتی به خورها به صورت شبانه روز بازدید بعمل آورده و با نمونه برداری از مواد موجود،‌ آزمایش های لازم را روی آنها انجام می‌دهد. در سال گذشته نزدیک به 23 هزار آزمایش آب و پساب در خورهای منطقه انجام شده است.
6 شرکت از شرکتهای مستقر در منطقه در سال‌های اخیر موفق به دریافت گواهینامه های صنعت سبز، صنعت برگزیده و نیز گواهینامه واحد نمونه خدماتی سبز از سوی سازمان حفاظت محیط‌زیست کشور شده‌اند. مطالعات مکان یابی محل دفن ضایعات صنعتی تولیدی در منطقه ویژه، طرح مطالعات مدیریت مواد زاید منطقه، طرح مطالعات مدیریت پسماند شهری شهرک بعثت ، ساخت و راه‌اندازی ایستگاه موقت پسماندهای ویژه واحدهای صنعتی منطقه در سایت 2 منطقه طرح تدوین ضوابط، مجوزها و جرائم زیست محیطی منطقه، امکان سنجی ساخت دستگاه زباله سوز و کارخانه کمپوست از جمله پروژه‌ها و برنامه های در دست اقدام اداره محیط زیست سازمان منطقه ویژه می باشد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی