دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی:

بازارچه های مرزی ایران - عراق توسط بخش خصوصی اداره می شود

بازارچه های مرزی ایران - عراق توسط بخش خصوصی اداره می شود
(چهارشنبه ۷ اسفند ۱۳۸۷) ۱۰:۵۱

مطالعات امکان سنجی تهیه و تدوین مدل کسب و کار توسعه و مدیریت بازارچه مرزی تمرچین با تاکید بر ایجاد قطب صادرات محصولات صنایع پایین دستی پتروشیمی به بازار عراق به اندیشکده سیوان (بعنوان مشاور طرح) واگذار شد.

به گزارش نیپنا؛ رئیس دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی گفت: در پی انعقاد تفاهم نامه مشترک سه جانبه بین دفتر توسعه صنایع پایین دستی پتروشیمی، اندیشکده سیوان و اتاق بازرگانی استان اربیل عراق قرارداد مطالعاتی – پژوهشی توسعه بازارچه مرزی تمرچین با رویکرد مدیریت توسعه به اندیشکده سیوان (بعنوان مشاور طرح) واگذار شد.

رضا محتشمی پور با بیان اینکه این طرح بمنظور تسهیل صادرات، بازرگانی و ارائه خدمات به بازار عراق اجرا خواهد شد، افزود: این طرح با بهره گیری از عامل های توسعه گر غیر دولتی در دست پیگیری است.

وی اظهار داشت: از آنجا که الگوی سنتی توسعه مناطق کشور که مبتنی بر وابستگی کامل به مدیریت و منابع مالی دولتی است، چندان موفق نبوده و کاهش کارایی طرح های توسعه ای نیز
می شود، حمایت از توسعه گرهای غیر دولتی و سپردن طرح های به آنها، علاوه بر ایجاد فرصت مناسب برای توانمند سازی بخش خصوصی موجب تمرکز متولیان دولتی بر وظایف اصلی و سیاست گذاری در سطح کلان کشور است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی