تکذیب ادعای خبرگزاری مهر

تکذیب ادعای خبرگزاری مهر
(یکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۸۹) ۱۱:۱۷

به دنبال انتشار خبری در خبرگزاری مهر تحت عنوان "بهره برداری نمایشی از 2 طرح پتروشیمی در عسلویه "؛ روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی با ارسال جوابیه ای خبر مهر را تکذیب کرد.

متن جوابیه روابط عمومی پتروشیمی به این خبر:

مدیرعامل محترم خبرگزاری مهر

با سلام
پیرو خبر منتشر شده در آن خبرگزاری با تیتر کذب و خلاف واقع بهره برداری نمایشی از 2 طرح پتروشیمی در عسلویه به اطلاع می رساند:
1- طرح های اتیل بنزن و استایرن منومر توسعه پتروشیمی پارس پس از ماه‌ها بهره‌برداری آزمایشی در بهمن 1388 با حضور معاون اول رئیس جمهور رسما افتتاح شد (طرح اتیل بنزن از فروردین سال 1388 به بهره برداری رسیده بود).
2- این طرح ها از همان زمان و حتی پیش از آن هم موفق به تولید محصول نهایی و قابل فروش و عرضه در بازارهای جهانی شده بودند به طوری که تا این لحظه بیش از 70 هزار تن استایرن منومر از این مجتمع صادر شده است و به زودی محموله 13 هزارتنی دیگری نیز صادر خواهد شد.
3- خوشبختانه این واحد علی رغم کمبود خوراک، همچون گذشته به کار خود ادامه می‌دهد و ضمن تامین خوراک از طریق پتروشیمی نوری اخیرا مقدار دیگری از خوراک مورد نیاز خود را از پتروشیمی بوعلی سینا تامین کرده است و در حال حاضر هر دو واحد این مجتمع در سرویس قرار دارند و به تولید خود ادامه می دهند.
4- میانگین تولید این مجتمع تاکنون حدود 75 درصد ظرفیت بوده است و این شرکت در تلاش است با حل مشکل کمبود خوراک و تامین خوراک بیشتر بتواند با توان 100 درصد به تولید ادامه دهد.
حال با موارد گفته شده و حتی با مطالعه متن خبر خبرگزاری مهر این سوال جدی مطرح می شود که چطور می‌توان از این مطالب استنباط کرد که این واحد آماده کار نبوده است و قبل از تکمیل افتتاح شده است؟ گذشته از نیات خاص خبرنگار محترم آن خبرگزاری در حوزه صنعت نفت که مشخص نیست به چه دلایلی اقدام به انتشار چنین مطالب کذبی می نمایند سوال جدی اینجاست که دبیر محترم سرویس اقتصادی این خبرگزاری چطور زیر بار چنین تیتر کذبی می رود که تنها نتیجه آن تشویش اذهان عمومی است. حتی بدون این توضیحات و با خواندن خبر خبرگزاری مهر هم نشانی از دلایل قابل استناد برای اعلام بهره‌برداری نمایشی از این واحدها پیدا نمی‌شود. جالب است که حتی در متن این خبر هم هیچ اشاره ای به ادعای بهره برداری نمایشی یا آماده نبودن این واحدها نشده است و فقط درباره کمبود خوراک این واحد مطالبی منتشر شده است. ‌
حال جای این سوال مطرح می شود که آیا می توان کاهش تولید یا حتی توقف تولید یک مجتمع تولیدی به علت کمبود خوراک را به معنی آماده نبودن آن مجتمع برای تولید محصول دانست؟
خواهشمند است ضمن اصلاح کامل تیتر کذب این خبر و مطالب خلاف واقع منتشر شده ، این جوابیه را نیز در وبگاه آن خبرگزاری منتشر نمایید. ضمنا مسئولیت انتشار این خبر کذب در سایر رسانه های کشور متوجه این خبرگزاری است .
شرکت ملی صنایع پتروشیمی نیز حق پیگیری موضوع از مجاری قانونی را برای خود محفوظ می داند.

گفتنی است خبرگزاری مهر در خبری کذب ادعا کرده بود دو واحد پتروشیمی پارس به صورت نمایشی افتتاح شده اند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی