افزایش 30 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی

افزایش 30 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تولید بنزین در مجتمع‌های پتروشیمی
(یکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۸۹) ۱۵:۳۵

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی از افزایش 30 درصدی صادرات محصولات پتروشیمی با وجود تولید بنزین در واحدهای آروماتیکی پتروشیمی خبر داد.

به گزارش نیپنا، عبدالحسین بیات گفت: تاکنون بیش از 7 میلیون و 80 هزار تن محصول به ارزش 4 میلیارد و 700 میلیون دلار صادر شده است که این میزان در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 30 درصد افزایش یافته است.
وی با بیان اینکه شرکت ملی صنایع پتروشیمی ظرفیت تولید 17 تا 20 میلیون لیتر بنزین در روز را دارد افزود: اکنون بیش از یک ماه است که طرح تولید بنزین در واحدهای آروماتیکی پتروشیمی در حال اجراست و تازمانی که  لازم باشد و مسئولان صلاح بدانند پتروشیمی بنزین مورد نیاز کشور را تامین خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی با اشاره به فناوری برتر شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تولید بنزین گفت: بنزین تولیدی در پتروشیمی بسیار با کیفیت و از این نظر با بنزین‌های  وارداتی مشابه است.‌‌
عبدالحسین بیات افزود: روند صادرات محصولات پتروشیمی مانند گذشته ادامه دارد و فقط بخش محدودی از تولیدات آروماتیکی به تولید بنزین اختصاص یافته است که در مقابل ‌حجم کل تولید و صادرات صنعت پتروشیمی بسیار ناچیز است.
وی با بیان اینکه تامین نیاز داخلی در اولویت اول ماست افزود: در قراردادهای فروش محصولات این موضوع تصریح شده است. 
معاون وزیر نفت از برخی رسانه ها که مدعی توقف بخش عمده صادرات پتروشیمی به علت تولید بنزین شده بودند گله کرد و افزود: این برخوردها نمی‌تواند موضوع تامین بنزین در پتروشیمی را که اقدامی ملی و در پاسخ به فشارهای وارده از سوی  برخی کشورها بر ضد ایران بوده است ، تحت‌الشعاع قرار دهد.

 

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی