بیش از 87 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی تولید شد

بیش از 87 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی تولید شد
(چهارشنبه ۲۹ دی ۱۳۸۹) ۱۷:۰۸

شرکت ملی صنایع پتروشیمی در دوره سالهای کار دولت نهم از سال 84 تا پایان سال 87 در مجموع 7/87 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی تولید کرده است.

به گزارش نیپنا ، بساق زاده مدیر کنترل تولید این شرکت در مراسم افتتاح پنجمین نمایشگاه بین المللی نفت، گاز و پتروشیمی فارس گفت: تا ابتدای دی ماه امسال 8/28 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی تولید شده است که از این میزان تولید، سهم صادرات  5/11 میلیون تن به ارزش 1/7 میلیارد دلار و سهم فروش داخلی  5 میلیون تن به ارزش 35 هزار و 212 میلیارد ریال بوده است.
وی درصد سهم صادرات محصولات پتروشیمی را در صادرات محصولات غیر نفتی کشور تا مدت یاد شده 38 درصد اعلام کرد و افزود:  این میزان صادرات تا ابتدای دی ماه ، در صادرات بخش صنعت کشور 4/47 درصد سهم را به خوداختصاص داده است.
بساق زاده در بخش دیگر سخنان خود ضمن اشاره به رشد و افزایش دستاوردهای صنعت پتروشیمی در دوره دو سال دولت دهم نسبت به مدت مشابه در دولت نهم، گفت: در اولین سال کار دولت نهم مجموع تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی 8/15 میلیون تن بوده است که این میزان تولید در آغاز کار دولت دهم در سال 1388به 4/34 میلیون تن افزایش یافته است.
بنا به گفته وی، در دوره سالهای کار دولت نهم از سال 84 تا پایان سال 87 در مجموع 7/87 میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی تولید شده است.

مدیر کنترل تولید شرکت ملی صنایع پتروشیمی یادآور شد که مقدار صادرات این شرکت در سال 1384 بیش از 2/5 میلیون تن  به ارزش 3/2 میلیارد دلار بوده است که این میزان تا پایان دولت نهم به 3/12میلیون تن به ارزش 8/7 میلیارد دلار رسیده است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی