نمایش دستاوردهای صنعت ارزش آفرین پتروشیمی در نمایشگاه شانزدهم

صرفه جویی سالانه 200 میلیون دلار با بومی سازی تجهیزات پتروشیمی

صرفه جویی سالانه 200 میلیون دلار با بومی سازی تجهیزات پتروشیمی
(چهارشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۰) ۱۲:۴۶

شمس اله جشنی، رئیس‌کل روابط عمومی شرکت ملی صنایع پتروشیمی از نمایش و معرفی دستاوردهای جدید این شرکت در زمینه تولید داخل و دستیابی به دانش های فنی بومی خبر داد.

به گزارش نیپنا، وی با اشاره به تاکید وزیر محترم نفت در شورای سیاست‌گذاری شانزدهمین نمایشگاه ‌نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی در خصوص ضرورت معرفی و رونمایی از فعالیت و تولیدات مرتبط با صنعت نفت به ویژه در حوزه دانش فنی در این نمایشگاه افزود: این موضوع فرصتی را پیش روی این شرکت قرار داد تا با توجه به کسب موفقیت‌های برجسته در زمینه دست‌یابی به فناوری‌های نوین و بومی‌سازی تجهیزات صنعت نفت، زمینه نمایش این دستاوردها را در غرفه شرکت ملی صنایع پتروشیمی در سالن 14 و 15 نمایشگاه فراهم کند.
در این زمینه شرکت ملی صنایع پتروشیمی سه دانش فنی، 12 کاتالیست، و سه نانو کامپوزیت تولید شرکت پژوهش و فناوری و 7 قطعه ساخته شده توسط سازندگان داخلی را در نمایشگاه شانزدهم نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به نمایش می گذارد.این تجهیزات که به همت شرکت طراحی، مهندسی و تامین قطعات و مواد شیمیایی صنایع پتروشیمی ( اسپک) در داخل کشور طراحی و ساخته شده است ، منجر به صرفه جویی ارزی بیش از 200 میلیون دلار در سال خواهد شد.
جشنی افزود: این گام های برجسته نشان می دهد فرزندان ملت در این صنعت پیام سال گذشته مقام معظم رهبری مبنی بر کار مضاعف و همت مضاعف را به گوش جان شنیده اند و با عزم خود زمینه کاهش وابستگی این صنعت را به خارج فراهم کرده اند.
وی با اشاره به حضور رئیس جمهور در برنامه افتتاح طرح های پتروشیمی و دیدار با مدیران ارشد این صنعت در سال گذشته و تاکید ایشان بر دست یابی به دانش فنی در زمینه اکتشاف، بهره برداری و فرآوری منابع نفت و گاز افزود: امروز می توان معرفی این دستاوردها را نشانی از توجه جدی مدیریت و کارکنان صنعت پتروشیمی به سیاست های تدوینی نظام در خصوص تکیه بر توانمندی داخلی و دست یابی روز افزون به استقلال صنعتی دانست.
وی افزود: امیدواریم در سال جدید که توسط مقام معظم رهبری سال جهاد اقتصادی نام گذاری شده است شاهد حرکت های جهادگونه در همه بخشهای صنعت نفت به ویژه در زمینه تولید دانش فنی باشیم.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی