اتمام 678 پروژه پژوهشی در صنعت پتروشیمی

اتمام 678 پروژه پژوهشی در صنعت پتروشیمی
(شنبه ۲۷ فروردین ۱۳۹۰) ۱۷:۳۱

مدیر دفتر پژوهش و فن‌آوری و رئیس مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری ‌ در ارتباط با عملکرد این شرکت در بخش پژوهش گفت: هم اکنون 51 پروژه پژوهشی در دست اجرا و 678 پروژه نیز به اتمام رسیده است.

مجید دفتری،  روز شنبه در همایش فرصت‌های سرمایه گذاری صنعت پتروشیمی که درحاشیه نخستین روز برگزاری شانزدهمین نمایشگاه بین المللی نفت،گاز،پالایش وپتروشیمی برپا شد،تعداد دانش‌های فنی توسعه داده شده ازسوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی را شش طرح عنوان کرد و گفت: در سال گذشته تعداد هشت پایلوت بهره‌برداری شد و هم اکنون 14 دانش فنی در دست اجرا است.
به گفته ی وی در این مدت 16 قرارداد با سایر مجتمع‌های پتروشیمی منعقد و همچنین 11 خدمت پژوهشی به مشتریان این خدمات ارایه شده است.
وی افزود: در شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکنون 126 اختراع داخلی و خارجی به ثبت رسیده و همچنین در این مدت 553 مقاله نیز منتشر شده است.
مدیر دفتر پژوهش و فن‌آوری و رئیس مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری ‌ کل تعداد پروژه‌های خاتمه یافته تا سال‌1385 را 201 طرح عنوان کرد و گفت: این در حالی است که تنها در سال 1389 تعداد 84 پروژه در این بخش به اتمام رسید.
دفتری تعداد کل پروژه‌های خاتمه یافته در صنعت پتروشیمی را 678 طرح عنوان کرد و افزود: در سال گذشته 50 مقاله در این بخش ارایه شد که با این تعداد، کل مقالات ارایه شده در این زمینه به 553 مقاله می‌رسد.
وی تعداد اختراعات ثبت شده داخلی از سال 1384 تاکنون را 123 اختراع عنوان کرد و گفت: علاوه بر اختراعات داخلی،سه اختراع نیز در بخش خارجی به ثبت رسیده و چهار اختراع نیز در حال ثبت خارجی است.
مدیر دفتر پژوهش و فن‌آوری و رئیس مرکز تهران شرکت پژوهش و فناوری ‌ تبدیل شدن به یک مرکز پیشتاز در تراز جهانی و نخست در منطقه در زمینه پژوهش، توسعه و خلق فناوری های کاربردی پلیمر، کاتالیست، فرایند و سایر حوزه‌های مرتبط با صنعت پتروشیمی با تاکید بر مشتری محوری و سودآوری را از جمله اهداف شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی عنوان کرد.
وی گفت: با تکمیل کردن زیر ساختهای سازمانی لازم از قبیل آزمایشگاه‌ها، واحدهای پیشتاز، کارگاه‌های عملیاتی و دیگر تسهیلات ضروری برای فعالیت‌های توسعه پژوهش و فناوری این اهداف در دسترس خواهد بود.
دفتری ایجاد یک سیستم مدیریت و ساختار شفاف و یکپارچه به منظور بهره‌برداری موثر و کارا از توان بالقوه پژوهشی و همچنین توسعه همکاریهای پژوهشی مشترک مبتنی بر اصول مدون در نظامنامه پژوهشی با موسسات داخلی و بین‌المللی و انتخاب و تصویب پروژه‌های هدفمند با زمانبندی مشخص و تشکیل تیم‌های پژوهشی را از جمله راهبرد‌های دیگر این شرکت عنوان کرد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی