مهندس بیات در دیدار با امام جمعه بوشهر:

هدف ما دست یابی به ظرفیت 55 میلیون تن محصول در عسلویه در سال 94 است

هدف ما دست یابی به ظرفیت 55 میلیون تن محصول در عسلویه در سال 94 است
(یکشنبه ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۰) ۱۳:۵۷

مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: مجتمع‌های پتروشیمی واقع در عسلویه سال گذشته 10 میلیون تن محصول به ارش 6 میلیارد دلار و 200 میلیون دلار صادر کردند.

مهندس عبدالحسین بیات در دیدار  مدیران عامل شرکت های پتروشیمی حاضر در عسلویه با نماینده ولی فقیه و امام جمعه بوشهر افزود: سال گذشته مجموعه تولیدات صنایع پتروشیمی به 40 میلیون تن رسید که از این میزان 16 میلیون و 300 هزار تن در عسلویه تولید شده است.
وی ظرفیت نصب شده پتروشیمی در عسلویه را 22 میلیون تن دانست و افزود: برنامه و تلاش ما این است که میزان تولید را به ظرفیت نصب شده برسانیم.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی همچنین از راه اندازی واحدهای جدید با ظرفیت 6 میلیون و 500 هزار تن در سال جدید خبر داد و افزود: در میان این مجتمع ها پتروشیمی کاویان قرار دارد که نماد توانمندی متخصصان داخلی است و به غیر از لیسانس، همه کارهای آن توسط متخصصان ایرانی انجام شده است.
مهندس بیات از برنامه شرکت ملی صنایع پتروشیمی برای ایجاد24 طرح جدید با 27 میلیون تن ظرفیت در برنامه پنجم خبر داد و افزود: از این میان این طرح ها قرارداد تجاری 6 طرح نیز منعقد شده است.
وی افزود: براساس برنامه ریزهای انجام شده پتانسیل تولیدات در منطقه عسلویه در سال 94 به 55 میلیون تن ظرفیت و 32 میلیارد دلار در آمد سالانه خواهد رسید.
مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی هدف‌گذاری پتروشیمی را استفاده از نیروی انسانی بومی دانست و افزود: از سال 1385 تاکنون تلاش شده است تا حد ممکن از نیروی انسانی بومی در طرح ها و مجتمع های پتروشیمی استفاده شود.
در ابتدای این دیدار مدیران عامل مجتمع های مختلف پتروشیمی حاضر در عسلویه گزارشی از عملکرد مجتمع خود در سال گذشته ارائه کردند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی