با تلاش متخصصان داخلی انجام شد

استقرار برج استریپر سولفورزدایی در پتروشیمی نوری

استقرار برج استریپر سولفورزدایی در پتروشیمی نوری
(دوشنبه ۹ خرداد ۱۳۹۰) ۱۴:۱۱

رئیس مجتمع پتروشیمی نوری از انتقال و استقرار برج استریپر (Stripper) واحد سولفورزدایی در محل سایت این پتروشیمی خبر داد و افزود: این برج با توان مهندسان داخلی کشور و با رعایت استانداردهای روز جهان ساخته شده است.

به گزارش روابط عمومی پتروشیمی نوری(برزویه) مهندس فدایی با اشاره به مشخصات این فنی برج گفت: این برج به طول 42 متر به صورت یک تکه ،به وزن 107 تن و قطر 3.35 متر برای نصب در واحد 950 (سولفورزدایی) شرکت پتروشیمی نوری (برزویه) ساخته شده است .
مدیر پروژه سولفورزدایی پتروشیمی نوری یادآور شد: برج یاد شده که توسط یک شرکت داخلی ساخته شده است به صورت زمینی از کرج تا بندر عباس حمل و سپس از طریق دریا به بندر عسلویه انتقال یافت و در محل مورد نظر در سایت مجتمع پتروشیمی نوری واقع در فاز یک پتروشیمی منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، مستقر شد.
فدایی بیان کرد: واحد سولفورزدایی برش سبک این مجتمع، با ظرفیت 904 هزار تن در سال در حال ساخت و نصب مکانیکی است و تاکنون 90 درصد تجهیزات آن وارد مجتمع شده است. این واحد تحت لیسانس شرکت Axens فرانسه بوده و شرکت مهندسین مشاور سازه پیمانکار بخش مهندسی و خرید(EP) و شرکت مهندسی ساختمانی میسان نیز پیمانکار بخش ساخت و نصب مکانیکی (C) آن می باشد.
 فدایی تصریح کرد : بخش مهندسی و خرید (EP) این پروژه تقریبا پایان یافته و در بخش ساخت و نصب مکانیکی نیز از  28 درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است که بر اساس برنامه زمان بندی، تیرماه 1391 واحد سولفورزدایی به مرحله راه اندازی می رسد.
رئیس مجتمع و عضو هیئت مدیره شرکت پتروشیمی نوری افزود: این پتروشیمی بزرگترین تولید کننده مواد آروماتیک در جهان است که طرح واحد سولفورزدایی جهت شیرین سازی ترکیبات سبک (LTE) این مجتمع احداث شده و نقش بسزایی در رسیدن به ظرفیت اسمی تولید مجتمع ( 5/4 میلیون تن در سال ) خواهد داشت .

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی