علی آبادی در حاشیه سفر به عسلویه:

برنامه ایران برای توسعه پرشتاب‌تر پارس جنوبی اعلام می‌شود

برنامه ایران برای توسعه پرشتاب‌تر پارس جنوبی اعلام می‌شود
(شنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۰) ۱۳:۲۳

مهندس محمد علی آبادی درباره توسعه پرشتاب پروژه های پارس جنوبی با هدف برداشت گاز از این میدان مشترک گفت: در آینده برنامه خود را برای جبران عقب ماندگی نسبت به شریک قطری اعلام خواهیم کرد.

به گزارش نیپنا، سرپرست وزارت نفت پیش از ظهر امروز (شنبه 28 خرداد) در حاشیه سفر به پایتخت گاز ایران در جمع خبرنگاران با اشاره به تاکید ویژه مقام معظم رهبری در خصوص توسعه پارس جنوبی و اهمیت برداشت از آن، تصریح کرد: با توجه به این راهبرد باید تمام توانایی خود را برای توسعه همه جانبه این میدان مشترک به کار گیریم.
مهندس محمد علی آبادی در حاشیه بازدید از پروژه های در حال اجرای پارس جنوبی گفت: در بازدید امروز کارهای مهندسی و فنی، این پروژه ها بررسی شد و تلاش می شود با پیگیری های منظم، این پروژه ها در قالب برنامه زمان بندی شده پیش رود.
وی درباره توسعه سرمایه گذاری در منطقه پارس جنوبی گفت: هم اکنون نظام جمهوری اسلامی ایران به منطقه پارس جنوبی توجه ویژه دارد و بر اساس برنامه ها عسلویه در آینده سکوی پرش اقتصادی کشور خواهد بود.
سرپرست وزارت نفت یادآور شد: باید از همه امکانات کشور برای سرمایه گذاری در پارس جنوبی استفاده کینم و از بخش های خارجی نیز برای جذب منابع مالی در این بخش بهره مند شویم.
وی گفت: هم اکنون برای توسعه بیش از پیش پارس جنوبی، پیمانکاران پروژه های این میدان را بخشی از خانواده صنعت نفت می دانیم و به یقین، نهایت توجه و همراهی را با همه پیمانکاران، به ویژه کسانی که در نفت سرمایه گذاری می کنند را خواهیم داشت.  

اکثر اعضای اوپک موافق نظر ایران برای حفظ سقف تولید بودند
سرپرست وزارت نفت درباره آخرین نشست اوپک در وین گفت: این نشست بازده خوبی داشته است و بیشتر کشورهای عضو در کنار ایران قرار گرفته اند و متقاعد شده اند که نباید با وضعیت کنونی بازار، سقف تولید نفت را افزایش داد، زیرا این موضوع به زیان کشورهای تولید کننده است.
وی افزود: به جز عربستان و تا حدودی امارات و کویت، همه کشورهای عضو اوپک با نظر ایران برای حفظ تولید اوپک موافق بودند.
سرپرست وزارت نفت در باره نشست آینده اوپک با اتحادیه اروپا به عنوان یکی از مصرف کنندگان اصلی نفت خام گفت: نشست اوپک با اتحادیه اروپا در واقع نشست میان تولیدکنندگان و مصرف کنندگان عمده نفت خام جهان است که ماه آینده برگزار خواهد شد و در این نشست دو طرف مسائل مربوط به خود را مطرح خواهند کرد که البته تلاش می شود با محوریت نقاط مشترک دو طرف انجام شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی