مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی تاکید کرد:

ضرورت توسعه صنعت پتروشیمی همگام با توسعه فازهای پارس جنوبی

ضرورت توسعه صنعت پتروشیمی همگام با توسعه فازهای پارس جنوبی
(یکشنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۰) ۱۱:۴۳

معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی بر ضرورت توسعه صنعت پتروشیمی هماهنگ با توسعه فازهای پارس جنوبی تاکید کرد.

به گزارش نیپنا، مهندس بیات در نشست هم اندیشی مدیران عامل شرکت های نفت، گاز و پتروشیمی مستقر در منطقه پارس جنوبی که با حضور مهندس علی آبادی، سرپرست وزارت نفت عصر دیروز شنبه 28 خرداد برگزار شد، گفت: در حال حاضر ظرفیت تولید محصولات پتروشیمی در کشور سالانه 51 میلیون تن است.
وی با بیان اینکه این ظرفیت در طول 46 سال گذشته به دست آمده است، از افزایش آن به 100 میلیون تن در پایان برنامه پنجم خبر داد.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی اظهار داشت:  بدین ترتیب ظرفیت تولیدات پتروشیمی کشور در چهار سال آینده صد درصد افزایش می یابد.
به گفته وی 40 درصد از افزایش 50 میلیون تنی ظرفیت تولید در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس صورت می گیرد که نیازمند بیش از 23 میلیارد دلار سرمایه گذاری است.
مهندس بیات با اشاره به ایجاد اشتغال در نتیجه توسعه صنعت پتروشیمی افزود: امیدواریم این صنعت بتواند طی 5 سال آینده 30 هزار شغل ایجاد کند.
وی به زیرساخت های لازم در آزاد سازی زمین های معارض دار اشاره و تاکید کرد: به دلیل اینکه در عسلویه با کمبود زمین رو به رو هستیم، داشتن نگاه کلان به این موضوع ضروری است.
مدیر عامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی گفت: هماهنگی بیشتر گمرک منطقه پارس جنوبی برای ترخیص تجهیزات طرح های پتروشیمی از دیگر مواردی است که در تسریع اجرای پروژه ها و پیشبرد صنعت ضروری است.
بیات قیمت خوراک را یکی از مهم ترین و تاثیرگذارترین انگیزه های بخش خصوصی داخلی و خارجی برای سرمایه گذاری در صنعت پتروشیمی خواند و تصریح کرد: ثابت ماندن قیمت خوراک صنایع پتروشیمی ضروری است.
وی افزود: تعمیرات اساسی فاز 2 پارس جنوبی باید با هماهنگی شرکت های مستقر در منطقه صورت گیرد تا با مشکل کمبود خوراک مواجه نشوند.
وی خواستار تضمین تامین خوراک صنایع پتروشیمی‌ شد و خاطر نشان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های دقیق مقادیر خوراک مجوز داده شده به صنعت پتروشیمی تخصیص یابند.
معاون وزیر نفت در امور پتروشیمی تامین آب مناطق مسکونی عسلویه و شهرک پردیس را ضروری دانست و تاکید کرد: در تلاش هستیم با افزایش سطح استاندارد رفاه عمومی و مردم منطقه ، مسیر اعتلای این صنعت را بیش از بیش هموارتر کنیم.
تسریع در تکمیل بیمارستان مجهز به بخش سوانح و سوختگی عسلویه از دیگر مواردی بود که مهندس بیات در این نشست بر آن تاکید کرد.
گفتنی است؛ مهندس علی آبادی، در نخستین سفر خود در کسوت سرپرستی وزارت نفت، دیروز شنبه 28 خرداد از مجتمع پتروشیمی نوری و طرح پتروشیمی کاویان بازدید کرد.
بازدید از مجتمع پتروشیمی دماوند، طرح سرویس های جانبی فاز دوم پتروشیمی در منطقه عسلویه، از دیگر برنامه های صبح امروز سرپرست وزارت نفت است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی