سرپرست وزارت نفت:

گاز در آینده نه چندان دور جایگزین نفت می شود

گاز در آینده نه چندان دور جایگزین نفت می شود
(یکشنبه ۵ تیر ۱۳۹۰) ۰۹:۲۶

محمد علی آبادی با بیان اینکه گاز در آینده نه چندان دور جایگزین نفت خواهد شد،بر توجه به سرمایه گذاری ویژه در این بخش تاکید کرد.

سرپرست وزارت نفت بعد از ظهر امروز (شنبه چهارم تیرماه) در نخستین همایش مدیران ارشد و روسای حراست شرکت ملی گاز ایران،افزود: گازطبیعی یکی از پایه های اصلی و موثر در اقتصاد کشور، اشتغال زایی و صدور تولیدات ثانویه است که با سرمایه گذاری ویژه در این بخش می توان خیز بلندی برداشت.
وی با تاکید براین که سرمایه گذاری و تامین منابع آن از جمله وظایف و اولویت های کاری وزارت نفت خواهد بود که پیگیری خواهد شد، اظهار داشت: با سرمایه گذاری داخلی و خارجی، همچنین استفاده از روش های مختلفی که در این زمینه تعریف شده است، می توان این خیز بلند را برداشت.
مهندس علی آبادی با بیان این که در پارس جنوبی سرمایه گذاری عظیم و عاقلانه ای در حال شکل گیری است، تصریح کرد: به طور حتم خیز مهمی در صنعت گاز کشور برداشته شده است و این روند می بایست ادامه یابد.
سرپرست وزارت نفت گفت: نیاز جهان به گازطبیعی، نیاز داخلی، مجرای عمیق تولیدی که پشت سر این حامل انرژی قرار دارد، به طور حتم به سمت و سویی سوق خواهد یافت که گاز در آینده  نه چندان دوری جای نفت را بگیرد و ایران نیز با بهره مندی از این موهبت الهی می تواند تامین کننده بخش از انرژی جهان باشد.
وی جایگاه صنعت نفت و گاز کشور را رفیع خواند و گفت: دیدگاه همه مدیران صنعت نفت این است که اقتصاد نباید متکی به نفت باشد و برای عبور از این مسیر، پس از انقلاب جهش های چشمگیری انجام شده است که باید تداوم یابد و همچون کشورهای موفق دنیا که برپایه های علم محوری، صدور خدمات فنی و مهندسی و اینگونه موارد حرکت کرده اند، گام برداشت.
مهندس علی آبادی گفت: هنوز کشورهایی هستند که از نفت برداشت می کنند ولی فناوری آن را در زمینه های مختلف (شناسایی میدان های نفت و گاز، پالایش و ...) در اختیار ندارند، لیکن ایرانی کشوری است که در این حوزه ها توانسته است خیز بلندی بردارد و این انحصار را تا حدود زیادی بشکند.
سرپرست وزرات نفت گفت: امروز صنعت نفت و گاز ایران به نقطه ای رسیده است که اگر حرکت نهایی را انجام دهد و در قله ترقی قرار گیرد، راه های رشد و تعالی را با شتاب خواهد پیمود.
به گزارش شانا، وی همچنین درباره فعالیت های انجام شده دربخش گاز کشور نیز گفت: شاخص 62 درصدی سهم گاز در سبد انرزی کشور، شاخص مهمی است و تاثیر بسزایی در اقتصاد کشور دارد و این مهم نشانگر آن است که باید به سرمایه گذاری در این بخش توجه ویژه ای شود.
سرپرست وزارت نفت درباره برون سپاری فعالیت های شرکت های گاز استانی به بخش خصوصی نیز گفت: یکی از عواملی که می تواند توسعه اقتصادی کشور را به همراه داشته باشد واگذاری فعالیت ها به بخش خصوصی و سبک کردن بدنه دولت است، اما لازم است گام های اولیه برای این کسب این تجربه مهم سبک برداشته شود و پس از دریافت نتایج و رفع اشکالات احتمالی،این روند را شتاب داد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی