مهندس علی‌آبادی:

روابط عمومی تلفیقی از تخصص و هنر است

روابط عمومی تلفیقی از تخصص و هنر است
(سه شنبه ۱۴ تیر ۱۳۹۰) ۱۰:۲۴

سرپرست وزارت نفت گفت: امروزه روابط عمومی به کاری تخصصی تبدیل شده است و این تخصص در تعریفی کامل و جامع از جنس هنر است.

به گزارش نیپنا، مهندس محمد علی‌آبادی در اختتامیه دومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر صنعت نفت که بعداز ظهر دیروز (دوشنبه 13 تیر 1390) در باشگاه شماره یک نفت برگزار شد، افزود: روابط عمومی همچنین از جنس اخلاق، ادب و معرفت، امانتداری و امروزه از جنس صنعت است.
وی اظهار داشت: امانتداری، ایجاد اخبار امیدبخش و سازنده و رساندن اخبار دقیق و صادقانه به جامعه از جمله وظایف روابط عمومی است و به‌طور کلی داشتن ارتباطات سالم، منطقی، عالمانه، دوستانه و مشفقانه هر مدیری با جامعه‌ای که در آن کار می‌کند یک ضرورت است.
مهندس علی‌آبادی با اشاره به اینکه در دنیای امروزی سرعت انتقال داده‌ها در جهان بسیار توسعه پیدا کرده است، گفت: در حال حاضر سیستم انتقال اخبار بسیار متفاوت و متعدد شده‌‌اند.
سرپرست وزارت نفت افزود: در کنار ده‌ها هزار متخصص صنعت نفت که در سراسر کشور در حال فعالیت هستند، تشکیلاتی با عنوان روابط عمومی است که رویدادها، اخبار و اقدامات انجام شده را پردازش کرده و به گوش مردم ایران و جهان می‌رساند.
علی آبادی با تاکید بر اینکه کسانی که در محیط رسانه فعالیت می‌کنند باید در مسیر مستقیم حرکت کنند و منحرف نشوند، اظهار داشت: خبر رسانی یک شمشیر دو لبه است و امانتی است که باید دقیق و درست انجام شود.
وی  ارتباطات داخلی و بیرونی سازمان را وظیفه روابط عمومی برشمرد و بیان کرد: برای تقویت هرچه بهتر ارتباطات برون سازمانی، روابط عمومی باید با روش‌هایی نظیر افکار سنجی و نگرش سنجی، دیدگاه مردم نسبت به سازمان را بررسی و تحلیل کند.
سرپرست وزارت نفت بر اهمیت داشتن یک روابط عمومی قوی و ذهن توانمند ارتباطی در موفقت هر فرد و سازمان تاکید کرد و افزود: به‌هیچ وجه نمی‌توان منکر نقش موثر و قدرتمند روابط عمومی در فعالیت‌های مختلف و حتی اداره یک کشور شد.
مهندس علی آبادی خاطر نشان کرد: مقام معظم رهبری به عنوان یک الگو، در ارتباط با مردم رفتار، گفتمان و اخلاقی دارند که یکی از دلایل دلبستگی ملت به ایشان است. همچنین در طول 6 سال گذشته، روابط عمومی و ارتباطات بیشترین نقش را در موفقیت دکتر احمدی نژاد رئیس‌جمهور در جذب همت و همکاری سایرین داشته است.
گفتنی است؛ در دومین جشنواره روابط عمومی‌های برتر صنعت نفت، 116 روابط عمومی با ارسال بیش از 5 هزار و 526 اثر حضور یافتند که آثار ارسالی به این جشنواره در سه سطح شرکت‌های‌ اصلی، شرکت‌های با گستره فعالیت‌های ملی و شرکت‌های با گستره فعالیت‌های استانی داوری شده‌اند.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی