مدیرعامل منطقه ویژه پارس:

زیرساخت های آموزش کارکنان پارس جنوبی در حال شکل گیری است

زیرساخت های آموزش کارکنان پارس جنوبی در حال شکل گیری است
(چهارشنبه ۲۲ تیر ۱۳۹۰) ۱۱:۱۸

سید پیروز موسوی از بسیج همگانی برای آموزش نیروهای مورد نیاز فازهای پارس جنوبی خبر داد و تصریح کرد: زیرساخت های بنیادین آموزش کارکنان مورد نیاز پارس جنوبی در حال شکل گیری است.

به گزارش نیپنا، موسوی در نشست با مدیران دانشگاه صنعت نفت افزود: امروز تحول بنیادین که لازمه تامین زیرساخت های مورد نیاز پارس جنوبی است در حوزه آموزش کارکنان صنعت نفت و نیروهای مورد نیاز فازهای و پروژه های در حال انجام این منطقه مهم عملیاتی در حال شکل گیری است.
موسوی ادامه داد: این نظام آموزشی در دو برنامه کوتاه مدت و بلند مدت تدوین شده است که در گام نخست و در قالب یک برنامه کوتاه مدت و پرشتاب، نیروهای مورد نیاز فازهای باقیمانده پارس جنوبی که هم اکنون به مرحله سیویل نزدیک شده است، دوره های آموزشی لازم را طی خواهند کرد.
وی گفت: تمرکز و اولویت طرح آموزش نیروهای بومی جهت تحقق کامل مصوبه هیات دولت مبنی بر جذب 50 درصد نیروهای بومی است؛ در این زمینه دوره های تخصصی آموزش جوش، قالب بند، داربست بند و آرماتور بند در مراکز فنی و حرفه ای شهرستان های استان بوشهر در حال راه اندازی است.
مدیرعامل منطقه ویژه تصریح کرد: پارس جنوبی به مثابه یک دانشگاه بزرگ می تواند در آموزش نیروهای مورد نیاز صنعت نفت، گاز و پتروشیمی کشور نقش اساسی ایفا کند؛ از این رو تلاش خود را برای ایجاد فضاهای آموزش عالی در این حوزه که همپیای کسب تجربه، تخصص و تبحر نیروها، میزان دانش تئوری و آکادمیک آنان نیز افزایش یابد، متمرکز کرده ایم.
بر اساس گزارش پایگاه اطلاع رسانی منطقه ویژه پارس، موسوی افزود: با ایجاد مراکز آموزش عالی در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، فصل تازه ای در توسعه پارس جنوبی باز شده است که نتیجه آن علاوه بر اعتلای سطح کیفی دانش کارکنان صنعت نفت، پر کردن خلاء جذب نیروهای آموزش دیده و متخصص مورد نیاز فازهای در حال ساخت پارس جنوبی است.
وی، حضور دانشگاه صنعت نفت در پارس جنوبی را فرصت بسیار مناسب برای صنعت نفت خواند و تصریح کرد: قابلیت های زیادی در حوزه آموزش نیروها در این منطقه وجود دارد که دانشگاه صنعت نفت می تواند با حضور در این منطقه به افزایش تجربه، تبحر و تخصص نیروها کمک کند.
موسوی با بیان اینکه برگزاری دوره های آموزشی در سال جاری در منطقه ویژه پارس افزایش چشمگیری داشته است افزود: مرکز همایش های بین المللی خلیج فارس در منطقه ویژه محل برگزاری دوره های مختلف آموزشی تعیین شده است؛ ضمن اینکه دوره های آموزشی نیروهای مورد نیاز پارس جنوبی نیز با همکاری اداره کل فنی و حرفه ای استان بوشهر در هفت مرکز فنی وحرفه ای در شهرستان های این استان برگزار خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی