شرکت بازرگانی پتروشیمی کسب کرد

رتبه برتر جشنواره توسعه اقتصادی چین و فرصتهای آن برای بنگاه های اقتصادی

رتبه برتر جشنواره  توسعه اقتصادی چین و فرصتهای آن برای بنگاه های اقتصادی
(شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۰) ۱۱:۲۳

شرکت بازرگانی پتروشیمی با دریافت لوح سپاس و تندیس زرین کار آفرینی ، موفق به کسب رتبه برتر جشنواره "کنفرانس توسعه اقتصادی چین و فرصت‌های آن برای بنگاه های اقتصادی، بازرگانان و کارآفرینان ایران" شد.

در لوح تقدیرو تندیس که از سوی رئیس دانشکده کار آفرینی دانشگاه تهران و رئیس کنفرانس به مدیر عامل  شرکت بازرگانی پتروشیمی اعطاء شده آمده است : به پاس کسب رتبه برتر در جشنواره کنفرانس توسعه اقتصادی چین و فرصتهای آن برای بنگاه های اقتصادی ، بازرگانان و کار آفرینان ایران  لوح سپاس توسعه تجارت برابر ایران و چین به شرکت بازرگانی پتروشیمی اهدا میگردد.
در این کنفرانس سفیر چین در سخنرانی خود  با اشاره به اینکه صادارت چین به ایران به رقم 11 میلیارد و 100 میلیون دلار و واردات چین از ایران به 18 میلیارد و 300 میلیون دلار رسیده است افزود: در حالی که پیش از این حجم مبادلات دو جانبه ایران و چین فقط پنج میلیون و 980 هزار دلار بود در سال 2010 میلادی با چهار هزار و 900 برابر افزایش به 29 میلیارد و 400 میلیون دلار رسیده است.
به گفته سفیر چین تا پایان سال 2010 میلادی سرمایه گذاری مستقیم چین در ایران به 675 میلیون دلار رسید و در چهار ماه اول امسال این مبلغ به 178 میلیون دلار رسیده و 48.3 درصد افزایش پیدا کرده است.
رضوی رییس کنفرانس تجارت برابر ایران و چین هم در این جشنواره عمده صادرات ایران به چین را شامل مواد اولیه و واسطه ای با ارزش افزوده پایین نظیر مواد معدنی، محصولات پتروشیمی، شیمیایی و پلاستیکی اعلام کرد .اسدا... عسگراولادی ـ رییس اتاق بازرگانی و صنایع ایران و چین ـ هم گفت: تراز تجاری ایران با چین با احتساب صادرات نفت مثبت است اما با توجه به روند رو به رشد صادرات نسبت به واردات، در آینده نه چندان دور می توان انتظار داشت که حتی بدون احتساب نفت نیز تراز تجاری ایران با چین مثبت شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی