رکورد تولید اتیلن در پتروشیمی جم شکسته شد

رکورد تولید اتیلن در پتروشیمی جم شکسته شد
(سه شنبه ۴ اَمرداد ۱۳۹۰) ۰۸:۵۱

با آماده‌سازی واحد الفین و نصب Oriflce برای دریافت خوراک مجتمع پتروشیمی جم موفق شد با تولید 160 تن اتیلن در ساعت (روزانه 3 هزار و 840 تن) رکورد تولید این محصول را به خود اختصاص داد.

مجتمع پتروشیمی جم صاحب عنوان بزرگ ترین تولیدکننده اتیلن در جهان، تولیدکننده متنوع‌ترین پلی‌الفین‌ها و کاملترین زنجیره تولید محصولات است.
استفاده از فناوری‌های روزآمد و انتخاب ظرفیت‌ها در مقیاس جهانی نیز، از مواردی است که در طراحی و ساخت دیگر واحدهای تولیدی مجتمع مدنظر قرار گرفته است.بر اساس بازنگری نهایی بودجه مصوب، برآورد کل سرمایه گذاری اجرای طرح شامل 1،585 میلیون دلار بودجه ارزی و 11.185 میلیارد ریال بودجه ریال است؛ افزون‌بر این در همسویی با اهداف و سیاست‌های خصوصی‌سازی در کشور 25.8 از سهام این شرکت به شرکت سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، 24.5 درصد به شرکت سرمایه‌گذاری صندوق بازنشستگی کشوری، 23 درصد به صندوق بازنشستگی کشوری، 15 درصد به شرکت کارگزاری سهام عدالت، 9.2 درصد به سازمان تامین اجتماعی نیروهای مسلح، 2.5 درصد به شرکت ملی صنایع پتروشیمی واگذار شده است.
واحد الفین مجتمع پتروشیمی جم، ظرفیت تولید یک میلیون و 320 هزار تن اتیلن و 306 هزار تن پروپیلن را در سال دارد و اجرای این پروژه در چنین مقیاسی، یکی از دستاوردهای مهم در صنعت پتروشیمی کشور به شمار می آید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی