مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران خبر داد:

انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی در آینده نزدیک

انتشار 5 هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت پارس جنوبی در آینده نزدیک
(یکشنبه ۱۶ اَمرداد ۱۳۹۰) ۱۲:۳۳

مهندس احمد قلعه بانی گفت: با کسب مجوزهای لازم، به زودی پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی برای تامین مالی میدان های مشترک از جمله پارس جنوبی منتشر خواهد شد.

معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران در گفت و گو با خبرنگار شانا از جذب 2.7 میلیارد یورو معادل 4 میلیارد دلار در قالب انتشار اوراق مشارکت ارزی در پارس جنوبی در چهار ماه نخست امسال خبر داد و گفت: با کسب مجوزهای لازم، به زودی پنج هزار میلیارد تومان اوراق مشارکت ریالی میدان های مشترک به خصوص پارس جنوبی منتشر خواهد شد.
وی تصریح کرد: کل منابع مالی جذب شده از طریق اوراق مشارکت ارزی در سال جاری (4 میلیارد دلار) به همراه بیش از یک میلیارد دلار دیگر از منابع داخلی شرکت ملی نفت ایران در پروژه های پارس جنوبی سرمایه گذاری شده است.

سرمایه گذاری 15 میلیارد دلاری در پارس جنوبی

مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران گفت: تا پایان سال جاری بیش از 15 میلیارد دلار در پروژه های پارس جنوبی سرمایه گذاری خواهیم کرد.
وی با بیان این که بیش از 120 میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت در حال اجراست، گفت: سال گذشته بیش از 18 میلیارد دلار در این پروژه ها منابع مالی جذب شد، در حالی که سال های 86 تا 88 به طور متوسط سالانه 9.3 میلیارد دلار سرمایه گذاری شده؛ از این رو سال گذشته روند سرمایه گذاری در صنعت نفت، روبه رشد بوده است.
مهندس قلعه بانی با اعلام این که امسال و سال آینده بیش از 100 میلیارد دلار پروژه در صنعت نفت از سوی هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران تصویب و برای اجرا به شرکت های زیرمجموعه ابلاغ خواهد شد، گفت: به دلیل محدودیت منابع مالی، سرمایه مورد نیاز برای این پروژه ها را به صورت فاینانس، بیع متقابل و از طریق منابع داخلی تامین می کنیم.
وی درباره تامین منابع مالی برای فازهای 12 و 19 میدان گازی پارس جنوبی گفت: هم اکنون این فازها هیچ گونه مشکلی در زمینه تامین منابع مالی ندارند.
مدیرعامل شرکت ملی نفت ایران همچنین در باره افزایش تولید نفت گفت: با وارد مدار شدن طرح افزایش تولید نفت از میدان قدیمی مسجد سلیمان به میزان 25 هزار بشکه در روز، به زودی کاهش تولید نفت ایران به خوبی جبران خواهد شد.
وی در باره میزان تولید نفت افزایش آن در سال های آینده گفت: تا پایان برنامه پنجم توسعه یک میلیون و 100 هزار بشکه به تولید کنونی نفت خام ایران افزوده خواهد شد.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی