با تلاش و سرعت عمل به موقع واحد HSEQ

خطر نشت بخارات آمونیاک پتروشیمی پردیس مهار شد

خطر نشت بخارات آمونیاک پتروشیمی پردیس مهار شد
(دوشنبه ۱۷ اَمرداد ۱۳۹۰) ۱۳:۳۶

با تلاش و سرعت عمل به موقع متخصصان و مهندسان مجتمع پتروشیمی پردیس و مهار شدن نشتی مخزن A آمونیاک ، خطر ناشی از بخارات این مخزن مهار و تحت کنترل درآمد.

به گزارش نیپنا، بامداد امروز (17 مرداد) به دلیل افزایش فشار و دفرم شدن بخش کوچکی از جداره بیرونی مخزن A آمونیاک پتروشیمی پردیس 1 در ناحیه سقف و پارگی جزیی محل جوش، منجر به نشت آمونیاک با فشار 50 میلی بار شد.
براساس گزارش ستاد مدیریت بحران منطقه عسلویه، هم اکنون با تلاش پرسنل عملیاتی و واحد HSEQ این مجتمع پتروشیمی، ضمن مهار و کنترل خطر نشت بخارات آمونیاک ، محتویات مخزن به سرعت در حال تخلیه است .
براساس این گزارش، واحدهای آمونیاک واوره مجتمع پتروشیمی پردیس به صورت نرمال در مدار تولید قرار دارند و خوشبختانه این حادثه هیچ تاثیری در برنامه تولید واحدهای این مجتمع نداشته است.
همچنین این گزارش می افزاید، به علت  وزش باد در منطقه و خطر انتشار آمونیاک در منطقه و رعایت نکات ایمنی نیروهای غیرفنی پتروشیمی های همجوار مجتمع پتروشیمی پردیس از منطقه خارج شده اند.
شایان ذکر است، خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است.
مجتمع پتروشیمی پردیس بعنوان یکی از بزرگترین تولید کننده آمو نیاک و اوره در جهان در منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس جنوبی دربخش عسلویه استان بوشهر واقع است.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی