جذب نیروهای بومی، اولویت صنعت پتروشیمی در خوزستان

جذب نیروهای بومی، اولویت صنعت پتروشیمی در خوزستان
(شنبه ۲۲ اَمرداد ۱۳۹۰) ۰۹:۳۵

مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، در مراسم تجلیل از خبرنگاران به مناسبت روز خبرنگار اظهار کرد: اعتقاد ما این است که برای جذب نیروهای انسانی مورد نیاز در بخش صنعت پایین‌دستی و میانی باید از نیروهای بومی استان استفاده کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، مدیرعامل این سازمان با تاکید بر این‌که پول این صنعت باید در استان گردش داشته باشد عنوان کرد: در صورت افزایش گردش مالی شرکت‌های پتروشیمی، شاهد توسعه استان خوزستان خواهیم بود.
علی یزدانی با اشاره به دستور مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی مبنی بر انتقال حسابهای شرکتهای دولتی پتروشیمی به منطقه تصریح کرد: به این شرکت‌ها تاکید شده که کالاهای مورد نیاز بخش صنعت را از استان خریداری کنند.
وی صنایع بالادستی همچون نفت،گاز، پتروشیمی، صنایع آلومینیوم و فولاد را از جمله صنایع انرژی­بر، دانست که ذاتا اشتغال زا نیستند.
مدیرعامل سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی ضمن تاکید بر لزوم  نگاه ملی به  مناطق آزاد و ویژه، نگاه منطقه ای را فاقد کارایی لازم برشمرد.
یزدانی با بیان این‌که صنعت پتروشیمی زنجیره پایین دست صنعت نفت است اظهار کرد: تاکنون 15 میلیارد دلار در منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی سرمایه گذاری شده است و حدود 43 درصد از ظرفیت کل پتروشیمی در کشور متعلق به این منطقه است.
وی با بیان اینکه سال گذشته 60 درصد از تولیدات پتروشیمی از کشور صادر و 40 درصد در داخل کشور مصرف شده است عنوان کرد: هنوز بستر لازم و کافی جهت جذب بیشتر تولیدات پتروشیمی و توسعه صنایع میانی و پایین دست این صنعت، در کشور ایجاد نشده است.
یزدانی گفت: سال گذشته حدود 16 میلیون و 440 هزار تن محصول در واحدهای پتروشیمی منطقه ویژه تولید و حدود پنج میلیون که 300 هزار تن آن به خارج از کشور صادر شد و پنج میلیون و 900 هزار تن آن نیز در داخل کشور مورد استفاده صنایع قرار گرفت. همچنین بیش از پنج میلیون تن دیگر نیز به عنوان مواد اولیه مورد استفاده مجتمع‌های پتروشیمی قرار گرفت.
وی افزود: با توسعه صنایع مکمل در پتروشیمی شامل صنایع میانی و پایین‌دستی در کنار این واحدها، به ازای هر شغل در صنایع بالادستی،  14شغل در صنایع میانی و پایین‌دستی ایجاد می شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی