پیشرفت کلی فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی به بیش از 56 درصد رسید

پیشرفت کلی فاز 12 میدان گازی پارس جنوبی به بیش از 56 درصد رسید
(دوشنبه ۲۴ اَمرداد ۱۳۹۰) ۱۱:۲۸

مهندس رسول فلاح نژاد از پیشرفت کلی 56.2 درصدی فاز 12 پارس جنوبی خبر داد و گفت: احداث خطوط لوله دریایی این فاز با پیشرفت 92 درصدی و مطابق برنامه انجام شده و ضمن اتمام مراحل نصب همه خطوط لوله دریایی، تنها اتصال این خط لوله ها به سکوها و تستهای نهایی خطوط باقی مانده است.

مجری طرح توسعه فاز 12 میدان مشترک گازی پارس جنوبی در شرکت نفت و گاز پارس در گفت و گو با خبرنگار شانا با بیان اینکه حفاری فاز 12 با داشتن دو دکل حفاری فعال، نزدیک به دو درصد از برنامه زمان بندی جلوتر است، گفت: این بخش از فاز 12 به میزان 60 درصد پیشرفت داشته است.
فلاح نژاد افزود: از 45 حلقه چاه این طرح، تا کنون 21 حلقه چاه تا سر مخزن گازی پارس جنوبی حفاری شده که از این تعداد سه حلقه چاه تکمیل شده و 11 حلقه چاه دیگر نیز، مراحل نهایی تکمیل را طی می‌کنند.
مجری فاز 12 پارس جنوبی افزود: کار حفاری 11 حلقه چاه از 12 حلقه چاه سکوی A این فاز برای تولید زودهنگام به پایان رسیده و پیگیری تکمیل بقیه چاه ها با تامین قبلی و به موقع تجهیزات درون چاهی و سرچاهی در دست اقدام است.
به گزارش شانا، با برنامه ریزی‌های شرکت نفت و گاز پارس، یک سکوی اقماری دیگر پس از اجرای جکت سوم به منظور جلوگیری از افت تولید احتمالی چاه ها در زمان بهره‌برداری و با هدف دستیابی کامل به تولید روزانه سه میلیارد فوت مکعبی گاز در فاز 12 نصب خواهد شد.
توسعه فاز 12 پارس جنوبی، بزرگ ترین پروژه پارس جنوبی است. ظرفیت تولید این فاز معادل 3 فاز پارس جنوبی است.
مدیر فاز 12 پارس جنوبی گفـت: هم اکنون بیش از 9 هزار نفر در این فاز مشغول به کار هستند که از این تعداد 7500 نفر در بخش خشکی مشغول هستند. سهم داخلی در اجرای این طرح نیز 65 درصد بوده که فراتر از تعهد 51 درصدی قراردادی میباشد.
وی افزود: پیش بینی شده است در مهرماه سال 1391 اولین بهره برداری از این طرح آغاز شود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی