درشورای پژوهشی وزارت نفت انجام شد

تصویب 29 طرح پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی

تصویب 29 طرح پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی
(شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۰) ۱۳:۳۵

فرزاد نژادبهادری از تصویب 29 طرح پژوهشی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی درشورای پژوهشی وزارت نفت خبر داد.

به گزارش روابط عمومی سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی، وی که مسئولیت پیگیری طرحهای پژوهشی سازمان را بر عهده دارد اعلام کرد: سبد آتی شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی شامل طرح هایی از کلیه شرکت های تابعه شرکت ملی صنایع پتروشیمی می باشد که در این میان 29 طرح پژوهشی به سازمان منطقه ویژه اقتصادی پتروشیمی تعلق دارد.
مدیر انرژی سازمان منطقه ویژه، افزود: در جلسه ای که با حضور دکتر مقدم، معاون پژوهشی وزارت نفت و نمایندگانی از دانشگاه و پژوهشگاه صنعت نفت برگزار شد، این طرح ها ارائه و کلیات آن به تصویب شورای پژوهش وزارت نفت رسید.
وی با اظهار امیدواری به اجرای این طرحها طی سال های 90 و 91، افزود: سازمان منطقه ویژه قصد دارد با استفاده از توانمندی های شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی، دانشگاه صنعت نفت و توانایی های علمی و پژوهشی دانشگاه های معتبر کشور همچون امیرکبیر، تهران، صنعت آب و برق، صنعت نفت و جندی شاپور به انجام طرح های پژوهشی خود اقدام نماید.
نژادبهادری، با تاکید بر لزوم توجه به امور پژوهشی در همه عرصه ها خاطرنشان کرد: براساس بند 108 قانون بودجه سال 90، کلیه دستگاه های اجرایی کشور موظفند نیم الی 3 درصد از اعتبارات خود را به انجام امور پژوهش، توسعه علمی و دانش فناوری اختصاص دهند.
وی ادامه داد: علاوه بر این موارد، طبق بند (د) ماده "129" قانون برنامه پنجم توسعه کشور، وزارت نفت موظف است به منظور افزایش توان علمی و فناوری در صنعت نفت، معادل یک درصد از اعتبارات طرح های توسعه ای سالانه خود در طول برنامه را جهت ایجاد ظرفیت، جذب و توسعه فعالیت های اولویت دار، ارتقاء و بومی سازی و کاهش مصرف انرژی اختصاص دهد.
این مقام مسئول ادامه داد: با تاکید مدیریت سازمان منطقه ویژه به اولویت دهی به مدیریت انرژی و HSE در امور پژوهشی، طرح های پژوهشی سازمان شامل 10 طرح در زمینه مدیریت انرژی، 14 طرح در رابطه با امور HSE، 3 طرح تاسیسات زیربنایی و 2 طرح مرتبط با مدیریت استراتژیک سازمان می باشند و سایر طرح های سازمان در ماه های آینده بررسی و پس از طی مراحل قانونی، جهت تایید نهایی به شورای پژوهش وزارت نفت ارسال می شوند.
فرزاد نژادبهادری، از ارائه نمودار پیشنهادی اداره پژوهش سازمان به عنوان زیرمجموعه از مدیریت امور مهندسی خبر داد و افزود: با پیگیری های مدیریت سازمان، نمودار سازمانی این اداره تهیه و به امور سازمانی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ارائه شده که هم اکنون در مراحل نهایی تصویب قرار دارد و امیدواریم ظرف 2 ماه آینده متشکل از رییس و 3 پژوهنده، رسما فعالیت خود را به عنوان یک اداره مستقل آغاز نماید.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی