با هدف ایجاد منابع جدید تامین مالی پروژه های صنعت نفت

اوراق صکوک از ماه آینده منتشر می‌شود

اوراق صکوک از ماه آینده منتشر می‌شود
(سه شنبه ۲۲ شهریور ۱۳۹۰) ۱۴:۲۱

مهندس رستم قاسمی با بیان این که با کمک مدیران صنعت نفت در حال ایجاد راهکارهای مفید و زودبازه برای تامین منابع مالی پروژه ها هستیم، افزود: ماه آینده فروش صکوک آغاز خواهد شد.

به گزارش خبرنگار شانا، وزیر نفت شب گذشته (دوشنبه 21 شهریور) در بازدید از شرکت نفت مناطق مرکزی ایران، شرکت های تولیدی نفت و گاز را خط مقدم صنعت نفت خواند و گفت: همه ما باید تلاش ها و کارهای بزرگ کارکنان این شرکت ها در مناطق و شرایط بد آب و هوایی را قدر بدانیم، زیرا این فعالیت ها به یقین تاثیر مستقیمی بر اقتصاد ایران دارد.

مهندس قاسمی با اشاره به سختی ها و ناملایمات شرایط کاری در مناطق عملیاتی شرکت نفت مناطق مرکزی ایران اظهار کرد: هم اکنون مسئولیتی خطیر و بزرگ بر دوش خانواده بزرگ صنعت نفت قراردارد و حرکت چرخ های اقتصاد کشور به میزان تولید نفت و گاز شرکت های تولیدی تابعه صنعت نفت متکی است.

تاثیر افزایش تولید هر بشکه نفت بر معیشت مردم ایران

وزیر نفت تاکید کرد: با توجه به وجود توانمندی های بالقوه و بالفعل در شرکت های تولید نفت و گاز، از این شرکت ها می خواهیم که ضمن حفظ تولید کنونی، به فکر افزایش تولید به ویژه از میدان های مشترک باشند، زیرا هر بشکه نفت می تواند بر معیشت مردم نقش بسزایی داشته باشد.

پرداخت پاداش و فوق العاده کارکنان شرکت های تولیدی

مهندس قاسمی با تاکید بر اهمیت تامین رفاه کارکنان فعال در مناطق عملیاتی تصریح کرد: اگر قرار باشد منافع و امتیازی برای نیروی انسانی قائل شویم، این کار نخست باید از مناطق عملیاتی آغاز شود، به همین منظور دستورالعملی برای اجرا در شرکت های تولیدی به شرکت ملی نفت ایران ابلاغ و قرار شده است منابع آن هر چه زودتر تامین و به زودی پرداخت شود.

وزیر نفت افزود: باید ترتیبی اتخاذ شود تا درآمد کارکنان مناطق عملیاتی به میزان تولید نفت و گاز  گره بخورد، به صورتی که تولید بیشتر منجر به درآمد بیشتر برای نیروی انسانی شود؛ لازمه اجرای این کار، ساختار مالی جدید است و هم اکنون  شرکت های تولیدی می توانند پیشنهادهای خود را در این زمینه به وزارت نفت ارائه کنند.

مهندس قاسمی کارکنان شرکت های تولیدی نفت و گاز در مناطق عملیاتی (کارکنان سر چاه های نفت و گاز) را در اولویت پرداخت پاداش و مزایا خواند و گفت: این کار سبب افزایش انگیزه کار در این مناطق می شود.

وی با بیان این که تفکر پرداخت پاداش و مزایا در مقابل تلاش بیشتر کارکنان صنعت نفت برای افزایش تولید در بدنه هیئت دولت نیز وجود دارد، افزود: باید به سمت و سویی گام برداریم که هزینه ها و بودجه وزارت نفت به میزان تولید نفت و گاز بستگی داشته باشد؛ این موضوع قرار است در بودجه 91 وزارت نفت مطرح شود.

وزیر نفت با تاکید بر ضرورت افزایش تولید نفت کشور، گفت: سهم شرکت نفت مناطق مرکزی ایران تا پایان برنامه چشم انداز 20 ساله 400 هزار بشکه در روز است که باید حداقل به 600 هزار بشکه در روز افزایش یابد.

مهندس قاسمی با بیان این که هم اکنون در وزارت نفت با کمک مدیران صنعت نفت در حال ایجاد راهکارهای مفید و زودبازه برای تامین منابع مالی پروژه های هستیم، گفت: ماه آینده فروش صکوک آغاز خواهد شد، ضمن آن که قصد داریم صندوق های انرژی فاند را در بانک های دیگر داخلی توسعه دهیم تا بتوانیم منابع پروژه های در اولویت را تامین کنیم.

افتتاح نخستین دادگاه تخصصی انرژی در خوزستان

وزیر نفت از افتتاح نخستین دادگاه تخصصی انرژی در مرکز استان خوزستان در بهمن امسال خبر داد و گفت: قضات این دادگاه که آموزش های مخصوص قضاوت در زمینه مسائل صنعت نفت را دیده اند، به امور قضایی و تخصصی صنعت نفت رسیدگی خواهند کرد.

وی ادامه داد: با توجه به رایزنی های صورت گرفته با وزارت دادگستری و قوه قضاییه، دادگاه تخصصی انرژی در دیگر استان های کشور احداث خواهد شد؛ این دادگاه تخصصی بوده و خاص صنعت نفت است.

وزیر نفت بر لزوم شتاب دهی به اجرای پروژه های تولید نفت و گاز تاکید کرد و گفت: دفتر من و هیئت مدیره شرکت ملی نفت ایران برای همفکری و مشورت و حل مشکلات، همیشه به روی مدیران شرکت های تولید نفت و گاز باز است، زیرا کار باید با همفکری و همدلی پیش رود.

ایمیل را وارد کنید
تعداد کاراکتر باقیمانده: 500
نظر خود را وارد کنید

لوگو-پیام پترو

سایت اطلاع رسانی روابط عمومی

شرکت ملی صنایع پتروشیمی